Подорожчання проїзду в громадському транспорті неминуче
Сьогодні в області працює 270 перевізників, які забезпечують рух громадського транспорту за майже 500-ми маршрутами. Близько 90% сільських населених пунктів області мають автобусний зв’язок з іншими містами і селами. Про це під час чергового брифінгу в облдержадміністрації повідомив директор Департаменту ЖКГ, регіонального розвитку та інфраструктури Чернігівської облдержадміністрації Петро Головач. Тільки минулого року в області було відкрито 7 нових автобусних маршрутів. Загалом перевезено майже 70 мільйонів пасажирів.

Проте перевезення мешканців малих та віддалених сіл, за словами Петра Головача, є великою проблемою. Оскільки послугами автопідприємств користується чимало пільговиків, а відповідна субвенція на відшкодування цих витрат з державного бюджету надходить далеко не повністю (цьогоріч її взагалі ще не було), перевізники відмовляються від таких маршрутів, щоб не збиткувати.
Виходом із кризової ситуації може стати ревізія категорій пільговиків та надання їм адресної допомоги у вигляді талонів на проїзд або цільових коштів. Це питання всебічно вивчається зараз на загальнодержавному рівні. Тож селяни їздять поки за старими правилами. Певною мірою відшкодувати втрати перевізникам дозволяє проведення конкурсів на здійснення тих чи інших перевезень так званим «пакетом», коли на додаток до прибуткового маршруту автопідприємство має обслуговувати й збитковий.
Чимало клопоту завдають перевізники, що працюють, не уклавши відповідних договорів на обслуговування маршрутів, від чого потерпають ті, хто діє у правовому полі. З метою виявлення й покарання порушників проводяться відповідні перевірки. Так, наприклад, у Ріпкинському районі протягом тижня виявлено тридцять рейсів, на здійснення яких перевізники не мали законного права. Порушників покарано, але чи стане відносно невелика сума штрафу їм наукою — залишається питанням.
І все ж найболючішою проблемою пасажирських перевезень лишається вартість проїзду. З того часу, коли формувалися тарифи, ціни на дизельне пальне, газ та розмір мінімальної заробітної плати зросли більше, ніж вдвічі. Суттєво подорожчали запасні частини. Тому зростання вартості проїзного квитка неминуче. Інакше, запевнив Петро Головач, перевізник, щоб не збанкрутувати повністю, відмовиться від здійснення рейсів до кращих часів. Ніхто не працюватиме собі на збиток.
Аналогічна ситуація складається і в обласному центрі. Чернігівський міський голова Олександр Соколов, долучившись до розмови, поінформував, що вартість проїзду в міському соціальному транспорті не зміниться, а от проїзд містом у «маршрутках», швидше за все, обходитиметься пасажирам дорожче.
Останні новини Чернігівщини

4 липня цей день в Україні і світі 07:48
ДЕНЬ 1227 РОСІЙСЬКА АГРЕСІЯ - DAY 1227 RUSSIAN AGRESSION

Судитимуть браконьєра, який незаконно вполював лося на Прилуччині 16:39
Прокурорами Прилуцької окружної прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт стосовно жителя міста Прилуки за фактом вчинення незаконного полювання на звірів, які занесені до Червоної книги України (ч. 1 ст. 248 КК України).

ТОП-10 найзатребуваніших вакансій від місцевих роботодавців 16:36
Робота є. Зокрема, й на Чернігівщині. Наразі у базі даних обласної служби зайнятості налічується 1924 вакансії.

Правоохоронці підвели підсумки роботи 1 півріччя 2025 року протидії злочинності у бюджетній сфері Чернігівщини 16:33
Сьогодні в Чернігівській обласній прокуратурі відбулась робоча нарада з керівниками правоохоронних органів регіону. На нараді були присутні керівник Чернігівської обласної прокуратури Станіслав Гущесов, начальник Головного управління Національної поліції в Чернігівській області Іван Іщенко та начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Олександр Кондрашов.

Олена Шуляк: Антикорупція, цифровізація, ринок землі – головні реформи протягом останніх років 16:31
У нещодавньому інтерв’ю "Вокс Україна" очільниця "Слуги Народу" та народна депутатка Олена Шуляк зазначила, що, на її переконання, найбільш відчутні результати команда влади, зокрема й партія "Слуга Народу", демонструє в трьох напрямах реформування держави: розвитку антикорупційної інфраструктури, цифровій трансформації та впровадженні земельної реформи.