Перезавантаження влади – це не проста зміна іменних табличок на дверях кабінетів. Це докорінна зміна принципів роботи влади
Реформи, які пропонує провести керівництво держави з децентралізації влади і розширення повноважень місцевих громад, мають лягти на міцне підґрунтя на місцях. І на моє глибоке переконання, цим підґрунтям мають стати демократія і відповідальність. Це те, що сприяє боротьбі з корупцією. А корупція – і є одним з тих елементів, який знищив потенціал нашого міста.

Сьогодні треба багато зробити: знайти багато відповідей і прийняти багато рішень – і все це на фоні кризи довіри до влади, під серйозним тиском ситуації в країні і в місті.
І саме тепер час для чітких і зрозумілих дій.
Перше. Створити умови для практично фізичної неможливості дій корупційних схем. Перекрити всі, навіть найвужчі, коридори можливостей для кожного посадовця порушити закон.
Друге. Прозорість процедур управління. Розподіл бюджетних коштів, рішення про зміни галузевих структур, проведення тендерних конкурсів – це повинно бути прозорим і зрозумілим для всієї громади.
І третє. Підвищення рівня компетентності громади у сфері управління та активізація участі громади в управлінні містом. Бо незнання своїх прав і можливостей, не застосування їх в реальному житті породжує схеми до несправедливого розподілу різного роду ресурсів можновладцями. Допомогти в цьому мають громадські організації і об’єднання. Особливо в частині роботи пов’язаної з інформуванням громадян про цілі і кроки реформування влади.
А тепер коротко про кроки які вдалося зробити в цих напрямках за останні два тижні.
Як тільки зникли «підкилимні» схеми, стало можливим вирішення питання погодження проекту землеустрою щодо змін меж міста. Рішення Ніжинська районна рада прийняла на 22 позачерговій сесії шостого скликання, першого квітня 2014 року. Голова Чернігівської обласної ради Микола Звєрєв, що перебував з робочим візитом у Ніжині, пообіцяв сприяти якнайшвидшому прийняттю рішення обласною радою. «Перемовини» між міською владою і владою Ніжинського району тривали чотири роки. І це при тому, що перша ланка – сільські ради, вже давно прийняли рішення про погодження передачі земель місту. Більше 725 га землі приєднається до міста. Це узаконить майнові права людей на вже збудоване, впорядкує територіальну приналежність, і дасть місту нові земельні ділянки під забудову. І знову ж таки, аби процедура виділення земельних ділянок не пішла по «діловим схемам», я пропоную накласти мораторій на ці землі. А зняти його буде доцільно лише після прийняття Положення про надання земельних ділянок. Цей документ – це виписана і затверджена чітка і прозора схема надання землі і впорядкування черги – перший крок у протидії корупції в земельних питаннях.
Нарешті, приступили і до прямого застосування норм антикорупційного законодавства. Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» опрацьовували під час зустрічі з керівниками депутатських фракцій і груп Ніжинської міської ради. Ми розробили механізм, як на місці застосувати букву закону. Питання, де є конфлікт інтересів представників депутатського корпусу будуть виноситись в окремі рішення, а не йти «пакетом» .
Перекривати найменші можливості до зловживань – спільна робота влади і громади. Так під час робочої наради зі старшими будинків було погоджено рішення про обов’язковість підпису старшого будинку в дефектних актах та актах виконаних робіт, що складаються ЖЕКами. Така зміна в порядку затвердження документів унеможливить приписки робіт, що не виконувались, та матеріалів , які не використовувались, чи були розкрадені. А це в свою чергу не дасть змоги розкрадати кошти і поставить діяльність ЖЕКів під контроль громади. Аби не втрачати зв’язок і вести планомірну роботу також прийняли рішення про щоквартальні робочі наради кожної першої середи.
Аби зробити управління містом прозорим, треба залучити якомога більше громадян до напрацювання рішень. Саме для того я і проводжу численні зустрічі. Адже проблеми можна вирішити лише там де вони народжуються, а не там де їх намагаються взяти під контроль.
Зустріч з освітянами нашого міста дала чіткі напрямки роботи влади, пояснила фінансову ситуацію фактами, а не плітками. І навіть запропонувала схему, за якою маємо приступити до питання модернізації структури освіти нашого міста. Так рішення про створення комісії з представників освітян вже дало результат. Напрацьовані пропозиції, проведене зібрання з директорами шкіл та завідуючими дитячих садочків. Пройшло обговорення запропонованих заходів по економії коштів і оптимізації мережі. Тепер ці пропозиції будуть винесені на обговорення громадськості. Далі свою думку і позицію висловить влада, і лише потім має бути прийняте рішення, яке стане своєрідним симбіозом усіх пропозицій.
Розподіл бюджетних коштів ми вже намагаємось зробити відкритим. Для цього оприлюднюємо рух бюджетних коштів на офіційному сайті міської ради.
Відкритим треба зробити і вирішення проблеми номер один нашого міста – вивіз сміття. Навколо цього питання розгортаються мало не бойові дії. Комунальне підприємство чи приватні структури: і це на фоні наповнення бюджету міста. До пошуку рішення долучились і виконавчий комітет, і громадськість через народну раду. Запрошую до участі і всіх небайдужих, аби знайти соломонове рішення. На сьогодні зупинились на проведенні відкритого і прозорого конкурсу на вивезення сміття. Для початку маємо створити Положення про порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів з території міста. Розділити питання вивозу і утилізації сміття. Створити комісію, яка проведе цей конкурс опираючись на максимальну фахову і громадську присутність в ній, а не присутність зацікавлених персон. Маю думку навіть провести конкурсне засідання в прямій трансляції. Для цього буду просити долучитися і допомогти засоби масової інформації. Моє переконання - така відкритість проведення була б необхідна в кожному тендерному конкурсі.
Працювати з громадою міста, максимально відкривати інформацію для кожного ніжинця і будувати міцний фундамент для дієвої і відповідальної громади. Ми лише почали це робити.
Так нарада з головами вуличних комітетів поновила дещо призабуті форми взаємозв’язку влади і ніжинців. Вуличкоми – зв’язкова ланка. І ослаблення контакту з ними призводить до втрат і серйозних прорахунків у роботі влади. Чого вартує лише хід укладання договорів на вивіз сміття з приватного сектору. На сьогодні це лише 30 %. І ці відсотки практично без змін вже не перший рік. Зате зростають стихійні сміттєзвалища і доводяться до банкрутства комунальні підприємства. А саме вуличні комітети у змозі допомогти. Проте треба допомагати і їм. Підтримкою у роботі на громадських засадах,через виплати заохочень, допомогою у тіснішому зв’язку з паспортним столом, дієвішими контактами з комунальними підприємствами. Ми домовились поновити спільну роботу.
Варто відзначити також і початок перетворень самої громади міста. Із інертного споживача рішень влади вона перетворюється на активного учасника виявлення проблем і пошуку рішень. Посадовцям вже час зняти з себе «маску найрозумніших» і почати дослухатися і радитися з людьми.
Питання роботи продовольчого ярмарку по вул. Московській підняла саме громада. Пори те, що це питання не раз обговорював депутатський корпус, далі слів і уникнення непопулярних рішень справа не пішла. Тепер має пройти об’єднання бачень і дій. На засіданні виконавчого комітету було прийняте рішення про комісійний розгляд роботи ярмарку з виходом на місце, і його облаштування та організація у відповідності до вже діючих рішень. А в ідеалі - до цивілізованого облаштування торгівлі.
Чи не вперше, обранням керівника ЖЕКу займалася громада мікрорайону. Реакція влади на скарги мешканців району вул. Прилуцької на роботу ЖЕКу, на думку людей, була не ефективною. Тож вирішили самі собі обрати керівника. Влада на такий експеримент погодилась. Проте наголошує, що разом з правом обрати, громада отримала і обов’язок відповідати за роботу обраного керівника.
Всі наші зустрічі, всі прийняті і запропоновані нововведення маємо ретельно аналізувати. Найкращі практичні напрацювання мають стати основою Статуту нашого міста. А Статут міста – це «мала Конституція» самоврядної громади, один з основних документів життєдіяльності міста.
Я б хотів наголосити, що всі ми: і влада і громада, лише приступили до формування нового підходу участі громади в управлінні містом. Всі наші кроки – це підґрунтя, яке дасть змогу сформувати вірний напрямок вирішення проблемних питань. Маємо засвоїти аксіому: фахівці + громада + влада = рішення. Щоб ця аксіома дала максимальний ефект ми всі маємо ненавидіти корупцію, бути активними, і вести суворий контроль за використанням владних повноважень. Якщо цього не зробимо, ми не змінимося.
Секретар Ніжинської міської ради Анатолій Лінник
Останні новини Чернігівщини

Надзвичайні ситуації та основні небезпечні події в області за минулу добу 10:26
Протягом минулої доби зареєстровано 21 небезпечна подія, а саме: 2 дорожньо-транспортні пригоди та 19 пожеж. Внаслідок цих подій загинула 1 особа та 1 особа постраждала.

Командувач Об’єднаних Сил ЗСУ Сергій Наєв вивчав ситуацію з цивільним захистом у прикордонні Чернігівщини 10:21
Прикордоння Чернігівщини постійно піддається обстрілам. Попри це, у населених пунктах, до яких долітає, продовжують жити люди.

Упродовж минулої доби рятувальники Чернігівщини ліквідували 15 пожеж у природних екосистемах 10:10
Упродовж минулої доби підрозділами Головного управління ДСНС України у Чернігівській області ліквідовано 15 загоряння у природних екологічних системах. Їх причинами послужило необережне поводження громадян із вогнем.

384-й день народження Івана Мазепи відзначили у Чернігові 10:06
20 березня у Чернігові в умовах воєнного стану відзначили 384-й день народження видатного державно-політичного, військового та культурного діяча, мецената, гетьмана (1687—1709 рр.) Івана Мазепи.

Від служби зайнятості за ваучерами навчаються кухарі 09:57
Вчитись не пізно і після 45 років, - стверджують у службі зайнятості і запевняють, що наразі для цього створені всі умови. Зокрема, громадянам цієї вікової категорії служба зайнятості пропонує отримати ваучер на навчання і здобути нову професію чи підвищити кваліфікацію за рахунок Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.