Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 28 березня, 17:15:22

Про стан забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території Чернігова

24.10.2013   09:26

Про стан забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території міста Чернігова за 9 місяців 2013 року доповів на розширеній нараді заступник начальника Чернігівського міського відділу управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Чернігівській області Юрій Аникієнко.

Він наголосив, що в поточному році основні зусилля органів управління та особового складу служби цивільного захисту Чернігівського міського відділу були спрямовані на виконання вимог нормативно-правових актів щодо реалізації державної політики у сфері запобігання надзвичайним ситуаціям та забезпечення безпеки населення і територій.

У Чернігові протягом 9-ти місяців 2013 року виникла 1 надзвичайна ситуація місцевого рівня природнього характеру. Також зареєстровано 117 (-10,7%) надзвичайних подій, із них: 98 (-5%) - у транспортній сфері, 13 (20%) - на водоймах та 8 (-14%) випадків виявлення боєприпасів часів Великої Вітчизняної війни. В результаті цього загинуло 18 (15%) та травмовано 101 (-2%) людину.

З початку року в журналі обліку пожеж ЧМВ Управління ДСНС у Чернігівській області зареєстровано 177 пожеж проти 156 за аналогічний період 2012 року (13,5 %).  Економічні втрати, що були завдані вогнем, склали 679,5 тис. грн. (зменшення на -21,9 %). Більшість пожеж - 143 (+49%) зареєстрована в житловому секторі громадян, 11 - на підприємствах, в організаціях і закладах різних форм власності (збільшення на 37,5%), 3 - на об’єкті з масовим перебуванням людей, 42 - на відкритій території та транспорті.

Причиною пожеж у 103 випадках (+22,6%) стало необережне поводження з вогнем, у 41 (-2,4%) - порушення правил монтажу та експлуатації електрообладнання, у 8 (-62,5%) - неправильне влаштування та експлуатація приладів опалення, у 15 (+66,7%) - підпали, у 4 (+100%) - порушення правил експлуатації газових приладів.

Також у Чернігові  пожежно-рятувальними підрозділами здійснено 236 виїздів на гасіння пожеж, ліквідацію наслідків дорожньо-транспортних пригод, інших аварій та надзвичайних подій. В ході цього врятовано 37 осіб, 72 будівлі, 16 одиниць техніки та матеріальних цінностей на суму близько 7927 тис. грн.

Разом із тим, Ю. Аникієнко відзначив, часто пожежно-рятувальні підрозділи виїздять на хибні виклики. Цього року в Чернігові останні надходили 138 рази від населення та 52 рази в результаті безпідставного спрацювання об’єктових систем автоматичної пожежної сигналізації. Внаслідок цього було витрачено значний обсяг пального та моторесурсів.

З метою підвищення професійної підготовки особового складу оперативно-рятувальної служби цивільного захисту протягом року було проведено 20 тактико-спеціальних навчання та 138 перевірочних практичних занять.

Результатом проведених навчань стали злагоджені дії підрозділів усіх суб'єктів реагування при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що виникали на території міста.

23.03.2013 року о 0600 внаслідок різкого погіршення метеорологічної обстановки, пов'язаної з атмосферними опадами у вигляді дуже сильного снігопаду сталося припинення пасажирських перевезень у м. Чернігів. 25.03.2013 року о 0600 пасажирські перевезення було відновлено.

В період з 23 по 25.03.2013 року пожежно-рятувальні підрозділи міста у взаємодії з спеціалізованими службами цивільного захисту 22 рази залучалися для надання допомоги по вивільненню транспортних засобів зі снігових заметів. В ході проведених робіт вивільнено 46 транспортних засобів, в яких перебувало 177 осіб.

В надзвичайно складних умовах особовим складом пожежно-рятувальних підрозділів досягнуто найголовніше - вдалося запобігти виникненню паніки серед водіїв та пасажирів, постраждалих у заторах.

Ю. Аникієнко підкреслив чітку організацію взаємодії між штабом із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, міської ради та усіма службами, правоохоронними органами і органами влади, що були залучені до ліквідації наслідків заметів. Всього до ліквідації НС було залучено 102 чоловіки та 28 одиниць техніки.

З метою надання допомоги незахищеним верствам населення під час зимового періоду, у всіх пожежно-рятувальних підрозділах міста були обладнані приміщення для обігріву, а в парку ?Комсомольський? по вул. Пухова забезпечено роботу мобільного пункту обігріву. Всього було розгорнуто 6 пунктів обігріву та було  надано допомогу 753 особам. Робота з надання допомоги незахищеним верствам населення в зимовий період розпочинається вже зараз.

Міським відділом та підпорядкованими підрозділами проводився комплекс заходів, направлений на підвищення рівня ефективності протидії загрозам виникнення, мінімізації та ліквідації негативних наслідків весняної повені. Були створені відповідні штаби, визначено склад сил та засобів міжвідомчого угрупування сил, організована відповідна робота на місцях та щоденний моніторинг за станом води у річках, через водомірні пости.

Протягом пожежонебезпечного періоду був здійснений комплекс заходів щодо запобігання виникненню пожеж в лісових масивах міста. Так, протягом літнього періоду працівниками ДСНС спільно з ЧМВ УМВС та КП "Зеленбуд" проводилось патрулювання лісопаркових зон в м. Чернігів, завдяки проведеним упереджувальним заходам не допущена жодна пожежа в лісових масивах. Основним проблемним питанням, що постає під час ліквідації пожеж у природних екосистемах залишається значна віддаленість вододжерел, які можна було б ефективно використовувати для цілей пожежогасіння. Турбує постійно зростаюча кількість несанкціонованих сміттєзвалищ, які в багатьох випадках стають місцем виникнення пожеж.

З початку року забезпечено виконання 8-ми заявок на знищення 14-ти одиниць вибухонебезпечних предметів. Систематично в навчальних закладах міста інспекторським складом відділу проводяться заняття щодо додержання правил безпеки з вибухонебезпечними предметами.

У 2012 році було створено державний пожежно-рятувальних загін, що дислокується у місті Чернігові. Загону надано статус державно аварійно-рятувальної служби, проведено атестацію особового складу на здатність до проведення аварійно-рятувальних робіт. Це дало можливість, у відповідності до Кодексу Цивільного захисту України здійснювати постійне та обов'язкове на договірній основі обслуговування об'єктів, перелік яких визначено постановою Кабінету Міністрів України № 1214 - 2000 року, що в свою чергу, суттєво знижує ризик виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об'єктах та об'єктах підвищеної небезпеки, які розташовані на території міста.

Серед факторів, що негативно впливають на стан цивільного захисту в місті, можна відмітити наступні.

Незважаючи на заходи, які вживаються працівниками ДСНС у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, продовжує залишатися на недостатньому рівні питання щодо інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту).

Так, зі 101 сховища та одного протирадіаційного укриття, що розташовані в м. Чернігів, тільки 51 обмежено готово. Основною причиною такої ситуації є некомплектність вентиляційного, сантехнічного та електричного обладнання, порушення гідроізоляції та властивостей несучих конструкцій, негерметичність дверей, відсутність необхідної документації.

Крім того, не виконано розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 №1473-р "Про підготовку та проведення у 2009-2012 роках технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту)". У результаті даний захід здійснили власники лише 50% цих споруд міста, хоча урядовий документ вимагав 100% охоплення. Найактивніше ухиляються від проведення інвентаризації захисних споруд ПАТ ЧРМЗ "Жовтневий молот" (пр-т Миру, 194), ПАТ "Чернігівський механічний завод" (вул. Любченко, 15), ТОВ "Калерія" (пр-т Перемоги, 73), ТОВ "Чернігів-газспецсервіс" (вул. Любецька, 60), ФОП Руденок (пров. Гомельський, 17), ТОВ "Вікінг" (вул. Старобілоуська, 73), ДП "Екосіпан-Чернігів" (вул. Індустріальна, 5), ТОВ "Українські програмні системи" (вул. Дніпровська, 34) та АТЗТ "Чернігівкабель" (вул. Кільцева, 3).

Незадовільна ситуація склалась у забезпеченості засобами захисту органів дихання персоналу потенційно-небезпечних об’єктів. На теперішній час більшість потенційно небезпечних об’єктів міста не забезпечені засобами радіаційного та хімічного захисту в повній мірі відповідно до постанови КМУ від 19.08.2002 р. № 1200 «Про затвердження порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту». Такі хімічно небезпечні підприємства, як: КЕП «Чернігівська ТЕЦ» ТОВ «Фірма «ТехНова» та ПрАТ «КСК «Чексіл» взагалі не мають придатних до використання засобів захисту.

Запорукою оперативного і якісного гасіння пожеж в усі часи було надійне протипожежне водопостачання об'єктів і населених пунктів. За результатами останньої перевірки в непрацездатному стані знаходиться 116 пожежних гідрантів, із яких 19 вуличних пожежних гідрантів та 97 об’єктових. В місті на обліку знаходяться 154 об’єктових пожежних водоймища та 24 градирні, з яких 36 водоймищ – у неналежному стані. Це стало наслідком того, що організаціями, які утримують водопровідні мережі, не виконуються приписи Державного пожежного нагляду, їх керівники самоусунулись від виконання покладених на них обов'язків з ремонту та обслуговування цих мереж, посилаючись знов таки на брак коштів.

Недостатньо виконуються вимоги наказу МНС України від 23.02.2006 році №98 «Про затвердження Методики ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів» щодо визначення наявності або відсутності джерел небезпеки, які за певних  обставин можуть ініціювати виникнення НС на об’єктах. З 106 потенційно небезпечних об’єктів повідомлення про проведення ідентифікації відсутні на 7 об’єктах: ПП "Гранпласт", ТОВ "ТАН", ТОВ "ТОРГІВЕЛЬНІ МЕРЕЖІ" ТРК "Мегацентр", Торгівельний центр з продажу будівельних матеріалів "ВЕНА", (Торговий центр "Рояль", ТОВ "ФОЗЗІ-ФУД"), ТОВ "Пласт-Бокс Україна", Киснева станція пологового будинку Чернігівської міської ради.

Плани локалізації та ліквідації аварійних ситуацій та аварій розроблені на 71 ПНО (68,3%), потребують перегляду в 2013 році на 19 ПНО, відсутні ПЛАС на 33 ПНО.

На недостатньому рівні проводиться робота щодо проведення обов'язкового страхування цивільної відповідальності суб'єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об'єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об'єкти та об'єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру, а саме, проведено страхування на 30 ОПН (69,8%), відсутні договори страхування на 13 ОПН: АЗС ТОВ „Саксес”, АЗС ПП „Фірма БІЛЛ”, АЗС №1, №2, №3, №4 ПП „ТТ- Нафта”, ТОВ „Спутник тревел ЛТД”, ТОВ «Гіперіон-7», АГЗС ТОВ "Дарна", АГЗП ТОВ "Меблева фабрика Україна", Киснева станція пологового будинок Чернігівської міської ради, Киснева станція Чернігівської обласної лікарні.

Згідно план-графіку впровадження автоматизованих систем раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення на потенційно небезпечних об’єктах та об’єктах підвищеної небезпеки, розташованих на території Чернігівської області, затвердженого на засіданні Чернігівської обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, в місті Чернігів 15 потенційно небезпечних об'єктів підлягають обладнанню системами раннього виявлення надзвичайних ситуацій. Технічні завдання та робочі проекти розроблені та погоджені Державною інспекцією на Державну організацію "Комбінат “Айстра”, Чернігівське відділення ПАТ "САН ІнБев Україна", ПАТ "Чернігівський молокозавод". Монтажні роботи проведено на ДП "Комбінат “Айстра”, ПАТ "САН ІнБев Україна", про що свідчить протокол проведення комплексного випробування системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення (перша черга).

Чернігівським міським відділом згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 року №1214 «Про затвердження переліку об’єктів та окремих територій, які підлягають постійному та обов’язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними службами» в м. Чернігові підлягає обслуговуванню 82 об’єкти, обслуговується державними аварійно-рятувальними службами 62 об’єкти, що становить 75,6% від загальної кількості.

Є проблеми з берегоукріпленням р. Десна в районі масиву Бобровиця. Тим часом тут із кожним роком збільшується загроза прориву перешийку, адже швидкість розмиву складає 2-3 м на рік. Дедалі більш непридатним для використання стає міський пляж "Золотий берег". З року в рік його схил стає крутішим, а течія річки – інтенсивнішою, збільшується глибина до 3-5 м. У зв’язку з цим, є потреба перенести пляж на лівий берег річки Десна в район пішохідного мосту.

Не може не турбувати зростання випадків загибелі людей внаслідок пожеж. Так, із початку року загинуло 7 осіб проти 5 за аналогічний період 2012 року. Найбільше людей гине в житловому секторі. В основному лихо приходить до будинків пенсіонерів, інвалідів та безробітних людей. Також багато гине осіб так званої групи ризику, тобто тих, які ніде не працюють і зловживають спиртними напоями.  

Крім того, непокоїть велика кількість випадків загибелі людей на водоймах. Аналіз показує, що з року в рік основна кількість людей тоне в період купального сезону внаслідок нехтування правилами поведінки на воді.

Чернігівським міським відділом управління ДСНС України у Чернігівській області у взаємодії з управлінням освіти Чернігівської міської ради та засобами масової інформації постійно проводиться комплекс відповідних профілактичних інформаційно-роз'яснювальних заходів серед різних верств населення. Однак цих зусиль явно недостатньо.

«Тут ми вправі розраховувати на допомогу органів місцевого самоврядування, відомчих організацій», - вважає Ю. Аникієнко. Він наголошує на потребі активізації попереджувальної та роз'яснювальної роботи щодо безпечної життєдіяльності людей.

На сьогодні в місті експлуатується 33 будинки підвищеної поверховості (висотою 10 поверхів і вище). Є певні недоліки у їх протипожежному стані. Становище ускладнюється ще й тим, що в пожежно-рятувальних підрозділах відсутня спеціальна техніка для гасіння пожеж та рятування людей з висотних будинків. На озброєнні пожежно-рятувальних підрозділів міста знаходиться 3 автодрабини, але здійснювати евакуацію людей за допомогою цієї техніки можна лише з висоти до дев'ятого поверху включно. Тривалий час не вирішується таке важливе питання, як придбання пожежної автодрабини з висотою підйому більше 50 метрів для гасіння пожеж і евакуації людей із верхніх поверхів будинків підвищеної поверховості.

«Оперативно-рятувальна служба в будь-яку хвилину готова виїхати на допомогу людям. Проте не може не турбувати той факт, що держава не в повній мірі виконує функції забезпечення аварійно-рятувальних підрозділів необхідними матеріально-технічними засобами», - стурбований заступник начальника Чернігівського міського відділу управління державної служби з надзвичайних ситуацій України у Чернігівській області.

В теперішній час у підрозділах області майже 90 відсотків пожежно-рятувальної техніки вичерпали свій ресурс і підлягають списанню. Проблемним питанням залишається недостатнє фінансове та матеріально-технічне забезпечення пожежно-рятувальних підрозділів міста. Як результат, гостро відчувається потреба в ремонті техніки, придбанні паливно-мастильних матеріалів, запасних частин, пожежно-технічного та рятувального озброєння, бойового одягу тощо. Все це негативно впливає на стан боєздатності та виконання прямих обов'язків по ліквідації надзвичайних подій, гасінню пожеж і рятуванню людей. «Якщо служба буде укомплектована всім необхідним, то допомогу населенню ми зможемо надавати на більш високому професійному рівні», - висловив переконання Ю. Аникієнко.

Він звернувся до керівників місцевих органів влади, об'єктів різних форм власності з питань забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту всіх рівнів до оперативного реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків; недопущення виникнення надзвичайних ситуацій під час зимового періоду, пропуску льодоходу, повені, дощових паводків та підвищеної пожежної небезпеки в осіннє-зимовий  період; вжиття дієвих заходів щодо надання оперативної допомоги населенню в разі виникнення несприятливих побутових або нестандартних ситуацій; прийняття програми «Забезпечення пожежної безпеки на території міста Чернігів на 2013-2015 роки», та забезпечення фінансування та виконання  місцевої програм розвитку цивільного захисту; проведення заходів із технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту; надання матеріальної і фінансової допомоги підрозділам Чернігівського міського відділу УДСНС України у Чернігівській області для вирішення проблемних питань під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій і пожеж; у тісній співпраці з органами влади, засобами масової інформації, відомчими та громадськими організаціями впровадження ефективних форм і методів навчання населення правилам безпеки життєдіяльності.

Останні новини Чернігівщини

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів

З 1 квітня 2024 року на Чернігівщині розпочинається нерестова заборона на вилов водних біоресурсів 15:04

З 1 квітня 2024 року з метою охорони нерестовищ у рибогосподарських водних об’єктах та забезпечення сприятливих умов нересту водних біоресурсів, відповідно до Правил рибальства та наказу Управління Державного агентства з розвитку меліорації, рибного господарства та продовольчих програм у Чернігівській області від 22.03.2024 №45 на Чернігівщині розпочинається заборона добування (вилову) водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) на період нересту.

За матеріалами СБУ винесено вирок російському окупанту, який знущався над сім’єю з неповнолітніми дітьми 14:55

За матеріалами СБУ суд виніс вирок військовому рф, причетному до вчинення воєнних злочинів під час тимчасового захоплення частини Чернігівської області.

Державна реєстраторка підозрюється у зловживанні повноваженнями, що спричинило неправомірне вибуття з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення 14:51

За процесуального керівництва Прилуцької окружної прокуратури повідомлено про підозру державному реєстратору однієї із сільських рад Прилуцького району у зловживанні своїми повноваженнями з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненій особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб (ч. 3 ст. 365-2, ч. 3 ст. 362 КК України).

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської

Перекривається рух автотранспорту на перехресті вул. Героїв Маріуполя та Кримської 14:49

З 27 березня по 16:00 год. 9 квітня. Відповідний дозвіл наданий КП «Чернігівводоканал» на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради сьогодні.

 Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини

Понад 7 мільйонів гривень – на вирішення екологічних проблем Чернігівщини 14:45

Профільна робоча група при Чернігівській обласній раді сьогодні, 26 березня, погодила перелік видатків обласного фонду охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2024 рік.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини