Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 11:29:25

Чи не порушують закон працівники “Укртелекому”?

21.01.2012   10:39Агенцiя

З грудня минулого року, приймаючи платню за телекомунікаційні послуги, працівники ПАТ “Укртелеком” стали вимагати від власників стаціонарних телефонів підписувати “Згоду суб’єкта персональних даних”. Дехто цікавиться: навіщо це відбувається і чи не є збір інформації порушенням законодавства України? Найближча газета спробувала розібратися в цьому питанні.


“Укртелеком” знає наші дані

З метою пристосування українського законодавства до міжнародних норм 1 червня 2010 року Верховна Рада України прийняла Закон України “Про захист персональних даних”. Даний Закон вступив у силу з 1 січня 2012 року. Всі бази персональних даних повинні бути зареєстровані до цієї дати.
Зареєстровану базу персональних даних має і цех телекомунікаційних послуг № 19 ПАТ“Укртелеком”, який знаходиться в Мені. Це дані про користувачів стаціонарними телефонами та радіоточками (прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання, серія та номер паспорту, ідентифікаційний код), які надходили до цеху з момента укладення договору на обслуговування. А саме встановив громадянин телефон, усі необхідні дані вказав у договорі. На основі ж цих даних “Укртелеком” забезпечує зв’язок, а громадянин платить за послугу. Персональні дані клієнтів “Укртелеком” використовує з метою надання та здійснення розрахунків за телекомунікаційні послуги.
Згідно з новим законодавством, зберігання та обробка даних про фізичну особу без її згоди забороняється. Тобто після прийняття нового закону цех телекомунікаційних послуг № 19 ПАТ “Укртелеком” не має права зберігати та використовувати у службовій діяльності ці персональні дані без згоди своїх клієнтів (а отже, і надавати їм послуги? – авт). Логіка проста: підписують громадяни “Згоду суб’єкта персональних даних” – і ПАТ “Укртелеком” законно продовжує їм надавати послуги, не боючись великих штра¬фів чи кримінальної відповідальності за порушення закону “Про захист персональних даних”. Але існує ще цілий ряд незрозумілих питань.

Відмовиш – телефон замовкне

З метою розібратися в даній ситуації звертаємося до начальника дільниці продажу послуг цеху № 19 Чернігівської філії ПАТ “Укртелеком” Анатолія Гамениці.
– Анатолію Івановичу, скажіть, чи потрібно надавати згоду на використання своїх даних абонентам, які уклали договір раніше, ніж вступив в силу закон “Про захист персональних даних”?
– Обов’язково. Адже в договорах, які були укладені до 1 січня 2012 року, абонент не підписував згоду на використання своїх даних. Тоді це не було потрібним.
– Чи буде надавати послуги оператор у випадку письмової відмови абонента надати згоду на збір, обробку та використання персональних даних?
– Виходить, що ні. Адже без згоди абонента на обробку його персональних даних товариство не може надавати телекомунікаційні послуги. Але порядок розірвання договору та подальших взаємовідносин такого абонента з ПАТ “Укртелеком” на даний час знаходиться в стадії розробки.
– В які терміни абонент повинен надати дозвіл на використання його персональних даних?
– Якомога швидше.
– Яким чином абонент може надати згоду Укртелекому на використання персональних даних?
– Шляхом особистого звернення до відділення “Телекомунсервіс”. В основному це роблять під час місячної проплати за користування телефонним зв’язком чи проводовим радіомовленням.
– Ну, жителям Мени це зробити не дуже складно, а як же бути абонентам в сільській місцевості?
– Так, робота з даними абонентами викликає складність. На сьогодні підписали згоду лише близько 10% сільських абонентів (у той час, як по Мені це зробили більше 90%). Найближчим часом власникам стаціонарних телефонів та радіоточок у сільській місцевості буде надано примірники додаткової угоди, які їм треба буде заповнити і передати чи надіслати поштою до цеху телекомунікаційних послуг №19 ПАТ “Укртелеком” за адресою: Мена, вул. Червона площа, 9 (відділення “Телекомсервіс”).
– У “Згоді суб’єкта персональних даних” є ще один незрозумілий громадянам абзац: “… ПАТ “Укртелеком” має право надавати доступ та передавати персональні дані третім особам без будь-яких повідомлень, не змінюючи при цьому мети їх обробки”. Прокоментуйте, будь-ласка, бо визначення “третьої сторони” в самому законі досить розпливчасте.
– Як вказано у роз’ясненнях, які нам надала обласна філія “Укртелекому”, передача персональних даних третім особам можлива, але лише за умови, якщо мета їх обробки (надання телекомунікаційних послуг та проведення розрахунків між оператором та абонентом за надані послуги) залишається без змін. Інформування абонента в такому випадку не відбувається.
– Яким чином абонент може ознайомитись із текстом згоди на збір, обробку та використання персональних даних?
– При зверненні до точок продажу послуг та обслуговування споживачів ПАТ “Укртелеком” або на веб-сайті товариства.

Хто вона, “третя сторона”?

На офіційному сайті ПАТ “Укртелеком”, на жаль, нам вдалося знайти лише коротеньку пропозицію завітати до відділень продажу послуг та обслуговування споживачів Укртелекому для підписання згоди на обробку та використання персональних даних абонента. А також підтвердження, що, підписуючи згоду, абонент надає право ПАТ “Укртелеком” на обробку його персональних даних виключно з метою надання, отримання та здійснення розрахунків за телекомунікаційні послуги.
Телефонні дзвінки до обласної філії ПАТ “Укртелеком” ніякого позитивного результату також не дали. За одним номером милим жіночим голосом щебетав автовідповідач, а за іншим порадили звернутися до того ж офіційного сайту.
Тож нам залишається тільки чекати більш конкретних офіційних роз’яснень, хто ж таки є цією загадковою “третьою особою” та чому збирають такі розширені персональні дані. І сподіватися на професіоналізм, порядність і законослухняність працівників “Укртелекому”.

http://nslovo.com/blog/chy-ne-porushuyut-zakon-pratsivnyky-ukrtelekomu

Анатолій ФУРМАН. Фото автора.

Останні новини Чернігівщини

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.

Станція технічного обслуговування "GARAGE" у Чернігові 09:38

Завдяки програмі «Власна справа» урядового проєкту єРобота тисячі українців вже здійснили свої мрії про власний бізнес. Ми радіємо кожній новій підприємницькій ініціативі і пишаємося кожним грантером.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:23

Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 2 дорожньо-транспортні пригоди, 2 пожежі та 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення. Внаслідок цих подій 2 особи постраждали.

Рух автотранспорту по вулиці Любецькій планують відкрити у травні 09:11

Виконавчий комітет Чернігівської міської ради на засіданні 24 квітня погодив дозвіл на продовження перекриття вул. Любецької від Ріпкинської до Широкої до 31 травня 2024 року.