Вулиця політики: хто з партій найбільше витратив на зовнішню рекламу в області
Фактично, як розповідають у агенціях, які надають послуги у галузі реклами та поліграфії, послуга розміщення її на зовнішніх носіях - вже більше місяця популярна.
					Усі рекламні конструкції у місцях, де високий людський трафік,  розібрані аж до кінця жовтня, до того ж, навіть за ціну, яка майже у півтора рази перевищує звичайну комерційну оренду.
Про це одразу попереджують оператори ринку, якщо ви раптом схочете орендувати таку площину для власних потреб. Вільні борди у крупних містах Чернігівщини будуть тільки… наприкінці осені. Ми спробували порахувати - скільки ж коштує вулична реклама партійним бюджетам? Хто найбільше витратився на борди у Чернігівській області?
Упродовж кількох тижнів ми їздили Чернігівщиною і рахували. Найпопулярніші напрямки та локації розміщення зовнішньої реклами - класичних бордів розміром 6 на 3 метри - кілька: міста обласного значення (Чернігів, Ніжин, Прилуки, а також Бахмач) та київська траса М-01.
Офіційних даних щодо точної загальної кількості рекламних конструкцій у межах Чернігівської області немає. Не знають її достеменно і оператори ринку. Але методом візуального підрахунку, плюс опитування фахівців, вдалося встановити - таких споруд у регіоні орієнтовно 700 - 800. Близько половини з них зосереджені у Чернігові, у його передмісті та на трасі М-01 Київ - Чернігів - Нові Яриловичі. 
Ціна питання
З чого складається ціна оренди? Окрім, власне, самої площини орендарю доведеться витратитися на друк, поклеювання та оренду. Найдешевше друкувати політичну поліграфію у Києві, якщо оптові замовлення, то можна вкластися і по 350 грн (+ ПДВ) на 1 площину. Якщо замовляти поліграфію у Чернігові - то вийде дорожче: десь по 500 грн/ шт. Розклеювання теж варіюється - від 500 до 1200 грн, в залежності від локації та терміновості замовлення. Власне оренда - її ціна варіюється у межах 6500 -7500 грн (плюс ПДВ) (такі дані називає один з найпоширеніших чернігівських операторів “Реклама та друк”, який входить до загальнонаціональної мережі “РТМ Україна”). Ціна оренди також залежить від локації. 
Борди у області - трохи дешевші. Козелець та київська траса - 6500-7000 грн, у Прилуках - 6500- 7500 грн, Бахмачі - 5500 грн. Інша агенція у приватній розмові називає суму витрат на оренду рекламного носія дорожче - 7500-8500 грн (Чернігів). Можливо замовити також і так звані сіті-скроли (там, де реклама змінюється кожні 10-20 секунд) - 4500 грн. Або замовити на місяць великий телеекран (таких у Чернігові три) - за 15000 грн.   
Тож, якщо ці всі суми скласти докупи, то виходить, що тільки у Чернігові оренда та виготовлення і розміщення 1 носія зовнішньої реклами у “сезон” коштує 7350 - 10000 грн. У області в середньому, близько 7000 грн. А у політичних партій таких носіїв десятки, якщо не сотні!
То хто ж витратився найбільше?
Якщо оцінювати ті партії, які за попередніми оцінками соціологів долають 5%-й бар’єр, то за нашими власними підрахунками лідером у розміщенні зовнішньої реклами є політична партія “Рідний дім”. Її агітація розташована як у містах обласного значення, так і на київській трасі. Зустрічаються зразки у межах найближчих до Чернігова громад, а також у прикордонному колишньому райцентрі Ріпки.  
Зовнішньою рекламою партії охоплені всі 22 районних центри разом з обласним (якщо не брати до уваги адмінреформу і рахувати 22 населені пункти як саме райцентри), крупні ОТГ, та ділянки міжнародних трас, яких через Чернігівську область проходять дві - М-01 та М-02 (Кіпті-Глухів-Бачівськ). У Чернігові “Рідний дім” - абсолютний лідер по розміщенню на всіх видах носіїв: не лише на бордах, а й на призмах, сіті-лайтах, скролах. Тільки ці всі опції дозволяють говорити про сотню рекламних місць агітації і це лише в Чернігові. Приблизний бюджет на рекламу у політсили - понад мільйон грн в обласному центрі та трохи більше 600 тисяч на носіях по області.
Друга за популярністю на вуличних рекламних носіях партія - це “Слуга народу”. Партія воліє рекламувати тільки одного кандидата - Юрія Тарасовця та за межами обласного центру обходиться без персоналізованої реклами, обмежуючись своїм слоганом “Україна - це ти” або його локальним варіантом. Витрати на рекламу на бордах варіюються у межах 1 млн грн.
Третя за обсягами політсила - “Наш Край”. “Господарники та професіонали” мають фактично, близький до обсягів “Слуги народу” результат - до 1 млн грн. Теж представлені у всіх колишніх районних центрах, є агітація і на ділянках міжнародних трас.
Четверта партія - “Європейська солідарність”. Однак тут є нюанси - один з кандидатів політсили, зокрема, претендентка на посаду міського голови Чернігова екс-депутатка Чернігівської міської ради Марина Рейко завдяки своєму бізнесу і наближеності до бізнес-групи “ВЕНА” має власні рекламні площини. Тож, якщо приплюсувати сюди і ці показники разом з регіональними, то результат “ЄС” - близько 0,5 млн грн.
Партія “За майбутнє” найменше від своїх політичних опонентів витратила на вуличну рекламу. За нашими орієнтовними підрахунками, це, ймовірно близько 200 тис грн.
https://www.unn.com.ua/uk/publication/1894730-vulitsya-politiki-khto-z-partiy-naybilshe-vitrativ-na-zovnishnyu-reklamu-v-oblasti
Останні новини Чернігівщини
Просив неправомірну вигоду за непроведення перевірок ДАБІ – посадовця засуджено до 5 років за ґратами 17:48
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури визнано винним колишнього начальника відділу Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області у проханні та одержанні неправомірної вигоди службовою особою, яка займає відповідальне становище (ч. 3 ст. 368 КК України).
За працевлаштування молоді можна отримати компенсацію 17:26
Служба зайнятості допомагає молоді зробити перші кроки в кар’єрі, а роботодавцям — отримати фінансову підтримку за працевлаштування молодих спеціалістів.
Рятувальники Чернігівщини 100 разів залучалися до ліквідації пожеж та проведення інших невідкладних робіт 17:05
Упродовж минулого тижня (з 27 жовтня по 03 листопада 2025 року) вогнеборці ліквідували 43 пожежі, з яких: 24 - у житловому секторі, 7 - на об’єктах, 5 – на транспорті, 4 - у природних екологічних системах та 3 - інші.
“RetroHits” — енергія добра крізь час 16:34
Найяскравіша музика минулих десятиліть 1-го листопада 2025 року звучала зі сцени Чернігівського обласного філармонійного центру. Солісти філармонійного центру представили глядачам наповнені драйвом, емоціями та неповторною атмосферою популярні пісні 80-90 років у програмі “RetroHits”.
Співпраця з роботодавцями триває 16:10
«Зустрічаємося з роботодавцями, щоб не лише чути потреби бізнесу, а й діяти разом — оперативно та ефективно задля розвитку підприємств та працевлаштування людей». Про це сказала директорка Чернігівського обласного центру зайнятості Людмила Ключник під час робочого візиту до Ніжина.