Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Неділя, 19 жовтня, 20:14:16

Шукаємо вихід разом, або Хто кого "повезе"?

21.04.2016   10:51Агенцiя

Як ви всі, певно, пам’ятаєте, Державний бюджет на цей рік приймався, фактично, з голосу. І наші тодішні урядовці «примудрилися» позбутися доволі серйозної проблеми пільгових перевезень у громадському транспорті, переклавши її на органи місцевого самоврядування.

Тобто відмовилися виділяти кошти на компенсацію перевізникам пільгових перевезень. При цьому — жодних реальних повноважень щодо вирішення цього питання місцевим владам не передали.

Нагадаємо: в результаті цього склалася доволі «цікава» ситуація — з початку року місцеві перевізники возять пільговиків тільки під «чесне слово» місцевої влади, що наші парламентарі все-таки одумаються й виділять із державної скарбниці необхідні кошти. Власне кажучи — так і сталося. Під тиском численних офіційних звернень від місцевих рад та держ­адміністрацій нардепи таки «передбачили» у бюджеті майже 2 мільярди гривень на проїзд пільговиків. Тільки, майже як завжди, одне забули — чітко прописати конкретне джерело фінансування пільгових перевезень. Звісно, що Президент «такі» не обґрунтовані нічим зміни до бюджету країни не підписав.
Перевізники нині — у безвихідній ситуації. З одного боку – вони зобов’язані безкоштовно перевозити окремі пільгові категорії громадян, а з іншого – грошей держава на це не даватиме. Як результат, користуватися пільговим проїздом в автобусах і тролейбусах, наприклад, у Чернігові не зможуть близько 90 тисяч мешканців. По області ця цифра більша – 290 тисяч пільговиків.
Зрозуміло, возити пільговиків собі у збиток або ж за кошти чернігівців, котрі не мають пільг, перевізники не збираються. Кажуть, спільно з місцевою владою шукатимуть вихід із ситуації. І, власне кажучи, вже є деякі позитивні напрацювання.


На рівні області

Проблеми пільгових автоперевезень окремих категорій громадян та шляхи їх вирішення обговорили учасники наради, котру 14 квітня провів заступник голови облдержадміністрації Сергій Сергієнко. Через правову колізію в законодавчому полі соціально незахищені верстви населення, зокрема люди з обмеженими можливостями, учасники бойових дій, ветерани війни, чорнобильці, діти-сироти та інші, не можуть скористатися своїм правом на пільговий проїзд повною мірою.
Шляхи виправлення цієї ситуації шукали представники обласної влади спільно з автоперевіз­никами області. Учасники наради підготували пропозиції головам обласної ради й комісії з питань житлово-комунального господарства, транспорту та інфраструктури облради — ініціювати на черговій сесії. Звернення до Верховної Ради та Кабінету Міністрів щодо фінансового забезпечення компенсацій за пільговий проїзд окремих категорій громадян на 2016 рік та прискорення процесу монетизації (грошової адресної допомоги) пільг.
Також обласна державна адміністрація вирішила звернутися до Кабінету Міністрів із пропозицією розробити механізм обліку пільгових перевезень (кількість пільговиків, які фактично користуються транспортом; вид транспорту; кількість поїздок тощо). У свою чергу, районним державним адміністраціям, районним і міським радам запропоновано передбачити кошти для відшкодування перевізникам витрат, пов’язаних із перевезенням пільгових категорій громадян, які проживають на відповідних територіях.
Також місцевим органам влади рекомендовано розглянути питання щодо зменшення розміру орендної плати за розміщення виробничих баз перевізникам, які провадять свою діяльність на відповідній території, до остаточного вирішення питання компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
Як підкреслив Сергій Сергієнко, «ми маємо докласти спільних зусиль для збереження внутрішньообласної мережі автоперевезень. Аби жителі кожного куточка нашого краю мали можливість доїхати до лікарні, школи та іншого життєво важливого місця призначення».
Нагадаємо: витрати на компенсацію пільгових перевезень автомобільним транспортом окремих категорій громадян передбачені поки що лише в чотирьох місцевих бюджетах, а саме: у Бобровицькому районі — 178 тисяч гривень; в Ічнянському — майже 169 тисяч; у Прилуцькому районі — майже 955 тисяч; у Чернігові — близько трьох мільйонів гривень.


На рівні Чернігова

Самі розумієте, що для обласного центру ці три мільйони — як мертвому припарки! Тому вже наступного дня після наради в ОДА виконком міськради Чернігова попередньо погодив виділення додаткових п’яти мільйонів гривень комунальному підприємству «Чернігівське тролейбусне управління» (ЧТУ). Кошти виділяються в рамках Програми стабілізації і розвитку міського електричного транспорту на період до 2017 року. Виділені кошти, відповідно до Програми, мають піти на «стабілізацію економічного стану ЧТУ, у зв’язку з інфляцією». Однак по факту, за словами членів виконкому, вони виділяються для покриття затрат на перевезення пільгових категорій громадян. Хоча, якщо чесно, і цих грошей ледве вистачить на три місяці.
За словами начальника Управління транспорту та зв’язку міськради Олександра Бєльського, далі, якщо Верховна Рада і Президент не погодять виділення коштів на пільгові перевезення, ЧТУ проситиме у міської ради ще грошей. Водночас у профільного заступника міського голови з питань транспорту Олександра Кириченка є сподівання, що після приходу нового керівника ЧТУ Дмитра Лавренюка комунальне підприємство стане заробляти більше. Тобто просити грошей у міської ради по закінченні цих трьох місяців доведеться менше.

Зауважу: це тільки перші результати пошуку виходу з дуже складної ситуації. Робота триває.
Чернігів, упевнений у цьому, якось викрутиться і всякими «правдами чи неправдами» знайде десь більше 20 мільйонів гривень на цей рік. А от де візьмуть кошти на пільгові перевезення деякі доволі бідні райони області — запитання! Тут потрібно проявити і власну кмітливість та ініціативу. Тим більше, що часу на вирішення питання доволі мало.


Олександр Шило



 

Останні новини Чернігівщини

Забезпечення мобільним зв’язком та інтернетом: на Чернігівщині працювала команда Мінцифри та Мінрегіону 12:44

Стан покриття мобільним зв’язком, оптичним інтернетом в Чернігівській області, особливо в період тривалих відключень електроенергії, обговорювали 15 жовтня на зустрічі в ОВА.

СБУ викрила ще 4 організаторів «ухилянтських схем» на півночі України 12:02

Служба безпеки України заблокувала нові схеми ухилення від мобілізації та затримала 4-х організаторів оборудок.

Чернігівщина прийняла учасників навчального туру від EdUP 11:07

Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту днями став майданчиком для ще одного етапу освітньої Каруселі від проєкту EdUP.

Вберегли людей від смертельної небезпеки: вибухотехніки поліції Чернігівщини знешкодили бойові частини ворожих ударних безпілотників 10:45

Співробітники управління вибухотехнічної служби поліції Чернігівщини вкотре успішно відпрацювали виклики за фактами виявлення нерозірваних бойових частин ворожих ударних безпілотників, збитих Силами оборони України у Чернігівській області.

«єВідновлення» на Чернігівщині: комісії громад дистанційно обстежили близько 70 зруйнованих осель на територіях активних бойових дії 10:23

Днями на брифінгу у медіацентрі ОВА йшла мова про поточні результати програми «єВідновлення» на Чернігівщині.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини