Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 27 квітня, 01:34:09

Гряде гаряча транспортна осінь

23.08.2014   09:36Агенцiя

Те, що наша міська влада не тільки відверто нічого путнього не робить останнім часом, а ще й відкрито знущається над мешканцями міста, видно вже неозброєним оком. На жаль, далеко не всім.

Адже чернігівці переймаються війною, збирають кошти і продукти на підмогу своїм землякам, готуються до суворої зими на дачах та городах тощо. І поки що їм не до міськради. Але, без сумніву, «гаряча» осінь уже не за горами.

Певно, саме тому керівництво міста в пожежному порядку збирається на черговому засіданні виконкому «узаконити» нинішню вартість проїзду, а трохи згодом зробити її три гривні або й більше за одну поїздку. При цьому таке навряд чи зроблено на радість перевізникам. Швидше за все — для того, аби якось «обілити» керівництво Чернігова, в очах городян перед майбутніми виборами та уникнути, можливо, й кримінальної відповідальності за весняне незаконне підвищення вартості проїзду. А те, що воно було незаконним, уже не викликає жодного сумніву у контролюючих органів.

Фактично, порушення законодавства призвело до того, що жителі та гості Чернігова починаючи з 11 квітня їздять в автобусах за завищеними тарифами. Скільки сотень, а може, й мільйонів гривень переплатили пасажири в результаті зміни договорів із перевізниками — підрахувати, зрозуміло, досить складно. Але за великого бажання — можливо. Природно, виникає запитання: хто відповість за допущене порушення? І хто компенсує жителям Чернігова незаконно переплачені за проїзд гроші?

З історії питання

Управління транспорту та зв’язку перевело автобуси, що працюють у «звичайному» режимі, в режим «маршрутного таксі», тим самим фактично підвищивши вартість проїзду до 2,5 грн. Де-юре рішення було прийнято начальником управління Володимиром Вороніним, який поставив свої підписи під новими договорами з перевізниками. Де-факто всі прекрасно розуміють, що без схвалення (а швидше за все — команди) міського голови Олександра Соколова та його першого заступника Миколи Миргородського, котрий відповідає за питання транспортного забезпечення Чернігова, зміна умов договорів була би неможливою.

При цьому все відбувалося без перевірки розрахунків вартості перевезень на автобусних маршрутах Чернігова. Коли розрахунки перевізників почали перевіряти спочатку представники громадських організацій та журналісти, а згодом (вимушено) — й управління економіки міськ­ради, всі засумнівалися у справжності таких розрахунків собівартості. По-перше, кількість перевезених пасажирів різко відрізнялася в бік зменшення від даних підрахунку, проведених Чернігівським державним технологічним університетом. А по-друге — інформація про кількість співробітників підприємств-перевіз­ників не відповідала даним податкової інспекції. Незважаючи на такі великі сумніви, незаконне рішення було прийняте й викликало протести багатьох небайдужих чернігівців і окремих депутатів міськради.

«Стрілочника» призначено

Варто сказати, що спільними зусиллями громадськості, журналістів і кількох міських обранців удалося-таки досягти позитивного результату. Територіальним відділенням Антимонопольного комітету було розглянуто справу проти Управління транспорту та зв’язку міськради щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Зміна режиму руху «звичайний» на «маршрутне таксі» суперечить вимогам законодавства про автомобільний транспорт, що у свою чергу призвело до обмеження конкуренції на ринку пасажирських перевезень та зростання вартості проїзду. Пасажири змушені користуватися маршрутним таксі і платити за проїзд 2 грн. 50 коп. замість 1 грн. 75 коп.

Ще одне порушення полягало в тому, що в режимі «маршрутного таксі» використовувалися автобуси середньої місткості (більше 22 посадочних місць). А це, до речі, заборонено.

Карати чи нагороджувати чиновників — компетенція міського голови. Першого заступника Миколу Миргородського поки що не покарано. Адже, незважаючи на те, що за його призначення на цю посаду депутати проголосували у березні, офіційно він почав працювати тільки з 21 липня. До цього нібито стажувався.

По всьому виходить, що в ухваленні незаконного рішення винен Володимир Воронін. Хто б у цьому сумнівався! І міський голова вже його «покарав». Як? Достеменно невідомо. Пан Воронін нині — у черговій відпустці.

Черговий ультиматум перевізників

Нагадаємо: до 15 вересня міська рада має усунути порушення, виявлені АМКУ, тобто перевести автобуси у «звичайний режим» експлуатації. Таким чином, вартість проїзду повинна була би повернутися до 1,75 грн. Але перевізники, фактично в ультимативній формі, заявили, що в разі непідвищення вартості проїзду до 2,5 грн. автобуси на маршрути не вийдуть!

Перевізниками в черговий раз були надані розрахунки (яких знову ніхто достеменно й не перевіряв), і тепер у міськ­раді готують рішення виконкому про підвищення вартості проїзду в автобусах, що працюють у «звичайному режимі», до 2,5 грн. і в тролейбусах — до 1,5 грн. При цьому поліпшення роботи й комфорту транспорту не передбачається! Тобто перевізники взагалі нічого місту не обіцяють! Не буде ні покращення якості перевезень, ні зміни рухомого складу. За 2,5 грн. людей обіцяють возити в тих самих розбитих маршрутках. При цьому нова вартість проїзду — лише проміжний етап. Найближчим часом перевізники вимагатимуть підвищення до трьох гривень і більше.

Варто нагадати, що взагалі-то будь-яке підвищення цін повинно відбуватися лише після проведення громадських слухань. Зрозуміло, що цього нинішнє керівництво міста не може собі дозволити: люди будуть проти. Крім того, знову зробити стрілочником пана Вороніна не вийде — потрібно брати на себе відповідальність виконкому (10 осіб). Але ж це конкретні високопосадовці, котрі, у принципі, повинні відповідати за прийняте рішення. Особливо якщо розрахунки собівартості знову завищені й неправдиві.

І дуже хотілося би перед обговоренням нових тарифів спочатку з’ясувати, хто конкретно відповість за попереднє незаконне рішення? Хто буде покараний? Якщо такого не станеться, то подібні незаконні рішення прийматимуться й надалі.

І наостанок — іще одна непогана думка: нехай винні (не перевізники, а конкретні чиновники) повернуть нашу з вами переплату. За оцінками фахівців,незаконне підвищення проїзду коштує мешканцям Чернігова близько 67 тисяч гривень щодня. Тобто це вже більше восьми мільйонів гривень.

Добре було б, аби прокуратура чітко вказала винних, незважаючи на високі посади та попередні заслуги, та змусила їх заплатити. Упевнений: якщо це зробити хоча б один раз — був би гарний прецедент. І не нинішні керманичі, ні наступні такого відвертого беззаконня вже собі не дозволили б.

Олександр ШИЛО


http://www.hvilya.com/news/grjade_garjacha_transportna_osin_2014_go/2014-08-23-5032

 

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.