Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 27 квітня, 01:11:55

Особливості комунікацій за умов війни

23.05.2023   10:52Агенцiя

Вайбер та Телеграм у своїх розробках мають російську складову, тому їх використання містить загрозу несанкціонованого витоку інформації. Крім того, варто очистити свій інформаційний простір від ворожих інформаційних ресурсів, адже всі вони побудовані за правилом пропаганди Геббельса – 60% стандартної інформації, 40% – маніпулятивної, такі підходи використовує нинішня росія. Непідготовленій людині з цим важко розібратися, шкоди вони можуть наробити чимало, тож використання такого роду джерел – справа професіоналів.

В будь-якому разі не треба дивитися все поспіль – не вистачить ні часу, ні нервів, краще обрати кілька перевірених каналів, що належать до «білого списку» (найменше помічені в порушеннях журналістського стандарту) та їх відслідковувати. На жаль, багато громадян України чинять інакше – так серед 10 найбільш рейтингових телеграм-каналів вісім перших місць із сукупною аудиторією 10 млн. посідають анонімні, а це простір для маніпуляцій. А ще – не ведіться на крикливі заголовки, їх наявність – ознака, що з інформацією щось не так.

Такі поради прозвучали під час семінару «Комунікація в громаді в умовах війни», що проводився 18 – 19 травня Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації, Сіверським інститутом регіональних досліджень у партнерстві з Асоціацією міст України та за підтримки фонду Ганнса Зайделя в рамках проєкту «Підтримка здатності територіальних громад Чернігівської області до роботи за умов війни». Навчання зібрало в Чернігові 44 посадовців із 33 територіальних громад області.

Відкрили заняття перший заступник голови обласної ради Ніна Лемеш та заступник директора Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації Валерій Сорокін. Вони згадали в якості позитивного прикладу комунікації за екстремальних умов часткової окупації області та боїв на її теренах у лютому – березні минулого року, наголосивши на викликах російсько-українською війни.

Спілкувалися з учасниками навчання експерти з комунікацій – Дмитро Клименко (шеф-редактор «Суспільне-Житомир») та Оксана Стельмах (редактор сайту «Чернігівський монітор»). Йшлося про організацію комунікацій в громаді, її особливості за умов воєнного стану, формування карти комунікацій у громаді, сценарії поведінки керівника під час надзвичайних ситуацій, протокол реагування на кризу, використання різноманіття доступних інструментів для спілкування з аудиторією так, аби ця інформація знаходила свого споживача, була цікавою та  корисною. Для цього слухачі часом самі перетворювалися на журналістів, створюючи за заданим викладачами алгоритмом повідомлення.

Окремо розглядалася робота сайту громади – як його наповнюваність, так і подача інформації, взаємодія з іншими платформами – Facebook, Instagram, YouToube. До речі, на думку експертів, через особливості переважної більшості цільової аудиторії та способу інформування, саме зазначені ресурси найбільше підходять для діяльності органів місцевого самоврядування.

Експерти наголосили – війна суттєво змінила пріоритети людей: те, що раніше було важливим тепер опинилося на другому плані та навпаки, а реакція стала гострішою. Часом ворожі ресурси можуть її навмисно провокувати, насамперед, в соціальних мережах. Тому бажано перевірити з ким спілкуєшся – може це бот або троль, їхні ознаки – повторюваність тез, брак власної інформації на сторінці, натомість – домінування перепостів, абстрактні фото… Інша особливість – комунікація під час війни стала оперативнішою, а попит на неї зріс. Тому органам місцевого самоврядування дуже важливо бути цікавим під час комунікації  та інформування. А для цього в центрі уваги має завжди знаходитися людина – її історія, потреби, інтереси, події, емоції… Такі повідомлення, на відміну від традиційного офіціозу, читатимуть та дивитимуться більше. В будь-якому разі бажано уникати канцеляризмів, бюрократичних шаблонів та загальних фраз – вони нічого не додають, лише збільшують текст. Натомість інформувати  так, як ми звичайно говоримо. Пам`ятаймо – в повідомленні чітко має простежуватися головна думка – що ми хочемо сказати.

  Ще кілька практичних порад – записуйте та оприлюднюйте відео, а також виразні оригінальні фото, пишіть короткі та емоційні тексти, відповідайте на питання, якщо в чомусь помилилися – вибачайтеся, не корегуйте пост – краще напишіть коментар, натомість деструктивні, образливі дописи – можете видаляти, все, що чуєте – сприймайте критично, хто б що не казав. Зрештою, справжні експерти – як правило не ті, що постійно «світяться» в соціальних мережах.

І останнє з того, що пролунало під час навчання, – хоча війна та окупація завдали потужного удари по місцевому самоврядуванні Чернігівщини, регіону в цілому, але як інституція територіальні стали сильнішими. Кризова ситуація триває, тому те, що рік тому робилося спонтанно, тепер необхідно систематизувати.

Бойко В.М.

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.