Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Середа, 26 листопада, 18:47:22

Громади Чернігівщини розроблятимуть стратегії розвитку освітньої галузі

20.02.2023   14:56Агенцiя

Європейський Союз в особі українських територіальних громад прагне бачити суб`єктів взаємин, які здатні на прямі партнерські взаємини на основі спільних цінностей. Це одна з фундаментальних причин, чому наші громади мають розробити власні стратегії розвитку та узгоджені з нею стратегії розвитку галузі освіти.

 Важливість останньої очевидна – це до половини, якщо не більше, всіх ресурсних витрат територіальних спільнот, а раз так, то цей чинник надзвичайно сильно впливає на місцевий розвиток в цілому. Такі думки пролунали під час семінару «Формування стратегії розвитку освітньої галузі територіальних громад», що проводився 16 – 17 лютого 2023 р. в рамках нового проєкту за підтримки фонду Ганса Зайделя «Підтримка здатності територіальних громад Чернігівської області до роботи за умов війни». Навчання привернуло увагу 46 учасників із 40 територіальних громад регіону, проводили його експерти Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні» Олег Фасоля та Айдер Сеїтосманов.
Йшлося про наявний стан, взаємозв`язок, розвиток формальної, неформальної, інформальної освіти і громади, визначення показників якості освітніх послуг та способів їх підвищення, майбутнє старшої школи – варіанти формування її мережі, основи застосування проєктного менеджменту в роботі освітньої галузі громад.
З найцікавішого.
- громади мають бути зацікавлені в розвитку не лише формальної, але інформальної освіти, адже, скажімо, унікальні елементи культурної спадщини, це не що інше, як один з факторів розвитку території, унікальність, яку можна зробити візитівкою спільноти;
- хоча вчитель й перестав бути єдиним джерелом знань для учня, але без розвитку вчителя не буде успішної дитини, тому треба долати консерватизм вчителя, до речі, спочатку COVID-19, а потім російсько-українська війна показала важливість інформальної освіти для розвитку компетентностей педагога – в сенсі оволодіння віртуальними інструментами викладання;
- в справі покращення якості освітніх послуг союзником влади є не вчитель, а батьки та учні, звідси ключове питання – як зацікавити вчителя до модернізації там, де бракує конкуренції – в сільській місцевості;
- стратегія освіти – точно не кабінетна робота, вона вимагає залучення зацікавлених сторін, а водночас – якісної аналітичної роботи;
- найкраща стратегія та, яку наступник не хоче змінити, тому треба добре думати про досяжність цілей та навчатися їх формулювати;
- відновлення – це не відбудова всього зруйнованого під час війни, це шанс на модернізацію, аби не сталося так, як в Боснії – там до 25% відремонтованих за сучасними стандартами шкіл учні так і не прийшли.
Чи не найбільше дискусій викликало майбутнє старшої школи. Експерти закликали представників територіальних громад не чекати завершення перехідного періоду в 2027 р., а впроваджувати зміни вже тепер. Питання тепер стоїть так: громади будуть суб`єктами чи об`єктами змін. На їхню думку реформа старшої школи потрібна:
- на відміну від молодшої та середньої школи її не було;
- неможливо одні й ті самі методи навчання застосовувати до учнів молодших та старших класів: останні вимагають значно більше свободи;
- Україна інтегрується в європейський освітній простір, це означає старша, що школа як перехідна ланка до вищої освіти має стати подібною, головне, аби діти були до неї готові;
- реальну спеціалізацію та професійну орієнтацію забезпечує старша школа, а тут чи не найбільше проблем.
Саме тому, за переконанням експертів, відокремлення ліцеїв від базової ланки, гімназій це правильний крок, адже дозволяє створює найкращі умови для розвитку учнів. Це передбачає низку організаційних змін, яких бояться всі. Але ми ж маємо мислити стратегічно. На тепер є кілька варіантів створення ліцеїв, питання в тому – який краще: територіальні громади – кожна окремо; кремі територіальні громади – на основі визначених параметрів, можливо – на засадах міжмуніципального співробітництва; лише обласна рада. В будь якому разі експерти закликали замислитися яким чином багато Данія може дозволити собі 327 ліцеїв, Львівська область – біля 100, а Чернігівська – 327? Яке б рішення не було в підсумку в його основі мають бути інтереси споживача послуг – учня.
Проєкт «Підтримка здатності територіальних громад Чернігівської області до роботи за умов війни» реалізується Чернігівським регіональним центром підвищення кваліфікації разом із партнерами – НГО Сіверський Інститут Регіональних Досліджень, Чернігівське регіональне відділення Асоціації міст України за підтримки Hanns Seidel Stiftung Ukraine.

Бойко В.М.

Останні новини Чернігівщини

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 10:02

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме 3 пожежі.

У Чернігові відкривають набір на безкоштовний курс з правил дорожнього руху — готуватимуть до теоретичного іспиту

У Чернігові відкривають набір на безкоштовний курс з правил дорожнього руху — готуватимуть до теоретичного іспиту 09:45

У Чернігові стартує набір на безоплатний офлайн-курс із вивчення правил дорожнього руху. Заняття стануть корисними як майбутнім водіям, так і тим, хто хоче впевнено почуватися на дорозі та пригадати ключові правила. Початок навчання — 28 листопада.

 Обіцяла гаданнями повернути чоловіка з полону – за шахрайство судитимуть жительку Чернігівщини

Обіцяла гаданнями повернути чоловіка з полону – за шахрайство судитимуть жительку Чернігівщини 08:30

Прокурорами Чернігівської окружної прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт стосовно жительки міста Городня за фактом шахрайства (ч. 1 ст. 190 КК України).

У Національному художньому музеї Румунії експонується твір з колекції Чернігівського обласного художнього музею імені Григорія Галагана 08:23

20 листопада у Національному художньому музеї Румунії (м.Бухарест) відбулося урочисте відкриття міжнародної виставки «Roman IA», до експозиції якої увійшов твір із колекції Чернігівського обласного художнього музею імені Григорія Галагана – «Дівчина-українка» (друга половина ХІХ ст.), автор – Микола Рачков. Виставка проходить під патронажем Президента Румунії.

26 листопада: цей день в Україні і світі

26 листопада: цей день в Україні і світі 08:20

День 1372 Російська агресія - Day 1372 Russian aggression

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини