Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 20:27:18

Золота тварина: видання Forbes написало про чернігівця Патрона: хто і скільки на ньому заробляє? І куди витрачають?

10.01.2023   11:38Агенцiя

Найвідоміший собака планети, має купу фанів у соцмережах у підписниках, власний мультфільм, кліп, здається, ще трохи, і під бренд Патрона можна буде заснувати окрему компанію і виходити на біржу з акціями.

Нині рідко яка телереклама обходиться без зображення цього собаки породи джек-рассел-тер‘єр. Яскравий приклад - нещодавній ролик телеком-гіганта Vodafone, або рітейлера Comfi. Скрізь є знаковий чернігівець.

Зауважимо, що відомий блогер Антон Птушкін теж не просто так їздив у гості до Чернігова і викладав селфі з песиком. Але про все по порядку.

У виданні Forbes зауважують: Патрон – перший і єдиний собака з титулом «Пес волі» від UNICEF. Песик став популярним на початку 2022-го, коли його господар чернігівський піротехнік Михайло Ільєв вирішив, що лишати тварину вдома небезпечно і став брати його з собою на роботу. Ім’я Патрон - справжнє, його цуценяті дав син Михайла. Тож спочатку пес супроводжував господаря швидше заради втіхи, аніж користі. Однак, згодом, повноцінно долучився до роботи, розміновуючи поля, будівлі, вулиці міст разом з саперами Чернігівської обласної ДСНС.

Крім цього, у травні минулого року президент України Володимир Зеленський нагородив Патрона медаллю «За віддану службу».

Вже з середини весни в магазинах почали продавати торбинки, картини, мʼякі іграшки у вигляді пса Патрона, на різних товарах зʼявилися зображення собаки. Песик є на каві, цукерках і сосисках.

Таким чином виробники залучають аудиторію Патрона до свого продукту, пояснює співзасновник рекламного агентства TABASCO Олександр Смірнов.

«Цей ефект прослідковується в будь-якій кампанії за участі селебріті», – каже він.

А те, що цей собака — селебріті, поза сумнівом. В Instagram у сторінки Патрона 391 тис підписників, в Tik-Tok — 514 тис, у Twitter — 70 тис. Пісню про пса української групи Karta Svitu на YouTube за 5 місяців подивились 2 млн разів. Трек став настільки популярним і знаковим, що включили до новорічного концерту на ТБ.

Незважаючи на те, що Патрон є одним з символів війни, він несе в собі позитивний меседж. «Патрон – це про порятунок життя, це про цінності, про патріотизм, тепло та турботу», – говорить Смірнов.

Хто заробляє на Патроні

Використання зображення зірки-собаки не безкоштовне. Авторськими правами на нього займається компанія «Патрон не спить». Зокрема з нею підписали контракти кондитерська фабрика Lukas, що виробляє глазуровані цукерки «Patron», а також виробники WP Merchandise, які випустили мʼякі іграшки, подушку і фетрову сумку із зображенням коміксу Патрона, плюс, компанія «Зробив тато», що створила ялинкові прикраси.

Інший відомий чернігівський виробник товарів для тварин Collar, за словами керівниці з секції по роботі з партнерами компанії Анастасії Юдіної, заключив договір з власником собаки — Михайлом Ільєвим, начальником частини піротехнічних робіт ГУ ДСНС Чернігівської області. Collar випустила лінійку амуніції для домашніх тварин «HERRRO». Окрім того, компанія активно долучилася до збору коштів для саперів.

Компанія «Патрон не спить» зареєстрована в серпні 2022. За даними YouControl, її генеральна директорка Юлія Гребеньовська. Вона також директорка в ТОВ «Все сам», яке належить відомому тревел-блогеру Антону Птушкіну.

За словами Гребеньовської, вона діє за дорученням власника собаки. Видання Forbes не змогло підтвердити цю інформацію, Ільєв знаходиться у відрядженні на розмінуванні. Звʼязатися з ним не вийшло. Разом з господарем на розмінування поїхав і Патрон, про це розповідається на сторінці в Instagram собаки. 

Сама компанія не отримує нічого від продажу авторських прав, каже Гребеньовська. За її словами, все, що заробляє Патрон, йде на благодійність. Про це також постійно зазначається на сторінках песика, де постійно підкреслюється, що зібрані кошти йдуть або на підтримку безпритульних тварин в рамках співпраці з зоозахисною організацією Uanimals, яка також працює із Патроном, повідомлялося, що він там навіть у статусі директора, та для потреб саперів - як чернігівських, так і всеукраїнських (лікування, підтримка родин загиблих працівників, купівля техніки, амуніції тощо). У сторінці песика зауважили, що вже переказали понад 900 тис грн на лікування саперів

Також Collar надсилає ліцензійний прибуток до фонду допомоги тваринам UAnimals. У фонді це підтверджують. За словами директорки з партнерства та фандрайзингу цієї організації Валентини Тарковської, UAnimals отримав «від Патрона» близько 1 млн грн. Ці гроші поступили від Collar та служби таксі Uklon, яка залучала собаку для благодійної акції.

У WP Merchandise Forbes кажуть, що левова частка прибутку піде на допомогу саперам та тваринам. «За умовами контракту ми не можемо розголошувати цю інформацію», — розповіла директорка з маркетингу WP Merchandise Ірина Тіміна.

«Зробив тато» розміщує зображення собаки на іграшках безкоштовно, за домовленістю з «Патрон не спить». Проте, як каже співзасновниця компанії Марія Гром, 10% прибутку вона перераховує на ЗСУ.

Є і книга про собаку авторства Зоряни Живки «Пес Патрон». Обіцяють невдовзі випустити і англомовну версію.

Крім цього, «Укрпошта» випустила марку з зображенням Патрона. Директор держкомпанії Ігор Смілянський теж неодноразово фотографувався з песиком. Маржа з продажу пішла на благодійність, за 5 місяців оператор перерахував 16 млн грн, повідомляють у прес-службі компанії. Частину  грошей витратять на закупівлю спеціальної машини для розмінування британського бренду.

Ще частина направлена на придбання вакцин, кормів та будок для притулків та центрів захисту і реабілітації тварин. Серед таких притулків — Best Friends в Макарові, Gostomel Shelter в Гостомелі та «Щасливий Пес» в Кропивницькому. В макарівському притулку Forbes розказали, що за надходження від «Укрпошти» придбали для тварин їжу, вакцини та ліки. 

Певна монетизація буде і від мульту про Патрона. Він вийшов 7 січня на стрімі MEGOGO та YouTube каналі Патрона. В першому сезоні буде 11 серій по 3-4 хвилини. Перша серія вже набрала майже 150 000 переглядів. Проєкт фінансувало агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Гроші від серіалу, які команда може отримати за перегляд на YouTube, планують вкласти в наступний сезон, говорить генеральна директорка «Патрон не спить».

"Час Чернігівський"

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.