Носівська та Батуринська громади ділилися кращими практиками розвитку
Представники громад Чернігівщини та Сумщини ознайомилися з кращими практиками Носівської та Батуринської об’єднаних територіальних громад. У першій вивчали досвід налагодження роботи фінансового управління, а у другій – як історично-культурна спадщина допомагає залучати інвестиції та реалізовувати розвиткові проекти.

З 22 по 25 травня Чернігівський Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, організував навчальний візит «Бюджет громади – мірило покращення якості життя мешканця громади». Учасники навчання – фінансисти та економісти громад Чернігівської та Сумської області.
Ірина Кудрик, директор Чернігівського ЦРМС, вітаючи учасників навчального візиту, наголосила на важливості обміну кращими практиками та вдалими ідеями. Крім позитиву, на її думку, обов’язково слід говорити про невдачі та помилки, адже «набиті шишки» одних можуть іншим зберегти сили, гроші, а інколи й довіру громади.
Олександр Мельник, радник з місцевих фінансів Центру, провів лекцію на тему «Місцевий фінансовий орган як ознака інституційної спроможності громади», а також презентував дослідження «КРІ для громад Чернігівщини: сума видатків на одного мешканця громади за функціями видатків бюджетів». Також радник з фінансів надав ряд консультацій щодо створення, функціонування та впровадження фінансового менеджменту в ОТГ.
Знайомство з Носівською громадою розпочалося із презентації роботи об’єднаної територіальної громади. Володимир Ігнатченко, Носівський міський голова, зазначив: «На мою думку реформа децентралізації — це одна з найбільш дієвих реформ, які відбуваються в нашій державі. Реформа надає дуже потужні можливості для розвитку територій, відновлення інфраструктури, покращення добробуту її громадян та отримання якісних адміністративних послуг на місцях».
За його словами, фінансова ситуація у Носівській міській раді, у кожній сільській раді, яка увійшла до Носівської ОТГ – була непроста. «До об’єднання бюджет міської та чотирьох сільських рад складав - 19,3 млн грн. А вже за перший рік бюджет громади по власних доходах зріс у 2,8 раза, склавши – 55,2 млн грн, у 2018 році також відбулося зростання – маємо 70,3 млн грн, тобто збільшився у 3,4 раза, порівнюючи з сумарними бюджетами до об’єднання», - пояснив Володимир Ігнатченко.
Одним із пріоритетних завдань міської ради є підвищення ролі місцевих податків та зборів, збільшення їх частки у власних доходах місцевих бюджетів. Ця категорія є індикатором ефективності роботи ОМС, оскільки впровадження та встановлення ставок даних податків є компетенцією місцевих рад. Про це у своїй доповіді зазначила Валентина Пазуха, начальниця фінансового управління Носівської міської ради. Вона докладно зупинилася на питаннях можливостей залучення самостійних ресурсів та наповнення міського бюджету.
У Носівській громаді було проведено аналіз надходжень місцевих податків, на основі якого прийняті економічно ефективні рішення стосовно земельного податку, єдиного податку тощо. Також провели інвентаризацію договорів оренди земельних ділянок щодо їх відповідності оновленій нормативно-грошовій оцінці земель. «Бюджет громади втрачав близько 5,5 млн гривень», - зазначила Валентина Пазуха. За її словами резервами надходжень до бюджету є заборгованість по платі за землю, нецільове або незаконне використання земельних ділянок і т.д.
«Місцеві органи влади можуть впливати на розвиток бази надходжень доходів через введення ефективної політики у сфері управління земельними ресурсами. Про це яскраво свідчать показники виконання міського бюджету по доходах за 4 місяці 2019 року. Так, за підсумками січня-квітня обсяг надходжень місцевих податків та зборів становить 12,9 млн грн, що на 4,7 млн грн (57%) більше надходжень за аналогічний період 2018 року», - підкреслила Валентина Пазуха.
За її словами вагомою у фінансовому управлінні є експертна підтримка та допомога зовнішніх аналітиків. Так, завдяки участі у дослідженні ефективності системи управління фінансами Центру інформаційно-аналітичних технологій за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» був проведений зовнішній аудит системи фінансового менеджменту громади, надані висновки та практичні рекомендації по його вдосконаленню.
Також Валентина Пазуха зазначила: «Спасибі Чернігівському ЦРМС за допомогу у розв'язанні проблемних питань, які виникали й виникають на шляху розвитку громади, за ефективні тренінги, які проводяться з місцевих фінансів».
Здобутки Носівської громади учасники навчального візиту перевірили на практиці. Вони відвідали об’єкти інфраструктури, що були профінансовані коштом залучення різних джерел дохідної частини міського бюджету.
У Батуринській громаді знайомство із діяльністю міської ради відбувалося в ході відвідування об’єктів історико-культурної спадщини та туристичної інфраструктури. Батуринська міська громада – це вдалий приклад успішних інвестицій в історію та минуле. Тут розвинуте державно-приватне партнерство, ефективно взаємодіють міська рада, національний заповідник "Гетьманська столиця" та малий бізнес. Про співпрацю громади та заповідника, стратегію розвитку ОТГ та проекти гості дізналися від Леоніда Душі, Батуринського міського голови.
Партнерство полягає в тому, що історичні пам’ятки приваблюють туристів та відпочиваючих, а міська рада сприяє розвитку індустрії гостинності. Готелі, ресторани, бази відпочинку створюють додаткову вартість послуг, внаслідок збільшення його обсягів міський бюджет отримує нові податкові надходження.
Носівська та Батуринська громади стали учасниками проекту Програми “U-LEAD з Європою”, який реалізує впровадження напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення. Учасники навчального візиту відвідали відремонтовані та підготовлені до подальшої роботи приміщення майбутніх ЦНАПів, повідомляє Чернігівський ЦРМС.
Останні новини Чернігівщини

Експорт української сосни на 2,8 млн грн: на Чернігівщині судитимуть трьох контрабандистів 18:27
Прокурорами Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Чернігівської обласної прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт стосовно трьох жителів Чернігівської області за фактами контрабанди лісоматеріалів, підроблення офіційних документів, вчинених за попередньою змовою групою осіб, легалізації майна, одержаного злочинним шляхом (ч. 2 ст. 201-1, ч. 3, 4 ст. 358, ч. 1 ст. 209 КК України).

Небезпечні ситуації та потреба у підтримці: прокурори та поліцейські провели низку профілактичних заходів для дітей та молоді 18:24
Ювенальними прокурорами органів Чернігівської обласної прокуратури спільно з представниками поліції та психологами проведено навчально-профілактичні заходи серед учнів навчальних закладів міста та області.

Для внутрішньопереміщених осіб впроваджується послуга довготривалого медсестринського догляду 18:19
В умовах сьогодення дедалі більше переселенців, особливо людей старшого віку та осіб з хронічними захворюваннями, потребують постійного догляду, медичного спостереження та безпечних умов проживання.
У Чернігові під час дронової атаки 12 жовтня поранено п’ятьох цивільних 11:21
Протягом минулої доби ворог 36 разів обстрілював Чернігівщину. Під атаками – 23 населені пункти. Більшість обстрілів – переважно FPV-дрони та скиди з БпЛА у прикордонні. Також армія рф застосовувала ударні дрони різних модифікацій.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 11:14
Протягом минулої доби зареєстровано 2 небезпечні події, а саме: 2 пожежі. Внаслідок цих подій 1 особа постраждала.