Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Середа, 25 листопада, 19:55:09

У півфінал проекту "Молодь дебатує" вийшла школярка з Чернігова

14.12.2018   09:07

Школярка з Чернігова вийшла до півфіналу проекту «Молодь дебатує». Трійку півфіналістів вибирали на міжрегіональному відбірковому етапі проекту в Ніжині.

Для дебатів організатори вибрали серйозну тему: «Чи варто поступово відмовлятися від виробництва електроенергії на атомних станціях України?». У дебатах брали участь школярі з Кривого Рігу, Ніжину, Сум, Шостки, Чернігова, Бердянська, та Конотопу. Такі ж відбіркові етапи пройшли у Вінниці, в Херсоні та Полтаві. Найкращі визначаться на півфіналах і в національному фіналі проекту в лютому 2019 року в Харкові.

Проект за унікальною німецькою методикою Jugend debattiert об'єднує школярів, які люблять і вміють брати участь в публічних дискусіях та шукати істину в суперечці. З'явилася методика у Німеччині, щорічно в дебатах за нею беруть участь сотні тисяч німецьких школярів. Проект «Молодь дебатує» проходить в Україні вже третій рік. В країні методу навчаються 700 дітей із 40 шкіл у 12 областях. До нас його привезла організація Internationales Haus Sonnenberg, якій надало фінансову підтримку Міністерство закордонних справ Німеччини, а методичну — проект Jugend debattiert. Це було перше використання методики на іншій мові, крім німецької. «Молодь дебатує» відрізняється від інших форматів дебатів — організатори уточнюють, що переможцем стане не той чи та, хто переміг суперника, голосніше за всіх відстоюючи свою точку зору. Понад усе журі оцінить вміння учасників репрезентувати в дебатах усі можливі аргументи щодо теми, максимально наблизившись до вироблення спільного рішення.

Коли «Молодь дебатує» з'явився в Україні два роки тому, в ньому брали участь 113 учнів із 8 шкіл з 4 регіонів країни. До 2018 року масштаби зросли майже в 7 разів, щороку до проекту приєднуються нові школи, міста й регіони. З вересня новачки освоювали методику разом із учителем, грали товариські дебати між собою або з іншими школами, а змагалися «по-дорослому» вже на міжрегіональному етапі. Півфіналістками стали:
Анастасія Попело (Чернігівська ЗОШ №3)
Анастасія Рошка (Конотопська гімназія)
Дарія Першута (Криворізька загальноосвітня школа № 122).

«Ми намагаємося поширювати проект в уже «освоєних» областях і містах, так, щоби школи з однієї місцевості могли грати одна з іншою. А новачки проекту працювали самі, єдині в своєму регіоні, - розповіла керівниця проекту Ольга Пішель. - Це був для нас напружений момент. Чи правильно вони засвоять методику? Чи не буде нечесним ставити цих дітей дебатувати з «ветеранами» методу? І виявилося, що більшість переможців — це дебютанти».

На думку Ольги, це наслідок активності вчителів, інтенсивності навчання, відкритості дітей для нового. «В результаті, це все залежить від школи і школярів - як часто діти беруть участь у інших проектах і активностях, не обов'язково дебатах. Здавалося б, ну куди їм ще дебати, якщо весь день зайнятий навчанням, волонтерством, гуртками та секціями? А виходить, що саме тоді досягається високий результат».

Одна з переможниць етапу в Ніжині, Анастасія Попело з Чернігівської ЗОШ №3 - саме така дебютантка. Дебатами вона почала займатися у вересні, а вже в листопаді вона заробила собі місце в міжрегіональному етапі.

«Я займаюся малюванням, ходжу в спортзал, плюс школа. Так, іноді час знаходити складно, але якщо цікаво, то чому б ні? — каже Анастасія. - Я їхала до Ніжина, щоб отримати досвід, адже для мене це вперше. Надія на перемогу була, але я не зациклювалася на перемозы. А в Харкові мені буде цікаво подивитися, які сильні сторони є у конкурентів, які нададуть рекомендації судді».

Анастасія навчається в 9 класі, але вже перемагає в дебатах учнів старших класів. Вона впевнена, що дебати саме німецького формату вчать висловлювати свою думку, знаходити потрібні аргументи і завжди пам'ятати про завдання, яке стоїть перед будь-яким дебатантом.

Ольга Пішель пояснила, що завдання формату «Молодь дебатує» - робота команд, які представляють позиції «про» і «контра». Саме це було головним критерієм оцінки учасників суддями міжрегіонального етапу. До журі, крім Ольги Пішель, увійшли координатори проекту, вчителі, а також «ветерани» проекту Максим Чеботарьов (переможець 2017 року) та Надія Тихонова (півфіналістка 2016 року).

«Ми оцінювали не переконливість виступів, - пояснила Ольга Пішель. - Мета дебатанта - не «втопити» іншого, а розкрити тему так, щоб глядачі, навіть ті, хто вперше чує про тему, зрозуміли обидві сторони, їхні аргументи».

На глибоке вивчення теми атомної енергетики, занурення в неї учасниками дебатів звернула увагу й коордінаторка проекту в Україні Ольга Борисенко: «Було зіграно кілька ігор на одну тему, але їхні аргументи не повторювалися — настільки глибоко «копають» наші дебатанти. Наприклад, в одному випадку говорили про те, що ми купуємо ресурси для роботи АЕС у країни-агресора. Інші учасники зауважили, що сонячні панелі, які є альтернативою атомній енергії, також небезпечні у виробництві, та їх теж потрібно утилізувати, як і ядерні відходи. Говорили, що обслуговувати сонячні станції буде 100 осіб, а АЕС дає 4 000 людям роботу. Говорили і про економіку, і про технології, й про пошук фахівців. Діти вчаться дивитися на проблему з різних точок зору».

Дебати в Ніжині показали, що учасники вірно зрозуміли формат проекту - добре готуються щодо теми, працюють в команді, говорять не по завченому плану, а реагують на аргументи іншої сторони, задають питання та не ухиляються від відповідей.

«У кожної з переможниць свої сильні сторони: одна була переконлива, інша показала запас знань, - пояснила Ольга Пішель. - Для нас це були ті самі переможці, які зможуть гідно виступити на півфіналі та фіналі в Харкові».

Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини та методичної підтримки Jugend debattiert.


Довідка:

Проект «Молодь дебатує» з'явився в Україні в 2016 році. Унікальну методику німецьких молодіжних дебатів Jugend debattiert її автори вперше дозволили використовувати на іншій мові. В 2016 році в українській версії проекту брали участь 113 учнів із 8 шкіл 4 регіонів країни: Харківської, Дніпропетровської, Запорізької та Миколаївської областей. Переможцем фіналу став Едуард Бєлоусов із Дніпра.
У 2017 році проект продовжився в набагато більшому масштабі — вже 400 українських школярів спробували свої сили в дебатах. Вони представляли 25 навчальних закладів із 8 регіонів: Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Житомирської, Львівської, Миколаївської, Сумської та Харківської областей. Переміг Максим Чеботарьов із Дніпра.
У 2018 році в проекті беруть участь 40 шкіл та близько 700 дітей із 12 областей України: це Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Житомирська, Миколаївська, Львівська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Херсонська, Полтавська, Вінницька області.


 

Останні новини Чернігівщини

Відбулися вибори ректора Національного університету

Відбулися вибори ректора Національного університету "Чернігівська політехніка" 18:12

Єдиний кандидат на посаду ректора – д.т.н., доцент Новомлинець Олег Олександрович, повідомляють на сайті закладу.

Біла стрічка – міжнародний символ боротьби з домашнім гендерним насильством

Біла стрічка – міжнародний символ боротьби з домашнім гендерним насильством 15:19

Щороку 25 листопада у Міжнародний день боротьби за ліквідацію насильства стартує інформаційна кампанія «16 днів проти насильства».

Виявлено 527 нових випадків COVID-19

Виявлено 527 нових випадків COVID-19 15:12

За даними Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА станом на 25 листопада в області зафіксовано 527 нових випадків COVID-19.

Два мобільні телефони, що перебували у розшуку, виявили патрульні цієї ночі

Два мобільні телефони, що перебували у розшуку, виявили патрульні цієї ночі 11:43

Цієї ночі під час патрулювання біля залізничного вокзалу поліцейські помітили підозрілого громадянина, який пришвидшив рух при появі службового автомобіля.

У школах Чернігова для 5-11 класів триває дистанційне навчання

У школах Чернігова для 5-11 класів триває дистанційне навчання 11:27

У такому ж режимі як у школах Чернігова (тобто дистанційно з 5 по 11 класи) діти навчаються зараз у таких українських обласних центрах, як Полтава, Івано-Франківськ, Запоріжжя, Чернівці, Вінниця. Про це на щотижневій розширеній нараді в Чернігівській міській раді повідомив начальник управління освіти міської ради Василь Білогура.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини