Про "фаховість" громадського контролю
Ми цінуємо роботу громадських організацій, що допомагають нам контролювати виконувані підрядними організаціями на дорогах області ремонти. Але останнім часом соцмережі заполонили пости від псевдо-експертів дорожньої галузі, які за грантові кошти замість конструктивної роботи та спільної праці, виїжджають на дороги, порушуючи елементарні правила безпеки як власної, так і водіїв.

Перш за все, ми говоримо про безпеку дорожнього руху. В даному випадку активісти, судячи з викладених у мережі фото, виходять безпосередньо на проїжджу частину з вимірювальними приладами, не маючи на це ордеру та створюючи небезпеку для усіх учасників дорожнього руху. Із закону “Про автомобільні дороги”: “Користувачі автомобільних доріг зобов’язані дотримуватися вимог правил дорожнього руху, не створювати своїми діями загрози безпеці дорожнього руху, не завдавати своїми діями шкоди автомобільним дорогам, їх складовим та користувачам цих доріг”. Крім того, відповідно до закону, на проведення робіт необхідно отримати дозвіл від балансоутримувача дороги (якщо траса державного значення – Служба автомобільних доріг у Чернігівській області) та органу, що контролює безпеку дорожнього руху (ГУНП у Чернігівській області). Стаття 37 Закону України “Про автомобільні дороги” “Провадження виробничої діяльності на автомобільних дорогах”: “Будівництво споруд, об’єктів дорожнього сервісу, автозаправних станцій, прокладення інженерних мереж та виконання інших робіт у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюються згідно з дозволом органів державного управління автомобільними дорогами та за попереднім погодженням з відповідними підрозділами Національної поліції в порядку, передбаченому законодавством України”. Відповідні норми прописані і в Постанові Кабміну “Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони”.
Стосовно методів “громадського контролю”. Викладені у соцмережах фото, у більшості випадків, не мають ні конкретної назви дороги, ні конкретної адресної прив’язки. Чия це дорога, де саме виявлений і який заявлений дефект – не надається. Чи мають люди, які здійснюють “псевдомоніторинг”, відповідну фахову підготовку і сертифіковані прилади – теж питання. Чи можуть відрізнити поточний ремонт від ліквідації ямковості картовим методом, чи можуть визначити вид ремонту… Продовжувати список можна довго… Питань багато: що саме, де і яким чином, за якими параметрами перевіряють не зрозуміло. Тож подібний моніторинг є сумнівним.
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області зазначає, ми відкриті для конструктивної роботи та фахової обґрунтованої дискусії. Приймаємо до уваги звернення громадян про необхідність проведення робіт у конкретній місцевості та визначаємося із наявними на їх реалізацію ресурсами. Однак відповідально завляємо, що ГО “Чернігівський центр прав людини” жодного разу офіційно не зверталася до Служби автомобільних доріг у Чернігівській області із пропозиціями, що стосуються розвитку доріг Чернігівщини. Саме тому, усі пости, які з’являються та з’являтимуться від активістів цієї ГО, просимо вважати маніпулятивним пустопорожнім піаром, який немає нічного спільного із подальшим розвитком доріг. Як відомо, розміщені в мережі фотографії доріг їх стан не покращать. Що ми зробили за 2017-2018 роки? За два роки у Чернігівській області було відремонтовано близько 300 км автошляхів загального користування державного значення.
Інженерами Служби автомобільних доріг у Чернігівській області та власною сертифікованою лабораторією ведеться постійний контроль за виконуваними роботами на усіх етапах. Регулярно здійснюється відбір проб як гарячої асфальтової суміші, так і кернів, відібраних на вже укладеному дорожньому покритті.
Перевіряється якість і зовні – ДП “Дорожній контроль якості”. Наразі гарантія на проведені роботи з поточного середнього ремонту становить п’ять років (раніше було три). В рамках гарантійних зобов’язань підрядники за власний кошт, відповідно до умов договору, мають ліквідовувати усі недоліки на дорожньому покритті, виявлені у даний період. І такі випадки є. Підрядні організації, що виконували ремонт, за власний кошт ці недоліки усувають.
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області буде дуже вдячна громадським активістам за допомогу у контролі за недобросовісними перевізниками, що порушуючи норми по завантаженості транспорту, руйнують автошляхи області. Особливо у весняний період, коли вводиться обмеження по тоннажу на час відтаювання ґрунтів земляного полотна. А також за надання інформації про водіїв вантажного транспорту, що ігнорують 40-тонне обмеження у спекотний період.
http://new.ch.ukravtodor.gov.ua/press/news/pro_fakhovist__hromadskoho_kontroliu.html
Останні новини Чернігівщини
У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37
Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17
В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15
До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13
Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.
На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12
Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.