Прокуратура контролює розслідування кримінального провадження за фактом незаконного полювання на лосів у Ніжинському районі
Під процесуальним керівництвом прокуратури області триває розслідування кримінального провадження за фактом незаконного полювання на лосів у Ніжинському районі (ч. 1 ст. 248 КК України).

Враховуючи, що зазначена подія набула суспільного значення та резонансу, стан слідства 16.02.2017 заслухано на нараді у прокурора області.
З урахуванням вжитих прокуратурою області заходів слідство активізовано, зважаючи на незначну кількість проведених слідчих дій, та в стислі терміни їх проведено понад 70, у тому числі за участі прокурорів.
Зокрема, 16 обшуків, за результатами яких виявлено можливі предмети вчинення злочину та речові докази (мисливську зброю, боєприпаси, знаряддя та пристрої, що використовуються при полюванні), на які накладено арешт, призначено понад 15 експертиз (судово-імунологічну, балістичну, вибухо-технічну, інші експертизи) та допитано понад 30 свідків.
Через неповноту слідства процесуальним керівником постанову про закриття кримінального провадження від 31.03.2017 скасовано та організовано подальше розслідування.
При прийнятті процесуального рішення слідчим, зокрема, не враховано відсутність результатів призначених експертних досліджень, передусім щодо істотності заподіяної незаконним полюванням шкоди навколишньому природному середовищу, визначення та встановленню зброї, з якої було здійснено постріли.
Окрім того, на даний час, слідством не встановлено достатніх доказів вини конкретних осіб. Після проведення всіх необхідних слідчих дій у встановленому законом порядку буде вирішено питання кримінальної чи адміністративної відповідальності (в залежності від наслідків заподіяної шкоди).
Згідно примітки до ст. 248 КК України істотною шкодою є шкода, яка у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян (200 тис грн). Адміністративна ж відповідальність визначається на рівні від 1700-3400 грн.
Постановою Пленуму Верховного Суду України від 10.12.2004 № 17 «Про судову практику у справах про злочини та інші правопорушення проти довкілля» визначено, що кримінальна відповідальність за полювання, незаконність якого полягала в порушенні встановлених правил, настає лише за умови заподіяння істотної шкоди.
Вирішуючи питання про те, чи є шкода істотною необхідно враховувати не тільки кількісні та вартісні критерії, а й інші обставини, що мають значення для вирішення цього питання. Такою шкодою, зокрема, можуть бути визнані: зникнення того чи іншого виду тварин у певній місцевості; знищення місць компактного проживання та розмноження звірів, їхніх жител, споруд; знищення тварин, відтворення яких з урахуванням особливостей або чисельності того чи іншого виду (видів) пов'язане зі значними труднощами; тощо.
За таких обставин, слід врахувати і те, що дана подія стала рушійним поштовхом до прийняття Міністерством екології та природних ресурсів України 03.02.2017 наказу № 41 «Про заборону полювання на лося». Документом встановлюється заборона полювання на лося європейського на всій території України строком на 25 років.
Наказ було розроблено з урахуванням норм вітчизняного природоохоронного законодавства. Крім того, документ базується на висновках Інституту зоології ім. І.І. Шмальгаузена Національної академії наук України.
Міністерством констатовано, що «насправді висновки науковців про стан популяції лося – критичні і лише офіційно підтверджують, що тварина в Україні опинилася на межі зникнення».
При цьому доцільно зазначити, що як кримінальна, так і адміністративна відповідальність є індивідуально визначеною. У зв’язку із вказаним та встановленням органами поліції ймовірних виконавців злочину, для об’єктивності ефективного подальшого досудового слідства, розслідування цієї резонансної справи визначено за слідчим управлінням ГУНП в Чернігівській області.
Окремо висловлюємо вдячність громадськості за активну позицію та наполегливість спільно з принциповою позицією прокуратури в утвердженні законності, встановленні винних і притягненні їх до визначеної законом відповідальності.
В черговий раз звертаємо увагу, що відповідно до вимог Конституції та Закону України «Про прокуратуру» діяльність органів прокуратури здійснюється відкрито і гласно, ґрунтується на засадах законності, справедливості, неупередженості, об’єктивності та політичної нейтральності.
Наголошуємо, що органи прокуратури є незалежними у своїй діяльності від будь-яких службових та окремих осіб, як при прийнятті рішень щодо реєстрації кримінального провадження, його перебігу, так і у разі закриття чи перевірки законності таких рішень.
Прес-служба прокуратури Чернігівської області
Останні новини Чернігівщини
У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37
Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17
В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15
До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13
Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.
На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12
Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.