Гра в "російську рулетку", або хто й на чому їздить. ВІДЕО
Мінімум два рази на день більшість чернігівців грають у цю гру. Коли? Сідаючи у громадський транспорт. Отже, чому пересування містом перетворюється на не надто безпечну гру та коли це скінчиться? Відповіді на ці запитання шукали журналісти.
На роботу, додому чи у справах чернігівці добираються громадським транспортом. Переважна більшість громадян користуються маршрутками, адже це зручно, та й ходять вони частіше, ніж тролейбуси. Але хто ж із нас хоча б раз не замислювався, наскільки такі подорожі безпечні. Особливо почувши таке…
Втім, перевізники запевняють — це зовсім не привід хвилюватися.
ВОЛОДИМИР КОЗИР, генеральний директор ПАТ «Чернігіватосервіс»: «Скрип тормозов — это не значит, что тормоза плохие. Колодки — это специальное такое напыление, и если оно сделано не так качественно, они быстрее изнашиваются, а в результате скрипит, как вы говорите, пищат, но это не значит, что они не эффективны».
Тим більше, що технічний огляд, за словами директора одного з найбільших автотранспортних підприємств Чернігова Володимира Козиря, проводиться перед кожним виїздом на маршрут.
ВОЛОДИМИР КОЗИР, генеральний директор ПАТ «Чернігіватосервіс»: «Ни одна машина из парка без проверки не выходит. За исправностть техники можно не сомневаться. Что касается внешнего вида, желательно, чтобы он был лучше».
У Чернігівському міському управлінні транспорту і зв’язку також про небезпеку не говорять.
ОЛЕКСАНДР БЄЛЬСЬКИЙ, начальник управління транспорту і зв’язку Чернігівської міськради: «Ну, поки що це безпечно, поки що безпечно…».
І додають, що два рази на тиждень комісійно обстежують транспортні засоби на маршрутах. Порушення, кажуть, є завжди , на їх усунення перевізник має 15 днів. Якщо цього не відбулося, перевізнику виписують штраф у 680 гривень і направляють «листа щастя», де обіцяють розірвати з ним договір. Втім, самі перевіряльники зазначають, що зазвичай ці порушення не стосуються технічних деталей, бо в управлінні немає таких спеціалістів.
Проте перевізники запевняють: в маршрутках їздити безпечно, та й ремонтують їх регулярно.
ВОЛОДИМИР КОЗИР, генеральний директор ПАТ «Чернігіватосервіс»: «На сегодняшний день мы отремонтировали капитальным ремонтом около 15 автобусов и где-то десяток-полтора косметическим ремонтом».
А от про нові машини не йдеться, перевізники кажуть, причина в низьких тарифах та нестабільній економічній ситуації в країні, коли ціни щодня змінюються. В профільному управлінні ж цього приводу зовсім інша думка: там запевняють, транспортники просто вичікують.
ОЛЕКСАНДР БЄЛЬСЬКИЙ, начальник управління транспорту і зв’язку Чернігівської міськради: «З 12-го року всі перевізники в очікуванні нової удосконаленої мережі. У кожного з них в договорі прописано, що в будь-який момент з ним може бути розірваний за рішенням виконкому. І вони цього чекають, коли буде запроваджено нову мережу, де будуть прописані чіткі умови і тоді перевізники мають гарантії якісь».
А ще на користь безпеки їх роботи, вважають перевізники, говорить те, що двічі на рік справність рухомого складу підтверджують проходженням техогляду. Щоправда, правоохоронці цієї функції тепер позбавлені, а технічний контроль проходить на атестованих станціях, тож побачити в цілому картину справності автобусів тепер дуже важко, бо ж зведеної статистики ніхто не веде.
Та й автотехнічної інспекції у нової поліції, яка перевіряла автобуси перед виїздом, тепер теж немає. До речі, від початку роботи патрульної поліції у Чернігові у лютому поліцейські задокументували 40 випадків порушення правил дорожнього руху маршрутниками.
Та поглиблені перевірки із загрозою позбавитись ліцензії, а відтак і роботи, перевізникам загрожують лише після масштабних ДТП, або ж у разі масових скарг від пасажирів, а якраз їх до управління транспорту і зв’язку надходить найменше.
ОЛЕКСАНДР БЄЛЬСЬКИЙ, начальник управління транспорту і зв’язку Чернігівської міськради: «Ми як управління опрацьовуємо всі звернення громадян. Стосовно безпеки їх мало. В нас в основному проблема із пільговиками, а стосовно небезпеки у нас звернень немає. Ну є, може 1% від ста».
Тож і виходить: щоб покращити якість і безпеку перевезень чернігівцям доведеться постійно скаржитись. Або нічого не робити і далі продовжувати гру у «російську рулетку», чекаючи, поки якось саме все влаштується.
Останні новини Чернігівщини
ТОП 5 послуг для людей з інвалідністю від служби зайнятості 08:55
Протягом січня-листопада 2025 року послугами Чернігівської обласної служби скористалися понад 1,3 тис. людей з інвалідністю.
До суду направлено справу трьох російських командирів, причетних до загибелі 20 людей у Чернігові 08:48
Прокурори Чернігівської обласної прокуратури у порядку спеціального досудового розслідування направили до суду обвинувальний акт стосовно командира 35-ї окремої мотострілецької бригади 41-ї загальновійськової армії Центрального військового округу зс рф та двох підлеглих командирів батальйонних тактичних груп.
На Чернігівщині внаслідок ворожої атаки поранені двоє людей: поліція документує воєнні злочини росіян 08:47
Вчорра вдень російська армія ударила безпілотниками по місту Городня Чернігівського району.
Агентство Enabel передало Чернігівському центру крові нову автівку і допоможе з ремонтом приміщення 08:45
У Чернігові підписали меморандум між ОВА, Бельгійським агентство з міжнародного співробітництва Enabel, Центром крові і підрядником щодо капітального ремонту будівлі Центру. У проєкті також передбачена термомодернізація.
5 грудня: цей день в Україні і світі 08:36
День 1381 Російська агресія - Day 1381 Russian aggression