Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Вівторок, 16 квітня, 16:50:08

198 адміністративних послуг надає чернігівський ЦНАП

22.04.2015   13:36Агенцiя

Про роботу управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради щодо виконання вимог чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг та всебічного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг м Чернігова розповів на розширеній нараді начальник управління Микола Овсяник.

Створення зручних і доступних умов для отримання населенням адміністративних послуг є однією з головних задач, що має вирішуватися органами державної влади та місцевого самоврядування. Адже саме за якістю послуг кожен громадянин оцінює турботу влади про нього та оцінює владу на місцях, не беручи до уваги межі повноважень та підпорядкованість.

З метою реалізації Законів України «Про адміністративні послуги», «Про дозвільну систему у сфері господарської  діяльності», статті 27 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», інших нормативно-правових актів щодо реформування системи надання адміністративних послуг населенню рішенням сесії Чернігівської міської ради від 22.06.2012 (22 сесія 6 скликання) утворено управління адміністративних послуг міської ради, як самостійний структурний підрозділ – виконавчий орган міської ради.

В межах компетенції міської ради управління забезпечує реалізацію законодавчих вимог та повноважень у сферах організації видачі суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру, забезпечення можливості отримати найбільш поширені адміністративні послуги жителями міста Чернігова і області, які надаються територіальними (місцевими) органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування через Центр надання адміністративних послуг м. Чернігова.

Протягом 2014 року управління адміністративних послуг міської ради здійснювало свою діяльність за основними напрямками згідно затвердженого Положення:

реалізація державної політики у сфері надання адміністративних послуг населенню та щодо дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
здійснення організаційного та матеріально-технічного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг м.Чернігова;
забезпечення взаємодії виконавчих органів міської ради, місцевих органів державної виконавчої влади, комунальних та державних підприємств у сфері надання адміністративних послуг;
напрацювання і застосування методів та засобів для мінімізації і ліквідації корупційних загроз, що можуть виникати під час взаємовідносин між суб'єктами звернень та адміністративними органами;
вжиття заходів до реалізації ефективної політики щодо організації якісного обслуговування населення органами місцевого самоврядування та місцевими дозвільними органами;
здійснення постійного моніторингу нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг та внесення пропозицій щодо змін та доповнень до діючих та проектів законодавчих актів з метою удосконалення системи надання адміністративних послуг.
Визначальною функцією управління адміністративних послуг є здійснення організаційного та матеріально-технічного забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова. З метою реалізації законодавчих вимог по реорганізації сфери надання адміністративних послуг рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від 22.05.2012 №124 створений Центр надання адміністративних послуг м. Чернігова як постійно діючий робочий орган Чернігівської міської ради.

Центр на сьогодні є найбільш потужним серед центрів надання адміністративних послуг Чернігівської області, виконує функції регіонального по обслуговуванню мешканців Чернігова та області на підставі угоди від 5 квітня 2012 року між Чернігівською обласною державною адміністрацією та Чернігівською міською радою.

«Хочу поінформувати, що за результатами досліджень Київського міжнародного інституту соціології у партнерстві з Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій, що проводились на замовлення Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України у рейтингу інвестиційної привабливості регіонів Чернігівська область у 2014 році піднялася з 21 на 9 позицію в рейтингу областей України», - розповів М. Овсяник. Такий показник досягнуто за рахунок «м'яких факторів» у доступності адміністративних послуг для населення, за якими Чернігівщина посіла 4 місце, піднявшись на 15 позицій. Головним рушійним фактором цього був показник «Адміністративні процедури», за яким Чернігівщина зайняла в 2014 році 3 місце в Україні.

Свідченням того, що колектив управління адміністративних послуг знаходиться на вірному шляху в роботі з удосконалення надання адміністративних послуг, є той факт, що діяльність Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова позитивно оцінена з боку населення та громадських організацій, які в першій половині 2014 року проводили моніторинг його роботи на замовлення Центру політико-правових реформ. Позитивно оцінили роботу і представники Уряду під час відвідування ЦНАПу Міністром юстиції України.

Завдяки цьому, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.09.2014 №868-р «Про реалізацію пілотного проекту у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», наше місто включене разом із Вінницею, Дніпропетровськом, Львовом, Харковом та Києвом до реалізації зазначеного пілотного проекту.

Виконуючи вимоги Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг» протягом 2014 року двічі виконавчим комітетом Чернігівської міської ради за поданням управління адміністративних послуг міської ради вносились зміни та доповнення до Переліку адміністративних послуг, що надаються у Центрі.

Загальна кількість адміністративних послуг, що надається через Центр, цими рішеннями збільшена в порівнянні з 2013 роком з 157 до 173 (у 2015 році – 198). Із них 24 (12,1%) адміністративні послуги надаються Чернігівською міською радою та її виконавчими органами, 36 (18,2%) – департаментами та управліннями Чернігівської обласної державної адміністрації та 138 (69,7%) – територіальними органами центральних органів виконавчої влади.

Протягом 2014 року до учасників Центру надійшло 111 811 звернень (52 033 звернення в 2013 році), в тому числі 49 432 заяви (23 324 заяв у 2013 році), 18 457 (8 405 – 2013 рік) суб'єктів звернень звернулись за консультацією та 43 922 для отримання результату послуги.

Кількість звернень, які надходили в середньому щомісяця, становить 9 318 (4 588 звернень у 2013 році).

Тенденція збільшення кількості звернень до учасників Центру прослідковується і надалі: в 1 кварталі 2015 року звернулось 39 737 суб'єктів звернень, в тому числі надійшло заяв 15 741, що в середньому щомісяця становить 13 245 звернень.

Структура минулорічних звернень:

надання відомостей з Єдиного державного реєстру у вигляді витягу – 7932;
державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за її рішенням – 4175;
оформлення та видача паспорта громадянина України особі, яка досягла 16 - річного віку – 2102;
надання відомостей з Єдиного державного реєстру у вигляді виписки – 2054;
надання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – 1805;
обмін паспорта громадянина України у зв'язку зі змінами ПІБ – 1688;
державна реєстрація права власності на нерухоме майно – 1572;
державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу-підприємця – 1363;
державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем за судовим рішенням – 1289;
видача висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи – 1028;
погодження дорожнього перевезення небезпечних вантажів – 926;
надання висновку про погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок – 792;
оформлення та видача довідки про реєстрацію місця проживання/перебування особи (за запитом самої особи) – 693;
державна реєстрація іншого речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно – 679;
реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт для суб'єктів господарювання – 442.
Завдяки контролю з боку державних адміністраторів та адміністраторів за термінами та порядком надання адміністративних послуг, моніторингу за наданням адміністративних послуг, що відповідно до Порядку організації роботи учасників Центру проводиться двічі на місяць, більш ніж удвічі у 2014 році в порівнянні з 2013 роком (з 1,55% до 0,68% від загальної кількості заяв) скоротилась кількість порушень термінів надання адміністративних послуг, особливо у порівнянні з тим, коли послуги надавались адміністративними органами безпосередньо.

В 2,7 рази (з 1085 відмов у 2013 році до 845 відмов у 2014 році при збільшенні удвічі кількості заяв) зменшилась кількість безпідставних відмов та відмов, наданих адміністративними органами суб'єктам звернень за формальними ознаками, зменшилась кількість випадків вимагання надання суб'єктами звернень додаткових, не визначених законодавством документів.

«Знаючи про проблематику, ми до 20 січня відтерміновували започаткування надання адміністративних послуг Держземагенства через ЦНАП для всебічного відпрацювання механізму організації надання таких послуг у Центрі», - прокоментував керівник.

На жаль, у 1 кварталі 2015 року кількість випадків порушень термінів надання адміністративних послуг адміністративними органами різко збільшилась – 479 випадків із 15 741 заяви (3,04%,) в тому числі 346 випадків, що складає 72% від загальної кількості порушень, допущені посадовими особами управління Держземагенства в Чернігівському районі Чернігівської області. Враховуючи, що за 1 квартал 2015 року органам Держземагенства через Центр надійшла 671 заява, кожна друга була розглянута з порушенням термінів.

На кожне таке порушення з боку адміністративних органів йде відповідне реагування з попередженням про недопущення порушень у подальшому. Проте, на даний час прослідковується тенденція ліберального ставлення до бездіяльності адміністративних органів, які ігнорують законодавчі зміни в сфері надання адміністративних послуг, при цьому використовуючи в практичній роботі старі схеми і підходи, тільки вже в приміщеннях ЦНАП.

М. Овсяник вважає, що без законодавчого наділення посадових осіб органу, що створив центр надання адміністративних послуг, чіткими повноваженнями, що забезпечать вплив на суб'єктів надання адміністративних послуг у частині дотримання встановлених вимог діючого законодавства в сфері надання адміністративних послуг, дозвільних та погоджувальних процедур, неможливе ефективне реформування системи надання адміністративних послуг та подолання супротиву суб'єктів надання адміністративних послуг.

З метою удосконалення та спрощення процедур надання адміністративних послуг, приведення у відповідність до вимог Закону України «Про адміністративні послуги» профільних нормативно - правових актів з питань надання адміністративних послуг протягом 2014 року та перших місяців 2015 року управлінням підготовлено та направлено за згодою керівництва міської ради до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Мін'юсту України, Мінрегіонбуду, Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва 25 листів із пропозиціями щодо удосконалення законодавчих підстав та системи надання адміністративних послуг при реалізації Закону України «Про адміністративні послуги», та до проектів Законів України, постанов Кабінету Міністрів України у сфері надання адміністративних послуг та дозвільних процедур.

«Треба сказати, що позиція міської ради і управління щодо змін законодавства та самої системи надання адміністративних послуг знаходить розуміння у керівництва центральних органів державної влади, і ми маємо приклади її втілення у рішеннях та законодавчих актах, які видаються останнім часом», - підкреслив М. Овсяник.

Зокрема, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)», який набув чинності 05.04.2015, внесені зміни до статті 41 Кодексу законів про працю України, відповідно до яких «Власник або уповноважений ним орган з власної ініціативи зобов'язаний розірвати трудовий договір з посадовою особою в разі повторного порушення нею вимог законодавства у сфері ліцензування, з питань видачі документів дозвільного характеру або у сфері надання адміністративних послуг, передбачених статтями 166-10, 166-12, 188- 44 Кодексу України про адміністративні правопорушення».

Крім того, 05.10.2015 року набудуть чинності внесені доповнення до статті 12 Закону України «Про адміністративні послуги», відповідно до яких основним завданням адміністраторів є складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.

«Для удосконалення своєї діяльності ми вивчаємо досвід роботи подібних центрів України, результати оцінки їх діяльності з боку фахівців центральних органів виконавчої влади та громадськості», - ділиться М. Овсяник. Так відповідно до дослідження, яке проводилося Фондом «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з соціологічною службою Центру Разумкова з 19 по 24 грудня 2014 р. на замовлення Центру політико-правових реформ, опитування відвідувачів центрів у всіх регіонах України показали наступні результати: для отримання адміністративної послуги у середньому в усіх опитаних центрах громадянам достатньо було одного або двох звернень до органу влади - 44% та 32%, відповідно. Найбільша частка тих, кому довелося звертатися для вирішення свого питання більше трьох разів, - у Львові (19,5%) та Миколаєві (19%). Для порівняння - у Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова у 2014 році зафіксовано 71 повторне звернення (0,14%) від загальної кількості заяв, у 2013 році - відповідно 87 звернень - (0,4%).

Якщо порівняти кількість звернень та кількість наданих результатів надання адміністративних послуг і відмов по ЦНАПам – то Чернігів демонструє одні з кращих показників.

Для зручності суб'єктів звернення запроваджена можливість віддаленого за допомогою Інтернет запису суб'єктів звернень до електронної черги в години і дні, які влаштовують громадян.

Аналіз отриманих даних протягом 2014 року показав, що до 5 хвилин очікували прийом у черзі 51 % суб'єктів звернень, до 10 хвилин - 29,3 %, до 20 хвилин - 13,2 %, понад 20 хвилин - 6,6%; 84,7% заявників обслуговувались протягом 20 хвилин, 11,6% - до 30 хвилин і 3,7% - понад 30 хвилин.

З метою реклами та оприлюднення інформації про діяльність Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова, висвітлення його завдань, переваг від утворення та самого процесу здійснення надання адміністративних послуг населенню та суб'єктам господарювання в управлінні адміністративних послуг міської ради створено та функціонує офіційний веб-сайт Центру admincher.com.ua. На місцевому телевізійному каналі «Новий Чернігів» вийшло 4 телевізійні сюжети про роботу Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова, видано буклет, присвячений діяльності учасників Центру, в місцях найбільш насичених транспортних та пішохідних потоків розміщено рекламну продукцію на рекламоносіях «сіті лайт», через засоби масової інформації м. Чернігова та області періодично надаються інформаційні матеріали стосовно організації роботи Центру.

Для роз'яснення суб'єктам господарювання порядку організації роботи Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова працівники управління взяли участь протягом року в 6 навчальних семінарах та «круглих столах», в тому числі у рамках «Програми підтримки малого та середнього підприємництва у м. Чернігові на 2013-2014 роки». В приміщенні Центру проводились практичні заняття зі студентами вищих навчальних закладів, представниками громадських організацій та установ міста.

За ініціативою управління у Чернігівському Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ і організацій започатковано курс «Реформування системи надання адміністративних послуг» в проведенні занять якого беруть участь представники управління. За минулий рік проведено 18 занять.

М. Овсяник окремо зупинився на деяких проблемних питаннях. Так, низка проблемних питань виникла в результаті ігнорування центральними органами влади законодавчих вимог щодо зміни профільного законодавства та приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність з вимогами Законів.

Це насамперед, у сфері поводження з відходами та подання декларації про відходи (на даний час порядок видачі дозволів на здійснення операцій у сфері поводження з відходами та реєстрації декларації про відходи не прийнятий). Також це питання дотримання встановлених термінів при проведенні дозвільно-погоджувальної процедури та безпідставних відмов у видачі документів дозвільного характеру (як приклад, в результаті порушення строків надання висновків Державною службою геології та надр України щодо можливості видачі дозволу на спеціальне водокористування дозвільний орган - Департамент екології та природних ресурсів Чернігівської ОДА – безпідставно відмовляє суб'єкту господарювання в видачі дозвільного документа).

Крім цього, 08.12.2014 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" щодо вдосконалення процедури видачі документів дозвільного характеру, оформлених центральними органами виконавчої влади» від 13.05.2014 № 1252-УІІ, нормами якого не допускається відмова у реєстрації декларацій, вважаючи на те, що міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади знову ж таки не приведено у відповідність свої нормативно-правові акти, адміністративними органами ігнорується вимога пункту 2 Прикінцевих положень щодо застосування законодавства в частині, що не суперечить нормам цього Закону.

«По всім проблемним питанням нами, використовуючи можливості Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», постійно надаються пропозиції до центральних органів виконавчої влади з метою усунення перешкод та законодавчих протиріч щодо ведення підприємницької діяльності та впровадження реформи системи надання адміністративних послуг», - запевняє М. Овсяник.

Актуальною проблемою удосконалення процедури надання адміністративних послуг залишається відсутність системи міжвідомчої електронної взаємодії із можливістю безоплатного доступу адміністраторів та суб'єктів надання адміністративних послуг до баз даних та інформаційних систем інших суб'єктів надання адміністративних послуг, без чого неможливо виконати вимоги ст.9,14 Закону України «Про адміністративні послуги» щодо отримання необхідних документів або інформації без участі суб'єкта звернення для надання адміністративної послуги.

Тут є позитивні моменти, які знайшли відображення у прийнятті Закону № 191 та постанови КМУ щодо спрощеного механізму у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (постанова КМУ від 18.03.2016 № 137).

Значне розширення переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які повинні надаватися через центри надання адміністративних послуг, потребує додаткових фінансових ресурсів для належної організації надання відповідних адміністративних послуг: збільшення штатної чисельності персоналу, облаштування нових електронних робочих місць.

Одним із основних критеріїв процесу децентралізації влади є децентралізація надання адміністративних послуг. Керівник нагадав, що пункт 2.3.1 III Розділу Коаліційної Угоди та 67-й пункт Плану заходів з виконання Програми діяльності уряду та Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» на 2015 рік чітко визначає обов'язки держави: «Делегувати органам місцевого самоврядування відповідного рівня повноваження з надання базових адміністративних послуг (зокрема, реєстрація місця проживання, видача паспортних документів, державна реєстрація юридичних та фізичних осіб-підприємців, об'єднань громадян, реєстрація актів цивільного стану, речових прав, вирішення земельних питань, реєстрація автотранспортних засобів, оформлення посвідчень водія).

Основними завданнями на 2015 рік начальник управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради назвав всебічне організаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення впровадження законодавчих змін у системі надання адміністративних послуг шляхом:
внесення змін та доповнень до Порядку організації роботи учасників Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова і Переліку адміністративних послуг, які надаються в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова;
облаштування електронних робочих місць учасників Центру та забезпечення їм доступу до реєстрів/інформаційних баз адміністративних органів, задіяних у сфері надання адміністративних послуг;
забезпечення надання супутніх послуг у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Чернігова суб'єктами підприємницької діяльності на договірних основах.

Також це вдосконалення відповідного програмного забезпечення електронного документообігу та автоматизованого обміну даними з метою виконання вимог Закону України № 191 та постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 № 137 «Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»:
створення умов для обміну інформацією із використанням діючої серверної програми «Аскод» та технічних можливостей захисту інформації, що запроваджені в Центрі надання адміністративних послуг м. Чернігова;
встановлення віддалених електронних робочих місць у кожному підрозділі міської ради, які надають адміністративні послуги, з метою забезпечення прискорення та спрощення формування пакету документів для розгляду адміністративної справи;
забезпечення можливості надання адміністративних послуг в електронній формі;
удосконалення порядку організації надання адміністративних послуг з використанням можливостей Інтернет та засобів телекомунікаційного зв'язку для контролю за дотриманням суб'єктами надання адміністративних послуг процедури і терміну їх надання;
запровадження системи електронного (автоматизованого) документообігу між адміністраторами/державними адміністраторами /державними реєстраторами/державними земельними кадастровими реєстраторами та суб'єктами надання адміністративних послуг – учасниками Центру надання адміністративних послуг.

Останні новини Чернігівщини

Населення Чернігівської області заборгувало за спожите тепло і гарячу воду понад 244 млн грн

Населення Чернігівської області заборгувало за спожите тепло і гарячу воду понад 244 млн грн 13:30

Попри постійні військові небезпеки і фінансові труднощі, АТ «ОТКЕ» стабільно та надійно забезпечувало жителів 19 територіальних громад послугами, це понад 125 тисяч мешканців.

Переселенці і ветерани війни: що пропонує служба зайнятості 13:15

Продовжуємо інформувати роботодавців, переселенців та ветеранів про можливості та ресурси служби зайнятості. Черговий «круглий стіл» за участю громадян цих категорій, а також представників місцевої влади, служби зайнятості та соціальних партнерів відбувся в Менській міській раді під головуванням директорки Чернігівського обласного центру зайнятості Людмили Ключник.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 10:53

Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення, 1 дорожньо-транспортну пригоду та 3 пожежі. Внаслідок цих подій загинула 1 особа та 2 особи постраждали.

єВідновлення: компенсацію за пошкоджене житло отримають ще 39 чернігівців

єВідновлення: компенсацію за пошкоджене житло отримають ще 39 чернігівців 08:37

У рамках державної програми «єВідновлення» компенсацію за пошкоджене житло отримають ще 39 чернігівців.

16 квітня: цей день в Україні і світі

16 квітня: цей день в Україні і світі 08:32

ДЕНЬ 783 РОСІЙСЬКА АГРЕСІЯ - DAY 783 RUSSIAN AGRESSION

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини