Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 22 листопада, 16:23:18

Апеляційний суд у Чернігівській області працює добре, - вважають його відвідувачі

19.12.2014   14:29Агенцiя

У четвер, 18 грудня у Апеляційному суді були презентовані результати опитування відвідувачів та їх ставлення до суддів та роботи судової системи.

Дослідження в Чернігові проводив Чернігівський комітет захисту прав людини в партнерстві із Всеукраїнською коаліцією з надання правової допомоги в рамках проекту "Створення позитивного іміджу суду через виявлення та усунення типових проблем в діяльності судів", який реалізовується в 4-х пілотних регіонах України, зокрема й у Чернігівській області.

Юрист Чернігівського громадського комітету захисту прав людини Наталія Піддубна, представляючи результати проекту працівникам Апеляційного суду, розповіла, що даний проект спрямований на підвищення довіри людей до судової влади та усунення проблеми із доступом громадян до суду. За спостереженнями преставників громадської організації люди, приходячи до суду, потребують елементарної консультації, яка допоможе подолати їм певний страх перед установою, суддею, офіційними процедурами, тощо. Також у судах часто можна почути негативний тон, пересилання людини із кабінету в кабінет, де вона змушена відстоювати довжелезну чергу.

- Це все негативно відображається на загальному іміджі судової влади в Україні. Крім того, люди часто не знають до якого суду звертатись, не завжди можуть зорієнтуватися в інформаційних стендах, зразках процесуальних документів, тощо. Внаслідок цього у них формується негативна думка про те, що в суді не можна добитися правди, - переконана Наталія Піддубна.

Представниця USAID проекту "Справедливе правосуддя" Марина Руденко повідомила, що дослідження проводиться в Україні з 2008 року і за цей час у ньому взяли участь 49 судів з 6 областей України. Чернігівщина долучилася до цього проекту вперше і досліджувалася якість послуг тільки Апеляційного суду.
Потреба провести подібне опитування виникла через те, що часто українці формують свою точку зору стосовно судей та судів заочно, саме тому результати опитування реальних відвідувачів суду є важливим.

Про результати та методологію опитування, вік та освіту респондентів розповів координатор Всеукраїнської коаліції з надання правової допомоги Рачок Роман. Він повідомив, що у опитуванні взяли участь 110 осіб, які безпосередньо перебували у суді. Це відвідувачі, які безпосередньо спілкувалися із суддями, адвокатами та працівниками. Серед опитуваних найбільше було людей від 26 до 59 років, переважно всі вони мали вищу освіту. Анонімне опитування проводилося волонтерами громадського комітету захисту прав людини безпосередньо у приміщенні Апеляційного суду.

За словами пана Романа більшість споживачів позитивно оцінювали роботу працівників суду. Організатори дослідження виокремили п'ять критеріїв, за якими оцінювали якість послуг: доступність, зручність, повнота та якість інформації, якість роботи працівників апарату та терміни судового розгляду. За всіма цими критеріями Апеляційний суд отримав оцінки від 4 до 5 балів. Єдиним питанням, яке отримало оцінку нижче "добре" стало "обґрунтованість затримки або перенесення розгляду справи". 

Також під час опитування була приділена увага як саме відвідувачі суду сприймають роботу суддів. Якості, які були оцінені на оцінку "добре" та вище: неупередженість, незалежність, коректність, доброзичливість, ввічливість, підготовка до справи та її вивчення, надання можливості сторонам обґрунтувати свою позицію, дотримання процедури розгляду. Нарікань з боку відвідувачів зазнала така якість суддів, як "обґрунтованість рішень". Цей критерій був оцінений на 3,8 бала.

Коли відвідувачів суду, які брали участь у опитуванні, попросили розмістити за важливістю якості роботи суду, що потребують покращення, то результат був наступний:
- 1 місце - якість роботи судді
- 2 місце - якість роботи працівників апарату суду
- 3 місце - дотримання термінів судового розгляду
- 4 місце - повнота та якість інформації
- 5 місце - доступність суду
- 6 місце - зручність та комфортність перебування у приміщенні суду.

Організаторів опитування цікавило питання як впливають на розгляд справи та прийняття рішень суддів проведення акцій протесту біля будівлі суду. 67% опитаних зазначили, що ці заходи ніяк не вплинули на рішення, а 33% - що мали вплив.

Щодо оцінки роботи Апеляційного суду в Чернігівській області взагалі, то 29,7% опитаних поставили "відмінно", 26,1% та 13,5% оцінили як "добре" та "задовільно" відповідно, і лише 9% вважають роботу суду незадовільною.

Серед конкретних змін, які були названі відвідувачами, були наступні: розташування інформаційних стендів ближче до входу, заздалегідь вказувати номер зали, де відбуватиметься розгляд справи, розміщення дзеркала у приміщенні суду, а також збільшення кількості стільців для очікування. Також чернігівці висловлювали побажання, щоб судді краще вивчали матеріали справи, біли більш коректними та ввічливими.

 На думку, куратора опитування Марини Радченко, якщо серед пропозицій в поліпшенні роботи є такий пункт як розміщення дзеркала, то це означає, що установа працює добре. Вона також повідомила, що в майбутньому планується більш масштабне дослідження із залученням судових установ першої інстанції, а також районних судів.

Голова Апеляційного суду в Чернігівській області Садіг Тагієв зазначив, що представники закладу жодним чином не впливали на дослідження. Всю роботу проводили волонтери Комітету захисту прав людини. І додав, що ті недоліки, на яких наголошували опитувані, будуть виправлені. Він повідомив, що всі судді Апеляційного суду написали заяви на проходження люстрації.

- Усі критичні зауваження та побажання, висловлені відвідувачами суду, будуть враховані, - запевнив голова Апеляційного суду Чернігівської області Садіг Тагієв. - Суд зацікавлений у тому, щоб громадяни, які звернулися за захистом своїх прав, покинули приміщення із відчуттям торжества справедливості. Цього можна досягти, насамперед, законними та справедливими судовими рішеннями, але не менш важливими є комфорт, ввічливість працівників, доступність інформації, дотримання процесуальних строків, тощо.

Стельмах Оксана

Останні новини Чернігівщини

Там де на зупинках

Там де на зупинках "плюс новий павільйон", має бути "мінус торговий кіоск", - Чернігівський міський голова 16:01

Чернігівський міський голова Владислав Атрошенко поставив вимогу при встановленні на зупинках громадського транспорту нових зупинкових павільйонів єдиного зразка і оновленні цих майданчиків максимально працювати над тим, щоби старі торгові кіоски звідти саме прибиралися, а не переставлялися вбік.

Андрій Прокопенко зустрівся із сім’ями загиблих бійців

Андрій Прокопенко зустрівся із сім’ями загиблих бійців 15:54

21 листопада, голова Чернігівської ОДА Андрій Прокопенко зустрівся із родинами загиблих на війні воїнів, об’єднаних в громадську організацію «Єдина родина Чернігівщини».

Протягом тижня у порушників вилучено 71 кг незаконно добутих водних біоресурсів та 34 од. заборонених знарядь лову

Протягом тижня у порушників вилучено 71 кг незаконно добутих водних біоресурсів та 34 од. заборонених знарядь лову 15:44

За період з 14 по 21 листопада Чернігівським рибоохоронним патрулем зафіксовано 33 порушення Правил рибальства.

Пройшов перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine

Пройшов перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine 15:32

20 листопада в ДПТНЗ «ЧВПУ» пройшов перший етап Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності WorldSkills Ukraine з компетенції – слюсарні роботи.

Обстановка на кордоні. Офіційно

Обстановка на кордоні. Офіційно 15:24

Протягом останньої доби змін в обстановці на державному кордоні України в межах Чернігівщини не відбулося, вона залишалася стабільною та контрольованою.