"Це саботаж під час війни" — Чаус про транспортну кризу у Чернігові
Начальник Чернігівської ОВА В'ячеслав Чаус доручив правоохоронним органам розібратися з проблемою транспорту у місті, а профільному департаменту ОДА розглянути можливість збільшити кількість транспортних одиниць на приміських маршрутах, що курсують містом.

Про це начальник Чернігівської ОВА В'ячеслав Чаус повідомив у своєму Телеграм-каналі.
"Одночасна відмова перевізників (приватного транспорту) виконувати умови договору — це саботаж під час війни. Це не лише нарощує соціальну напругу, а й ставить під сумнів реагування за необхідності евакуації. Завдання номер один для всіх – негайно розблокувати транспортну ситуацію", — написав Чаус.
За його словами, щодня всі мешканці Чернігова, які користуються і не користуються громадським транспортом, сплачують гроші чотирьом приватним перевізникам.
"Нещодавно тариф на перевезення був знову збільшений і став чи не найбільшим в Україні — 17 грн. У програму компенсації, яку розробляла сама ж міська рада, закладено 75 млн грн, по кошторису – шість млн в місяць. А вже було вісім і от — дев'ять… Тенденція насторожує", — пише Чаус.
Нагадаємо, що після 10 години ранку 2 травня у своєму Телеграм-каналі в.о. міського голови Чернігова Олександр Ломако повідомив, що він звернувся до Ради оборони області з проханням розв'язати питання громадського транспорту в Чернігові, зокрема блокування виплати компенсацій перевізникам начальником Чернігівської МВА Дмитром Брижинським.
У коментарі Суспільному радник начальника Чернігівської ОВА Андрій Подорван розповів, що до Чернігівської ОВА 2 травня не надходило жодного звернення від в.о. міського голови Олександра Ломака, щоб розглянути на Раді оборони області проблемні питання громадського транспорту в Чернігові, який сьогодні не працює у місті. На маршрути вийшла техніка "Чернігівського тролейбусного управління".
Сьогодні, 2 травня, начальник ОВА дав доручення скликати Раду оборони області і викликати на неї для пояснення секретаря міської ради Олександра Ломака та інших чиновників міської ради, які "допрацювались" до транспортного колапсу в Чернігові", - сказав радник начальника ОВА.
Щодо посту Ломака, Андрій Подорван каже, що він з’явився після того, як секретар отримав повідомлення про виклик на Раду оборони області.
"Очевидно, розуміючи, що доведеться давати пояснення, він написав такий пост", — сказав Подорван.
Транспортна криза у Чернігові — що відомо:
30 квітня ввечері, в.о. міського голови Чернігова Олександр Ломако звернувся до містян та повідомив, що протягом 1-2 травня у Чернігові частина громадського транспорту може не виїхати на маршрути. Це пов'язано з тим, що з 19 квітня нема оплати часткової компенсації за здійснені в березні громадські перевезення — дев'ять мільйонів гривень. Через це з чотирма перевізниками, які обслуговують міські маршрути Чернігова, не можуть розрахуватися за паливо, кредити та лізинг, а також виплатити заробітні плати водіям та іншим співробітникам.
Водночас начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський у своєму відеозверненні пояснив, чому не підтримав збільшення розміру компенсації перевізникам у Чернігові. Це рішення він аргументує нібито збільшенням прибутку тих самих перевізників на 20% за рахунок зростання вартості проїзду у громадському транспорті, розраховуючись готівкою та банківською карткою. Брижинський також сказав, що готовий підтримати виділення шести мільйонів гривень на компенсації, як це передбачено у бюджеті. Однак збільшення суми до дев'яти мільйонів гривень він пов'язує із задоволенням інтересів окремих перевізників, зокрема, Володимира Коваленка — депутата міської ради від фракції "Рідний дім".
Своєю чергою Олександр Ломако вважає, що начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський блокує виплату компенсації перевізникам через земельні інтереси свого радника Максима Черненка.
Начальник управління транспорту Олександр Рижий розповів, що за програмою компенсації перевізникам у бюджеті Чернігова передбачено 75 мільйонів гривень на рік. У місяць виплата становить шість мільйонів 250 тисяч гривень. У березні ж перевізники виконали послуг на суму понад дев'ять мільйонів гривень. За словами Рижого, цифра зросла, у порівнянні з лютим, через придбання перевізниками шести автобусів, які відповідають критеріям цієї програми, а також більшої кількості днів у місяці.
Зранку 2 травня на маршрути виїхали 58 тролейбусів та п'ять автобусів комунального підприємства "Чернігівське тролейбусне управління". На міських автобусних маршрутах — 0 одиниць транспорту приватних перевізників.
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині тривають пошуки зниклого неповнолітнього Ростислава Полєхіна 07:59
До пошуків 17-річного Ростислава Полєхіна максимально задіяні всі служби поліції Чернігівщини, працівники ДСНС, нацгвардійці, водолази, кінологи зі службовими собаками, громадськість. Для розшуку використовуються безпілотні літальні апарати та спецтехніка.
19 листопада: цей день в Україні і світі 07:58
День 1365 Російська агресія - Day 1365 Russian aggression
Бібліотеки Чернігівщини розвивають цифрову грамотність: відбулися онлайн-тренінги для координаторів Хабів цифрової освіти 11:13
У Чернігівській області триває системна робота з розвитку цифрової грамотності населення. Протягом двох тижнів відбулися два п’ятиденні онлайн-тренінги для координаторів Хабів цифрової освіти – бібліотекарів, які щодня допомагають мешканцям громад опановувати цифрові навички, користуватися сервісами та впевненіше почуватися в інформаційному суспільстві.
Троє вчителів із Чернігівщини потрапили до короткого списку національної премії «Вчитель року 2025» 11:11
Троє педагогів із Чернігівщини стали фіналістами національної премії Goncharenko Centre’s Teachers Award, за результатами якої буде обрано «Вчителя року 2025». До короткого списку увійшли Світлана Петренко із Чернігова, Оксана Махлай із села Шатура, Ніжинського району та Яна Сташенко із Ніжина.
Народовладдя в дії: громади мають затвердити Статути до кінця 2026 року – підсумки вебінару від “Спілки Ініціатив Чернігівщини” 11:07
13 листопада відбувся вебінар "Статути територіальних громад: впровадження форм участі в контексті законодавства про народовладдя", організований об'єднання «Спілка Ініціатив Чернігівщини» спільно з Чернігівською ОВА.