Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Понеділок, 4 липня, 02:38:15

В окрузі №206 на Чернігівщині п’ятеро зареєстрованих і потенційних кандидатів рекламуються у Facebook

15.02.2022   09:18Агенцiя

На Чернігівщині п’ятеро офіційно зареєстрованих та потенційних кандидатів у нардепи рекламували свої дописи у Facebook.

Громадянська мережа ОПОРА проаналізувала публікації у соціальній мережі відомих претендентів на здобуття депутатського мандата та ймовірних кандидатів у виборчому окрузі №206 за період від початку виборчого процесу до 13 лютого 2022 року.

За допомогою «Бібліотеки реклами» Facebook ОПОРА виявила 25 фактів розміщення реклами на сторінках двох зареєстрованих кандидатів у народні депутати Олександра Ломаки («УДАР Віталія Кличка») та Олександра Гашпара (самовисування), а також ще 32 дописи, розміщені на користь трьох потенційних суб’єктів виборчого процесу – Олега Робейка («Народовладдя»), Дмитра Нікітіна (ВО «Батьківщина») та Олександра Демиденка («Наш край»).

Нагадаємо, що у звіті «Бібліотеки реклами» Facebook не подається точної інформації про вартість політичної реклами, якщо вона не перевищила 100 американських доларів. Разом з тим, загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, політикою та виборами пораховані починаючи із 25 червня 2019 року.

Офіційна сторінка у соціальній мережі Facebook висуванця політичної партії «УДАР Віталія Кличка» Олександра Ломаки створена 14 травня 2019 року.  Загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану із соціальними питаннями, виборами або політикою станом на 14 лютого 2022 року становлять 1 тис. 137 американських доларів.

Протягом січня 2022 року зі сторінки рекламувалися три публікації, пов’язані із участю Олександра Ломаки у проміжних виборах народного депутата України у виборчому окрузі №206 27 березня 2022 року. У лютому 11 унікальних дописів зі сторінки кандидата  оплачені як реклама. Ще 9 публікацій транслювалися як реклама повторно.

Зокрема, у січні зі сторінки Олександра Ломаки рекламувалися публікації про підтримку його як кандидата з боку лідерів місцевого самоврядування Чернігівщини та Чернігівського міського голови Владислава Атрошенка, про його намір балотуватися до Верховної Ради, а також рекламувалася сама сторінка на той час ще потенційного кандидата.

Протягом лютого зі сторінки кандидата транслювалися як реклама повідомлення про подання Олександром Ломаком документів до ЦВК для його реєстрації кандидатом, про з’їзд політичної партії «УДАР Віталія Кличка», де його висували кандидатом, про першу зустріч кандидата з виборцями, а також інші повідомлення агітаційного характеру.

Кожна рекламна публікація зі сторінки Олександра Ломаки вартувала менше 100 доларів. Повідомлення переважно транслювалися для мешканців Чернігівської області. Кількість показів рекламних публікацій варіювалася від 1 тисячі до 40 тисяч разів. Охоплення аудиторії рекламними дописами становило від 10 до 500 тисяч користувачів.

Кандидат-самовисуванець Олександр Гашпар свою сторінку у мережі Facebook створив 6 лютого 2022 року. Станом на 14 лютого 2022 року у «Бібліотеці реклами» Facebook відсутня інформація про загальні витрати сторінки на рекламу, пов’язану з соціальними питаннями, виборами і політикою. Проте, відомо, що у лютому кандидат двічі рекламував свої дописи. Один з них стосувався його передвиборної програми. У іншому йшлося про те, що проміжні вибори 27 березня 2022 року можуть стати останніми, коли кандидат має право балотуватися шляхом самовисування, оскільки Виборчий кодекс не передбачає такої можливості. Охоплення публікацій становить від 100 до 500 тис. Вартість кожної реклами становила менше 100 доларів. 

Потенційний кандидат у виборчому окрузі №206 від політичної партії «Народовладдя» Олег Робейко, хоч і не має публікацій, які рекламувалися з його особистої сторінки у Facebook, проте, рекламні матеріали на його користь рекламувалися зі сторінки партії «Народовладдя» та лідера цієї політичної сили, народного депутата VIII скликання Юрія Левченка.

11 лютого зі сторінки політичної партії «Народовладдя» у соціальній мережі Facebook рекламувався допис про зустрічі з виборцями потенційного кандидата у народні депутата Олега Робейка. Охоплення цієї публікації становило 5-10 тис. людей. Кількість показів реклами – від 1 тис. до 2 тис. Реклама транслювалася лише для мешканців Чернігівської області. Її вартість становила менше 100 доларів.

Ідентична публікація на користь потенційного кандидата рекламувалася зі сторінки голови партії «Народовладдя» Юрія Левченка. Охоплення цього рекламного допису становило 10-50 тис. людей, а кількість показів реклами – від 2 до 3 тис. Вартість рекламного повідомлення також становила менше 100 доларів.

Ще один ймовірний кандидат у виборчому окрузі №206 Дмитро Нікітін (ВО «Батьківщина») створив сторінку у мережі Facebook 27 січня 2022 року. Станом на 14 лютого 2022 року загальні витрати цієї сторінки становлять 397 американських доларів. За цей період зі сторінки рекламувалися 16 публікацій, 6 з яких вмикалися на рекламу повторно.

Протягом лютого 2022 року зі сторінки потенційного кандидата рекламувалися переважно публікації з зображенням кандидата та різними гаслами, як «За новий курс для сталого розвитку країни!», «Настав час діяти!», «Лише сильна економіка зробить країну самодостатньою і забезпечить гідний рівень життя!». Також зі сторінки транслювалися рекламні повідомлення про висування Дмитра Нікітіна кандидатом політичною партією ВО «Батьківщина», про підтримку потенційним кандидатом ФОПів у їх протестних акціях, про необхідність повернення заробітчан в Україну тощо.

Реклама зі сторінки Дмитра Нікітіна переважно транслювалася для мешканців Чернігівської, частково Київської областей. Кількість показів реклами становила від менше 1 тисячі до 35 тисяч. Потенційне охоплення матеріалів – від 100 до 500 тис. осіб. Вартість кожного рекламного повідомлення – менше 100 доларів. Лише одна публікація, яка стосувалася питання розпуску парламенту та призначення позачергових виборів вартувала від 100 до 199 американських доларів.

Сторінка потенційного кандидата від політичної партії «Наш край» Олександра Демиденка у мережі Facebook створена 18 січня 2022 року. Протягом січня-лютого з цієї сторінки рекламувалися 8 публікацій, в жодній з яких не згадується про можливу участь політика у проміжних парламентських виборах. Проте, тут двічі рекламувався звіт Олександра Демиденка як депутата Чернігівської обласної ради, п’ять разів – петиція до Президента України щодо встановлення фіксованого розміру тарифів, рекламувалася також сама сторінка.

Станом на 14 лютого загальні витрати сторінки становлять 1 062 долара, причому витрати сторінки протягом останнього тижня становили більше половини цієї суми – 592 долара. Найдорожчою рекламною публікацією виявилась та, що стосувалась річного звіту Олександра Демиденка. Її вартість становила від 300 до 399 американських доларів. Реклама охоплювала аудиторію від 100 до 500 тис. осіб та транслювалася понад 150 тис. разів.

Нагадаємо, впродовж усього виборчого процесу в окрузі №206 працюватиме гаряча лінія Громадянської мережі ОПОРА. Закликаємо усіх виборців інформувати спостерігачів про порушення: +38 067 720 16 68.

За коментарями звертайтеся:

Наталія Висіканець, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Чернігівський області

Останні новини Чернігівщини

12:13

Український борщ увійшов до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, що потребує негайної охорони.

Обстріли прикордоння, повістки білорусам та російські десантники у Брянській області: ситуація на ранок 2 липня за зведенням Генштабу

Обстріли прикордоння, повістки білорусам та російські десантники у Брянській області: ситуація на ранок 2 липня за зведенням Генштабу 12:05

Генеральний штаб ЗСУ розповів про оперативну ситуацію на північних кордонах України, зокрема, у Чернігівській області. Інформація подана станом на 6 ранку 2 липня 2022 року.

2 липня - цей день в Україні і світі

2 липня - цей день в Україні і світі 12:02

2 липня відзначають Всесвітній день НЛО, Міжнародний день кооперативів, Міжнародний день спортивного журналіста і Міжнародний день Дніпра.

Наводять лад у всіх укриттях Чернігова, а також забезпечать їх генераторами та ємностями для води. Виконавчий комітет погодив відповідну програму

Наводять лад у всіх укриттях Чернігова, а також забезпечать їх генераторами та ємностями для води. Виконавчий комітет погодив відповідну програму 17:08

Усі укриття у Чернігові вже приводять до ладу. Виконавчий комітет Чернігівської міської ради погодив Програму удосконалення мережі найпростіших укриттів на 2022-2023 роки.

Допомога продовжує надходити до Чернігівщини

Допомога продовжує надходити до Чернігівщини 17:07

Військова агресія російської федерації завдала шкоду не тільки життю і здоров’ю людей, а й інфраструктурі населених пунктів.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини