Порядок встановлення тарифів на комунальні послуги для населення – роз’яснення Мінрегіону
Багатьох споживачів цікавить питання, з чим пов’язана вартість тієї чи іншої комунальної послуги і хто формує тарифи на них.
Формування, встановлення та застосування тарифів на комунальні послуги (постачання та розподіл природного газу, електричної енергії, теплової енергії, гарячої води, централізоване водопостачання та водовідведення, поводження з побутовими відходами) здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.
Виконавці цих послуг здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво та надання комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
На сьогодні, повноваження щодо встановлення тарифів на послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення розподілено між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) і органами місцевого самоврядування (ОМС).
НКРЕКП встановлює тарифи тим суб’єктам природних монополій та суб’єктам господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює.
Для решти суб’єктів господарювання, які не підпадають під сферу регулювання НКРЕКП, тарифи на теплову енергію та комунальні послуги встановлюються ОМС.
Рішення про встановлення тарифів на комунальні послуги може прийматися лише уповноваженими органами. Перед прийняттям цього рішення має відбутись інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів з обґрунтуванням такої необхідності. Відповідна процедура визначена Порядком, затвердженим наказом Мінрегіону.
Законами України «Про ціни і ціноутворення», «Про державне регулювання у сферах комунальних послуг» передбачено, що НКРЕКП та органи місцевого самоврядування зобов’язані встановлювати тарифи на комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і гарячої води, на централізоване водопостачання та водовідведення здійснюється підприємствами, діяльність яких регулюється на місцевому рівні, згідно з вимогами Порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
У свою чергу, підприємства – ліцензіати НКРЕКП формують тарифи згідно з Порядками формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, на послугу з постачання теплової енергії, на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженими відповідними постановами НКРЕКП.
Державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін в Україні здійснюється Держпродспоживслужбою.
Зниження тарифів на комунальні послуги можна розглядати лише за умови значення основних складових цих тарифів – вартості природного газу (у тарифах на послуги з теплопостачання витрати на природний газ займають близько 80%) та вартості електричної енергії (у тарифах на послуги з водопостачання та водовідведення витрати на електроенергію займають 30%).
У разі, якщо ціна природного газу в опалювальному сезоні 2020/2021 рр. буде на рівні середньої ціни (4048,5 грн/тис.м3), що діяла у минулому періоді, то з’явиться можливість зменшити тарифи на теплову енергію, послуги з постачання теплової енергії та гарячої води.
В умовах функціонування ринку природного газу його вартість для підприємств теплопостачання змінюється щомісяця. У минулому опалювальному сезоні ціна природного газу коливалася від 2897,0 грн/тис.куб.м. (у квітні 2020 року) до 4899,0 грн/тис.куб.м. (у листопаді 2019 року).
Отже, тарифна політика в житлово-комунальному господарстві безпосередньо залежить від цінової політики в паливно-енергетичному комплексі.
Останні новини Чернігівщини
Росіяни атакували енергетичну та транспортну інфраструктуру Чернігівщини 14:18
Вранці 7 листопада російські війська завдали ударів по об’єктах енергетичної та транспортної інфраструктури в Городнянській та Бахмацькій громадах.
Поліція затримала у Новгороді-Сіверському місцевого депутата, який у нетверезому стані чинив опір поліцейським 13:27
Перебуваючи з ознаками алкогольного сп’яніння, чоловік керував авто та відмовлявся надати документи. Крім того, чинив опір правоохоронцям. Нині його поміщено до ізолятора тимчасового тримання.
Жителя м.Чернігова засуджено за умиснезаподіяння тілесних ушкоджень співмешканцю матері, що спричинили смерть останнього 12:42
Чернігівською окружною прокуратурою доведено вину 32-річного місцевого жителя в умисному заподіянні співмешканцю своєїматерітяжких тілесних ушкоджень, тобто умисних тілесних ушкоджень, небезпечних для життя в момент заподіяння, що спричинили смерть потерпілого (ч.2 ст.121 КК України).
«Форум Добрих Справ» – «Сила громади» у Чернігові об’єднав волонтерів, військових, освітян, культурних діячів та громадських лідерів 12:20
6 листопада вперше у Чернігові в обласному художньому музеї ім. Г.Галагана пройшов «Форум Добрих Справ» – «Сила громади», який об'єднав волонтерів, благодійників, військових, освітян, культурних діячів, підприємців та громадських активістів з усієї України.
Іпотерапія для поранених захисників: психологи системи МВС Чернігівщини спільно з відомчою медустановою організували реабілітаційний захід 11:46
У Чернігові для бійців, які після поранення потребують фізичної та психологічної реабілітації, організували візит до кінно-спортивного клубу «Казка».