Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 14:53:14

Юрій Беркут: “Нинішній склад ради більш конструктивний”

28.10.2011   13:38Агенцiя

Напередодні першої річниці каденції міської влади прилуцький мер розповів у інтерв’ю про політичні здобутки та соціальні напрацювання

Юрій Беркут

Юрій Беркут

– Юрію Володимировичу, минає рік від часу місцевих виборів. Як він пройшов для міської влади? Що нового в стіни міськради принесли нові депутати?
– Почнемо з того, що в попередній каденції міськради було 5 політичних партій, то зараз їх 12. З одного боку, більше не завжди означає краще. Але з точки зору присутнього в раді представництва половина депутатів прийшла у владу з мажоритарних округів, і це певною мірою конструктивно вплинуло на сьогоднішню роботу міської ради. Більшість депутатів – однодумці, які хочуть зробити наше місто кращим. Сесії стали не такі затяжні, як були раніше, де переливали з пустого в порожнє, все зводилося до маніпуляції свідомістю прилучан на користь певної політичної сили. У міській раді стало менше політики й більше справ. Дехто вдається до політичних інсинуацій, але це поодинокі випадки, які на загальну картину не впливають. У цілому нинішній склад конструктивніший, тому що прийшло багато перших керівників підприємств, установ і організацій міста. Це люди, що вміють керувати перш за все собою, завдяки чому можуть керувати й великими підприємствами. За їхніми плечима великий життєвий досвід, вантаж управлінської діяльності.

“ЩО БУЛО В ОБЛАСТІ, ГУБЕРНАТОР НАМ УЖЕ ВІДДАВ”

– Що ж, успіхи, хай і проміжні, не можуть не радувати. А що можна сказати про невдачі?
– Головна невдача на сьогодні для міста, а саме про нього ми мусимо дбати в першу чергу, така, як і у всієї області – відсутність достатнього фінансового ресурсу. Слава Богу, що в нас є такий губернатор як Володимир Хоменко. І сьогодні він телефонував, підписав ще одне розпорядження, згідно з яким до нас надійде певна сума грошей, щоб зняти найбільш наболілі питання: харчування дітей і хворих та в деякій мірі виплату заробітної плати. З допомогою губернатора ми вирішуємо питання на рівні мінфіну, уряду щодо виділення додаткової дотації вирівнювання для бюджету нашого міста. Приймаючи бюджет, ми завідомо розуміли, що він не забезпечить наші потреби на 100%. Щоб не виникало ніяких катаклізмів, ми пішли на суто політичний крок. Ще з січня говорилося, що буде нестача коштів. І ця цифра в принципі не змінилась: як не вистачало 30 мільйонів, так і залишається на сьогодні. Дефіцит коштів повністю підтвердився. Зараз міністерство фінансів думає, як зробити дієвою фінансову формулу, яка в місті Прилуки не працює.
– Чого ж чекати нашим учителям, медикам, іншим бюджетникам? Яка конкретно ситуація з наявністю коштів на зарплати?
– Найближчим часом слід чекати єдиного – допомоги з боку держави. Те, що було в області, губернатор нам уже віддав. Області не вистачає 200 мільйонів гривень. До речі, фінансово зупинилися Короп і Сосницький район, але нам від того не легше.

“МЕНЕ БІЛЬШЕ ВЛАШТОВУЄ “11-Й МАРШРУТ””

– Жителів міста продовжує турбувати стан пасажирських перевезень. Не видно нових просторих автобусів бориспільської фірми, що курсували по маршруту № 1. Вони від нас пішли?
– Чесно кажучи, процес входження в місто нових перевізників триває. Вони хочуть працювати по договору, тобто возити людей із 6 до 22-23 години, а не так, як дехто у нас звик: у години пік проїхав – і все. Бориспільська фірма частково зайшла в Прилуки, спробувала, і тепер спеціально для наших маршрутів збирається купувати машини на газу. Великі автобуси економічно невигідні.
Зауважу, що новий перевізник – це зовсім інший рівень обслуговування. Коли я бачу, як із задніх дверей автобусів випадають прилучани, мені шкода, що в місті нема власних перевізників, які можуть забезпечити якісний сервіс. Для нас найкраще – це “Пазик”… Думаю, що ситуацію треба міняти. Не складеться з бориспільцями – зайдуть інші структури. Депутати міськради готові пропонувати варіанти. А якби нам іще мільйонів 5 на створення комунального підприємства по перевезенню пасажирів, тоді б усі були задоволені – як жителі, так і влада.
– Як давно Ви особисто їздили в міському автобусі?
– У якому автобусі, якщо їх нема? Увечері проїжджаю по місту автомобілем, щоб подивитися, як ходять автобуси. І побаченому не радію. Ви знаєте, за весь час мого перебування в Прилуках дуже рідко користувався громадським транспортом, здебільшого ходив пішки. Раніше автобуси не були схожі на автобуси – через підлогу проглядався асфальт. У такому разі мене більше влаштовує “11-й маршрут”. На сьогодні рухомий склад значно кращий, нам вдалося кардинально змінити ситуацію. Тепер підходимо до запровадження принципово нової схеми маршрутів, щоб закільцювати їх. Маршрути стануть дещо довшими, але транспорт ходитиме оперативніше. На цю думку нас навів якраз Бориспіль. Чому ж наші перевізники негативно ставляться до тих, хто хоче нормально увійти на ринок і заробляти? Повірте, вистачить усім.

“А ЖИТИ КОЛИ ТРЕБА?”

– Юрію Володимировичу, Ви неодноразово розповідали про свої візити в Бєлгород і тамтешні устрої, які можуть слугувати гарним прикладом і для Прилук. Зокрема, в цьому російському краї діє непогана житлова програма для молодих сімей. Для молодих прилучан проблема житла стоїть значно гостріше. Чи є якісь напрацювання в цьому напрямку?
– Насамперед зауважу, що 100-річчя канонізації Святителя Іоасафа, постать якого й пов’язала нас із бєлгородцями, наряду з початком будівництва нового корпусу гімназії №1 – події епохального значення для Прилук. Ідеї в Бєлгорода можна брати, наприклад, такі. “Белгород – зеленая столица”, а в нас “Прилуки – місто чорнобривців”. Що стосується житлового будівництва, то там діють не лише регіональні, а й державні проекти. Держава по суті безкоштовно дає землю, кредит у розмірі близько трьох мільйонів рублів, який частково або й повністю погашає, якщо в сім’ї троє і більше дітей. У нас такого нема – ні на державному, ні на місцевому рівні. Є відповідні програми, але вони не настільки доступні. Той же фонд молодіжного будівництва потреб нашої молоді задовольнити не може. А жити коли треба? Коли людина молода, коли вона заводить сім’ю, дітей. Тому потрібна програма так званого соціального житла, за якою певна частина іпотеки погашається з бюджету.
– І ще про наболіле. Усі пам’ятають візит губернатора на завод “Білкозин”, зустріч із колективом. Які новини з цього багатостраждального підприємства?
– Можу поділитися найсвіжішою інформацією. Сьогодні приїздив представник нових власників, спілкувалися більше години. Для мене важлива насамперед виплата заробітної плати та відрахувань, тобто соціальний аспект. Власники повинні погасити заборгованість із зарплати та відрахувань у Пенсійний фонд, відвести підприємство від перспективи банкрутства, адже судом порушено провадження про банкрутство. Зі слів представника, нові власники хочуть відродити виробництво на цьому унікальному підприємстві, що входить у сферу й наших інтересів.

“КОЖЕН БУДЕ ВІДПОВІДАТИ ЗА СВОЄ”

– Повернемося до політики. Якою Вам бачиться роль опозиції в міській раді? Чи є вона як така?
– Я всім депутатам і попередньої, і цієї каденції казав, що ми всі обрані громадою не для того, щоб розказувати в сесійній залі, яка партія більше любить прилучан – читай, увесь український народ. Ми повинні бути трішки будівельниками, двірниками, сантехніками, тоді буде в місті і вода, й тепло, й чистота. А політику залишмо тим, хто професійно займається цією справою, проживаючи в Києві. Політика – поза засіданнями, а в сесійній залі – вирішення фінансових питань, програми, участь у проектах.
– І насамкінець. Які якості, на Вашу думку, найголовніші для мера міста?
– Головне – це вміння вислухати всіх людей без винятку. У кожного з нас є багато конструктивізму, тому треба постійно спілкуватися з прилучанами, черпати ідеї. Інколи доводиться відповідати на незручні питання, але ж ми обрані людьми й служимо їм.
– Як Ви ставитесь до критики?
– Якщо в критиці я бачу спонукання зробити певні речі кращими, дякую за це і роблю. Якщо критика лише для того, щоб сказати в мій бік неприємні слова, то кожен буде відповідати за своє.

Спілкувався Олександр Бойко

http://gradpryluky.info/index.php?newsid=1881
 

Останні новини Чернігівщини

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.

Станція технічного обслуговування "GARAGE" у Чернігові 09:38

Завдяки програмі «Власна справа» урядового проєкту єРобота тисячі українців вже здійснили свої мрії про власний бізнес. Ми радіємо кожній новій підприємницькій ініціативі і пишаємося кожним грантером.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:23

Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 2 дорожньо-транспортні пригоди, 2 пожежі та 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення. Внаслідок цих подій 2 особи постраждали.

Рух автотранспорту по вулиці Любецькій планують відкрити у травні 09:11

Виконавчий комітет Чернігівської міської ради на засіданні 24 квітня погодив дозвіл на продовження перекриття вул. Любецької від Ріпкинської до Широкої до 31 травня 2024 року.