Ще один етап децентралізації — передача на місця повноважень щодо надання адміністративних послуг державної реєстрації
Реформа децентралізації має чимало складових, зокрема і передача на місця повноважень щодо надання адміністративних послуг державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, речових прав на нерухоме майно. Відповідний Закон України № 835-VІІІ, що це передбачає, уже затвердив Глава держави.
Тож, аби обговорити особливості реалізації цього етапу реформи, сьогодні в облдержадміністрації було проведено нараду за участю представників Головного територіального управління юстиції області, голів райдержадміністрацій, представників міськвиконкомів та відповідних структурних підрозділів ОДА.
До засідання долучився перший заступник голови облдержадміністрації Леонід Сахневич.
Як розповів представник Головного управління юстиції в області, децентралізація зазначених повноважень дозволить не лише пришвидшити роботу, а й дасть змогу людям обирати якіснішого виконавця послуги.
Адже наразі необхідну реєстрацію здійснюють лише територіальні управління юстиції, а за нововведенням це зможуть робити три суб’єкти — державний реєстратор, нотаріус та акредитовані суб’єкти.
Державний реєстратор працюватиме у штаті РДА або міськвиконкомів, чи у Центрі надання адміністаривних послуг (ЦНАПі).
Акредитованими суб’єктами вважаються ті, які отримали право для такої діяльності. Зокрема ними можуть бути комунальні підприємства, створені при органах місцевої виконавчої влади чи органах самоврядування.
Змінено і систему розподілу адміністративного збору за державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців: 40% надходжень такого збору спрямовуватиметься до Державного бюджету України, 60% залишатиметься в суб’єктів державної реєстрації.
Наразі головним завданням є передача повноважень. Перехідний період триватиме з 1 січня до 30 квітня 2016 року. Втім підготовку до цього процесу вже можна розпочинати.
Начальник юридичного відділу ОДА Наталія Мужикова наголосила на детальному кадровому відборі. Необхідно не лише знайти кваліфікованого фахівця, а й забезпечити йому необхідний захист. Адже державних реєстратор нестиме персональну відповідальність за видані ним документи.
Розглядається варіант залучення кадрів і з управлінь юстиції.
Варто зазначити, що такі зміни не потребують значних фінансових вкладень для технічного та програмного забезпечення. Щодо останнього, то ключі до необхідних реєстрів виготовлятимуться безкоштовно.
— Завдання облдержадміністрації продумати варіанти зручного розміщення нових кадрових одиниць. Треба зробити так, щоб це було зручно людям та вигідно з економічної точки зору, — зауважив Леонід Сахневич.
Останні новини Чернігівщини
Екологічне виховання – шлях до збереження природи для майбутніх поколінь: брифінг у Чернігівський ОВА 15:28
Екологічне виховання – один із важливих напрямів діяльності Департаменту екології та природних ресурсів ОДА. Про це сьогодні розповіла заступниця директора Департаменту Віталіна Синіговець на брифінгу в медіацентрі ОВА.
Шукала легкого заробітку в Інтернеті та втратила майже 73 тисячі гривень: поліція Чернігівщини застерігає громадян від шахрайських схем 15:24
Поліція закликає громадян не довіряти заманливим оголошенням в інтернеті про «легкий заробіток»: ставити «лайки» та викупати віртуальний товар, «дивитися відео і заробляти» тощо.
У Ніжині запрацював третій на Чернігівщині офіс «Зроблено в Україні» 15:19
Відкрили його сьогодні на базі місцевої філії Чернігівського обласного центру зайнятості.
«Гроші ходять за людиною»: у Комарівській громаді реалізується експериментальний соціальний проєкт 15:12
Заступниця голови ОДА Жанна Шерстюк учора, 11 листопада, перебувала з робочим візитом у Комарівській громаді Ніжинського району.
У січні-жовтні 2025 року на Чернігівщині сплачено 34,7 млрд гривень податків, зборів та єдиного внеску 10:50
До бюджетів усіх рівнів Чернігівської області платниками податків у січні-жовтні 2025 року сплачено 22 млрд грн податків, зборів та обов’язкових платежів.