Ще один етап децентралізації — передача на місця повноважень щодо надання адміністративних послуг державної реєстрації
Реформа децентралізації має чимало складових, зокрема і передача на місця повноважень щодо надання адміністративних послуг державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, речових прав на нерухоме майно. Відповідний Закон України № 835-VІІІ, що це передбачає, уже затвердив Глава держави.
Тож, аби обговорити особливості реалізації цього етапу реформи, сьогодні в облдержадміністрації було проведено нараду за участю представників Головного територіального управління юстиції області, голів райдержадміністрацій, представників міськвиконкомів та відповідних структурних підрозділів ОДА.
До засідання долучився перший заступник голови облдержадміністрації Леонід Сахневич.
Як розповів представник Головного управління юстиції в області, децентралізація зазначених повноважень дозволить не лише пришвидшити роботу, а й дасть змогу людям обирати якіснішого виконавця послуги.
Адже наразі необхідну реєстрацію здійснюють лише територіальні управління юстиції, а за нововведенням це зможуть робити три суб’єкти — державний реєстратор, нотаріус та акредитовані суб’єкти.
Державний реєстратор працюватиме у штаті РДА або міськвиконкомів, чи у Центрі надання адміністаривних послуг (ЦНАПі).
Акредитованими суб’єктами вважаються ті, які отримали право для такої діяльності. Зокрема ними можуть бути комунальні підприємства, створені при органах місцевої виконавчої влади чи органах самоврядування.
Змінено і систему розподілу адміністративного збору за державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців: 40% надходжень такого збору спрямовуватиметься до Державного бюджету України, 60% залишатиметься в суб’єктів державної реєстрації.
Наразі головним завданням є передача повноважень. Перехідний період триватиме з 1 січня до 30 квітня 2016 року. Втім підготовку до цього процесу вже можна розпочинати.
Начальник юридичного відділу ОДА Наталія Мужикова наголосила на детальному кадровому відборі. Необхідно не лише знайти кваліфікованого фахівця, а й забезпечити йому необхідний захист. Адже державних реєстратор нестиме персональну відповідальність за видані ним документи.
Розглядається варіант залучення кадрів і з управлінь юстиції.
Варто зазначити, що такі зміни не потребують значних фінансових вкладень для технічного та програмного забезпечення. Щодо останнього, то ключі до необхідних реєстрів виготовлятимуться безкоштовно.
— Завдання облдержадміністрації продумати варіанти зручного розміщення нових кадрових одиниць. Треба зробити так, щоб це було зручно людям та вигідно з економічної точки зору, — зауважив Леонід Сахневич.
Останні новини Чернігівщини
Займалися наркобізнесом: до 9 років за ґратами засуджено учасниць злочинної групи, які збували психотропи в Ніжині 14:10
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури визнано винними двох учасниць організованої злочинної групи у незаконному зберіганні з метою збуту та збуті психотропних речовин.
У Батурині вшанували пам’ять жертв трагедії 1708 року 14:07
Війська російської імперії 13 листопада 1708 року буквально стерли з лиця землі столицю Гетьманщини Батурин разом з усіма мешканцями.
Ще три громади Чернігівщини презентували проєкти безбар’єрних маршрутів 14:03
Мова про Бобровицьку, Любецьку та Козелецьку ТГ, які вчора представили свої концепти на онлайн-засіданні обласного комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та транспортної інфраструктури.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 13:56
Протягом минулої доби зареєстровано 1 небезпечну подію, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду. Внаслідок цієї події 1 особа постраждала.
За незаконну риболовлю порушник сплатить до бюджету понад 125 тис.грн. 10:12
13 листопада 2025 року Чернігівським рибоохоронним патрулем в ході проведення спільного рибоохоронного рейду разом з працівниками Сектору водної поліції Чернігівського РУП ГУНП у Чернігівській області на водоймах Чернігівського району викрито грубе порушення Правил рибальства.