Звернення громадян – один із показників діяльності влади
Про стан та удосконалення роботи зі зверненнями громадян у відділах та управліннях Чернігівської міської ради, районних у місті рад, комунальних підприємствах міста Чернігова відповідно до Закону України “Про звернення громадян” йшлося 16 січня на засіданні виконавчого комітету міської ради.

Доповів про цю важливу роботу начальник відділу звернень громадян та соціальних питань міської ради Сергій Кухаренко. Він підкреслив, що робота зі зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків діяльності органів місцевого самоврядування. Її стан періодично розглядається на засіданнях виконавчих комітетів міської ради та районних у місті Чернігові рад, нарадах, семінарах і знаходить своє відображення в організаційно-розпорядчих документах.
С. Кухаренко відзначив чітку тенденцію зосередження зусиль керівництва міської ради, керівників структурних підрозділів, голів районних у місті рад на вжиття комплексу заходів, спрямованих на удосконалення роботи зі зверненнями громадян, оперативне вирішення їхніх питань, на забезпечення взаємодії не тільки структурних підрозділів міської та районних у місті рад, а й депутатів усіх рівнів при розв’язанні проблем, з якими звертаються громадяни, при врахуванні їх у прийнятті рішень і соціальних програм та наданні практичної допомоги.
З метою посилення ефективності виконавської дисципліни щодо розгляду звернень громадян, персональної відповідальності посадових та службових осіб за належне вирішення, у межах своїх повноважень, питань, порушених у зверненнях, введено у практику заслуховування оперативної інформації про стан розгляду звернень та звітів керівників відділів, управлінь міської ради, підприємств, установ та організацій міста про їх персональну відповідальність за стан роботи зі зверненнями громадян.
На виконання делегованих повноважень органів виконавчої влади, відповідно до підпункту 1 пункту “б” частини першої статті 38 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, відділом звернень громадян та соціальних питань міської ради проводиться цілеспрямована робота з контролю за розглядом звернень управліннями та відділами міської ради, Деснянською та Новозаводською районними у місті Чернігові радами, установами та організаціями міста, незалежно від форм власності, вивчається стан цієї роботи на місцях, надаються рекомендації, відповідна практична та методична допомога, узагальнюється і поширюється кращий досвід роботи зі зверненнями.
Значна увага приділяється щоденному контролю за своєчасним і повним розглядом звернень громадян з найбільш життєво важливих питань. Такі звернення знаходяться на контролі у керівництва міської ради.
За словами С. Кухаренка, за матеріалами розгляду звернень проводиться ґрунтовна аналітична робота. Один раз на квартал готується відповідна довідка міському голові. “Систематичний аналіз звернень щодо кількості і характеру дає можливість виявити динаміку росту чи зменшення, причини, що їх породжують, вивчати потреби і запити жителів міста, враховувати їх при формуванні бюджету міської та районних у місті рад, програм соціально-економічного розвитку, істотно активізувати роботу з вирішення обґрунтованих вимог громадян, вживати вичерпних заходів щодо реального поновлення порушених прав”, – переконаний С. Кухаренко.
З метою попередження необґрунтованих скарг та забезпечення гласності у роботі зі зверненнями, прозорості і відкритості у діяльності органів місцевого самоврядування, робота зі зверненнями громадян висвітлюється у засобах масової інформації. У газетах „Чернігівські відомості”, „Деснянська правда” публікуються інформації щодо розгляду звернень та організації особистих прийомів. У них започатковані постійно діючі рубрики міського голови, його заступників, окремих спеціалістів, які як надають консультативно-правову допомогу, так і оперативно висвітлюють матеріали розгляду звернень.
Удосконалюються форми особистого прийому громадян керівництвом міської ради та районних у м. Чернігові рад, посадовими особами органів місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ та організацій міста. Для більш ефективного вирішення питань, з якими звертаються громадяни міста, на особисті прийоми міського голови та його заступників постійно запрошуються начальники управлінь та відділів міської ради.
За 2011 рік керівництвом міської ради прийнято на особистому прийомі 364 громадянина. За звітний період до міської ради надійшло 6990 звернень громадян, що на 612 більше у порівнянні з 2010 роком. Але зменшилась загальна кількість громадян, які звернулись у колективних зверненнях до міської ради (2011р. – 9546; 2010 р. –10135).
Відповідна робота зі зверненнями громадян проводиться безпосередньо у відділах та управліннях міської ради, Деснянській та Новозаводській районних у місті Чернігові радах. Так, за 2011 рік розглянуто 3788 звернень, з яких задоволено 2515, на особистому прийомі прийнято 6601 звернення, задоволено 3483.
Крім того, до загальноміського диспетчерського центру управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради надійшло 4524 звернення, з яких 4041 – задоволено, 483 – роз’яснено.
С. Кухаренко запевнив, що відділ звернень громадян та соціальних питань міської ради буде і надалі, у межах наданих йому повноважень, удосконалювати форми і методи роботи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, здійснення контрольних функцій щодо розгляду звернень у структурних підрозділах міської ради, районних у місті Чернігові радах, на підприємствах, в установах та організаціях міста.
Останні новини Чернігівщини

Судитимуть браконьєра, який незаконно вполював лося на Прилуччині 16:39
Прокурорами Прилуцької окружної прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт стосовно жителя міста Прилуки за фактом вчинення незаконного полювання на звірів, які занесені до Червоної книги України (ч. 1 ст. 248 КК України).

ТОП-10 найзатребуваніших вакансій від місцевих роботодавців 16:36
Робота є. Зокрема, й на Чернігівщині. Наразі у базі даних обласної служби зайнятості налічується 1924 вакансії.

Правоохоронці підвели підсумки роботи 1 півріччя 2025 року протидії злочинності у бюджетній сфері Чернігівщини 16:33
Сьогодні в Чернігівській обласній прокуратурі відбулась робоча нарада з керівниками правоохоронних органів регіону. На нараді були присутні керівник Чернігівської обласної прокуратури Станіслав Гущесов, начальник Головного управління Національної поліції в Чернігівській області Іван Іщенко та начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Олександр Кондрашов.

Олена Шуляк: Антикорупція, цифровізація, ринок землі – головні реформи протягом останніх років 16:31
У нещодавньому інтерв’ю "Вокс Україна" очільниця "Слуги Народу" та народна депутатка Олена Шуляк зазначила, що, на її переконання, найбільш відчутні результати команда влади, зокрема й партія "Слуга Народу", демонструє в трьох напрямах реформування держави: розвитку антикорупційної інфраструктури, цифровій трансформації та впровадженні земельної реформи.

єРобота на Чернігівщині: результати програми «Власна справа» 14:42
Грантова програма «Власна справа» урядового проєкту «єРобота», яку адмініструє Державна служба зайнятості, - не просто про гроші, а про довіру та можливості, про людей та бізнес, які працюють у найважчі часи і мотивують інших.