Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 4 липня, 15:29:21

Хто впливовіший в Чернігові: контролюючі органи чи перевізники?

28.11.2011   20:46Агенцiя

Нагадаємо, що в кінці жовтня Чернігівським обласним осередком ВМГО “Демократичний Альянс” був організований підрахунок пасажиропотоку на маршруті № 11 і № 12.

Відповідно до отриманих цифр, був прорахований альтернативний тариф на проїзд у “маршрутних таксі”, який в середньому склав 1,30 грн. Виходячи з отриманого розміру тарифу, представники Демократичного Альянсу запідозрили перевізників у заниженні дійсного пасажиропотоку на маршрутах міста та завищенні своїх витрат.

З проханням перевірити діяльність перевізників на предмет порушень норм трудового законодавства, ухиляння від сплати податків та монополізації ринку перевезень в м. Чернігів представники ДемАльянсу звернулись в ряд контролюючих органів на рівні області та на національному рівні. Ось, як відреагували більшість з цих органів:

– СБУ в Чернігівській області перенаправило звернення в органи Прокуратури, як таке, що не відноситься до їх компетенції;

– Генеральна Прокуратура направила лист на Міністерство інфраструктури, яке до того ж отримало аналогічний пакет документів від організаторів дослідження. Наразі ні на один з листів Мін. інфраструктури відповідь так і не дало;

– Головне Управління економіки Чернігівської ОДА повідомило, що вирішення питань, щодо міських пасажирських перевезень відноситься до компетенції міськвиконкому. То ж розуміємо, що ОДА ні яким чином не збирається втручатись в налагодження роботи транспортної мережі в Чернігові. Можливо тому, що деякі перевізники, в тому числі і ВАТ “Чернігівавтосервіс” також працює на внутрішньо обласних маршрутах і там також є питання?

– Чернігівське відділення Антимонопольного комітету продовжило розгляд заяви з 30 до 60 днів. Тож результати перевірки даної установи, ще очікуються.

– Чернігівська міська рада повідомила, що вони не мають права втручатись в господарську діяльність приватних підприємств. При обрахунку тарифу до уваги брався плановий пасажиропотік, що має відповідати фактичному. Та зважаючи, що фактичний і так ніхто не контролює, знаменник формули розрахунку тарифу встановлюють самі перевізники. Також управління транспорту повідомило, що ними щотижнево проводиться перевірка виконання перевізниками норм та умов, що вказані в договорі. Тож цікаво, що заважає управлінню транспорту спільно з громадськими організаціями порахувати пасажиропотік, який і зможе потім при обрахунку враховувати управління економіки міськради, а не лише приймати дані, що надаються перевізниками.

– Державна податкова служба України переадресувала лист до ДПА в Чернігівській області;

– ДПА в Чернігівській області в свою чергу повідомила про факти неоформлених офіційно кондукторів, і ці факти доведені до відома Прокуратури Чернігова. За наданою інформацією в 1-му півріччі 2011 року в ДП “Пассервіс” працювало 225 найманих працівника із середньою заробітною платою в 938,9 грн. Постає питання: чи погодились би водії отримувати таку заробітну плату, працюючи по 15-16 годин на добу? Також працівниками податкової було здійснено 16 перевірок тр/засобів, що належать ТОВ “Пассервіс-Люкс” та ДП “Пассервіс” ВАТ “Чернігівавтосервіс”. Перевірками встановлено 16 порушень Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, зокрема п. 2 ст. 3 Закону про обов’язкову видачу особі, яка отримує послугу розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. На підставі матеріалів всіх перевірок установа застосувала штрафи, які мають смішні розміри в порівнянні з прибутками навіть на одному маршруті, а тим більше не вирішують ситуацію з порушеннями в цілому.

– Територіальне управління державної автомобільної інспекції встановлено 4 факти порушень режиму праці та відпочинку водіїв, складено 4 акти перевірки та застосовано штрафи по 340 грн. за кожний випадок. Також інспекція зафіксувала цілих два випадки невидачі квитків пасажирам.

– Прокуратура м. Чернігова в своїй відповіді узагальнила роботу проведену ДПІ м. Чернігів, транспортної інспекції та міського відділу міліції. Додамо, що наразі Прокуратура позиціонує себе як орган контролюючий над “контролюючими”. Тобто вони готові опрацьовувати факти порушень конкретних державних установ чи організацій, а от втручатись у вирішення проблемного питання і тим більше ініціювати це вирішення Прокуратура, нажаль, не збирається. Залишається єдине, подавати в Прокуратуру інформацію про порушення з боку органів місцевого самоврядування чи інших установ і вимагати їх реакції, хоча б на це.

– Підрозділ по боротьбі з економічною злочинністю ЧМВ УМВС України прийняв рішення про відмову в порушенні кримінальної справи, оскільки підстав для цього не знайшлось.

Підсумовуючи результати перевірок контролюючих органів зазначимо, що підприємства перевізники відбулись “легким переляком”, по-іншому не назвеш сукупну суму штрафів до 10 тис. грн., бо таку суму привозять 15 “маршрутних таксі” за один день своєї роботи на маршруті.

На даний момент представники Демократичного Альянсу та ряду громадських організацій Чернігова бачать єдиний вихід із ситуації, що склалась. Це запровадження спільного з міською радою та громадськими організаціями контролю за пасажиропотоком в місті. Та моніторинг дотримання перевізниками умов укладених договорів.

Однією з основних вимог до перевізників має стати 100% видача квитків на всіх видах транспорту. Запровадження постійного контролю з боку громадськості, міськвиконкому, депутатського корпусу та контролюючих органів дасть можливість організувати роботу транспортної мережі міста на належному рівні, без “оренд”, необґрунтованих підвищень та перепрацьовувань по 16 годин робочого часу. І над цим в Чернігові ще необхідно працювати…


Ігор Андрійченко,Чернігівський обласний осередок ВМГО “Демократичний Альянс”

Останні новини Чернігівщини

100 років виповнилось Сосницькому краєзнавчому музею

100 років виповнилось Сосницькому краєзнавчому музею 13:58

Будинок в якому зараз знаходиться Сосницький краєзнавчий музей ім. Ю.С.Виноградського, був побудований лікарем Щербаковим у 1870 році. З 1890 року належав князю Волконському. В 1899 році він був капітально відремонтований, про що свідчать дата на металевій прикрасі при вході у будинок. Останнім кому належав будинок – це був лікар П.В.Ольденборгер.

Ключі від нових гуртожитків вручили танкістам Сіверської бригади. ФОТОрепортаж

Ключі від нових гуртожитків вручили танкістам Сіверської бригади. ФОТОрепортаж 13:21

В оперативному командуванні «Північ» офіційно відкрили дві казарми поліпшеного планування для військовослужбовців контрактної служби.

Двох осіб затримано за угон таксі

Двох осіб затримано за угон таксі 13:00

Під процесуальним керівництвом Прилуцької місцевої прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом незаконного заволодіння транспортним засобом.

Цьогоріч у Сосницькій громаді грошей на бюджет участі немає

Цьогоріч у Сосницькій громаді грошей на бюджет участі немає 12:10

У Сосницькій громаді обрали переможців Громадського бюджету. Утім їх проєкти реалізовуватись в 2020 році не будуть.

За 6 місяців – 600 нових родин

За 6 місяців – 600 нових родин 11:01

Перші 6 місяців 2020 року закарбували у пам’яті кожного різні моменти, проте для молодят, які створили у цей період родини, вони залишаться знаковими впродовж усього життя.