Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Субота, 27 квітня, 15:20:12

Теревені про освіту: "Заходимо у клас у воєнний час: офлайн чи онлайн"

17.08.2022   20:43Агенцiя

17 серпня в Чернігові стартував новий проєкт від ГО "ЖІНОЧИЙ ФОРМАТ" - "Теревені" - майданчик для обговорення у легкій формі складних тем. Перша зустріч - "Теревені. Про освіту" зібрала учасників у затишному ресторані "Старий Чернігів" за обговоренням "Заходимо у клас у воєнний час: офлайн чи онлайн".

До дискусії у якості спікерів приєдналися керівники провідних закладів освіти міста - Ганна Коломієць, директорка Чернігівського обласного наукового ліцею ЧОПЛ Чернігівський обласний педагогічний ліцей, Олена Яковчук, директорка ЗОШ √3 Школа #3 м.Чернігів  та Олена Скорко, директорка ЗОШ √30. А також представники учительської й батьківської спільнот.

Ганна Коломієць на початку заходу задала тон розмові - треба бути гнучкими у виборі форми навчання, стверджує директорка. Раціонально обирати їх, виходячи із безпекової ситуації та можливостей кожного закладу освіти. Учительська спільнота розуміє, що стоїть перед загрозою втрати освітнього потенціалу суспільства. Уже третій рік навчання відбувається онлайн. Але сьогодні повинні прийти до зміни форм, технологій, змісту освіти. Варто переглянути умови. Чи всі забезпечені технікою, інтернетом. Заклад освіти, яким керує Ганна Василівна, на сьогодні схиляється до вибору змішаної форми навчання. Але ліцей специфічний, це старша профільна школа. "Будемо забезпечувати якісний освітній процес у нових умовах" - зауважила спікерка.

Пані Олена Скорко впевнена, що нічого немає якіснішого, ніж очний освітній процес. В умовах воєнного стану постав вибір, особливо перед батьками. Вибір є вирішальним, бо є питання безпеки. Батьки змінюють думку щодня. 50/50 - так розділилася думка батьків учнівства школи √30. Школа нині працює над організацією освітнього процесу так, щоб максимально якісно працювала дистанційна платформа. Водночас адміністрація враховує те, що вчитель має вести уроки як у закладі, так і онлайн. Треба збалансувати це навантаження.

Школа √3, за словами директорки Олени Яковчук, втратила найдорожче - своїх дітей. Троє учнів загинули під час евакуації.
Є родини дітей, які сказали, що не повернуться до Чернігова. Але поки школа залишається найбільшою в місті. Більшість класів не будуть ділитися на підгрупи, це спричинить недостатність годин для тарифікації учителів. Школа ще з березня почала оснащувати бомбосховище, укомплектовувати його. Працюватиме заклад за змішаною формою, але не в класичній формі, бо обмежені часом перебування в школі вимогами світломаскування й безпекою дітей у темний період доби.

Анна Мальована, педагогиня, зауважила важливі речі: ми прикордонна область і маємо говорити не лише про небезпеку ракетних обстрілів, а й загрози терористичного характеру, заходу диверсійних груп тощо. Водночас пані Анна наголосила, що дистанційна освіта має бути якіснішою. Є потреба в підготовці вчителів для створення якісного освітнього контенту. Маємо також пам'ятати про дітей, які за межами країни. Вони будуть здобувати освіту в Україні та в країнах перебування. Ці діти повинні мати можливість опрацювати матеріал у другій половині дня, в асинхронному режимі.

Мама різновікових дітей Олена Рогова впевнена, що основне - це безпека. Багато чого врахувати неможливо, коли діти в школі: якщо тривога  під час перерви, або дитина вийшла до туалету чи їдальні? Тому пані Олена схильна до навчання онлайн.

До обговорення долучилася Марина Колесник, викладачка Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т.Г.Шевченка, яка закликала говорити не лише про буденне, про багаж знань. А зважати й на майбутнє - який професійний вибір зроблять учнівство й студенти, із якою самооцінкою, цінностями вони прийдуть до цього вибору. Одне із трактувань слова "криза" - це можливість. Тому треба хапати цю можливість і рухатися далі.
Навчатися необхідно всім, і всім з трикутника партнерства доведеться забезпечити максимально якісний процес. Яким би він не був! 

Маємо певні висновки, які, сподіваємося, допоможуть налагодити освітній процес з 1 вересня:
1. Спільна відповідальність школи, батьків, управлінського апарату.
2. При очному форматі мають бути вироблені чіткі алгоритми дій адміністрації, учителів, учнів.
3. Максимально якісне дистанційне навчання й освітній контент. Для цього необхідно підвищувати знання і вміння вчителів для підготовки матеріалів.
4. Під час дистанційного навчання усвідомлювати відповідальність батьків за наявність дітей на уроках. І безпосередньо за їх життя.
Під час події відбулася й волонтерська ініціатива - учасниці змогли придбати ляльки-мотанки й зернівки від юної волонтерки Саші Грищенко. А кошти передати на ЗСУ.

ГО "Жіночий формат"

Останні новини Чернігівщини

Що роблять громади області з тисячами тонн відходів від руйнувань через війну 15:41

На сьогодні у Чернігівській області обліковується 16,7 тисячі тонн відходів від руйнувань, що утворилися внаслідок пошкодження будівель та споруд під час бойових дій, терористичних актів, диверсій, а також під час робіт з ліквідації їх наслідків.

Для рятувальників з Чернігова запустили безкоштовний онлайн-курс англійської мови 15:29

Мережа освітньо-культурних просторів Гончаренко центр запускає безкоштовні онлайн-курси англійської мови для працівників ДСНС Чернігівщини.

Допомагаємо переселенцям та ветеранам війни знайти роботу 15:25

Соціальні мережі та медіа, дистанційне навчання, онлайн-зустрічі, електронний документообіг – цифровізація сьогодні має вплив на кожну сферу нашого життя, але і живе спілкування та очний обмін думками, ідеями, інформацією теж не втрачає своєї актуальності.

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.