Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 26 квітня, 12:49:01

Хто в Чернігові обирає перевізників або як уникнути монополії?

23.01.2012   10:53Агенцiя

Практично кожен мешканець Чернігова щодня користується громадським транспортом. Від багатьох можна почути нарікання не тільки на вартість проїзду, але й на якість перевезень.

Можна безкінечно сперечатись хто винен в даній ситуації, але правильніше поміркувати над вирішенням даного питання. На думку представника Демократичного Альянсу Ігоря Андрійченко головною причиною такої ситуації є монополізація чернігівського ринку пасажирських перевезень.

В нашому випадку відсутність конкуренції, це максимальна вартість проїзду, передчасне закінчення роботи водіїв на маршрутах (особливо ПАЗів та ЕТАЛОНів – наприклад якщо взяти 12 маршрут, то після 19-30, інколи 20-00 ви їх не побачите, це означає, що ми вимушені платити дорожче), в часи пік “давка” в автобусах (зазвичай в цей час пускають максимальну кількість “маршруток” і ми ж знову вимушені їхати за більшою вартістю), хамське відношення водіїв до пасажирів, часто надзвичайно брудні автобуси і т.д.

“Прийнявши участь у двох конкурсах з визначення перевізника для (10, 31, 32 та 2-А маршрутів) яке проводило управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради, кидається в очі, що на конкурс виходить практично один і той же претендент. Так наприклад, дуже цікава ситуація спостерігалася на першому конкурсі де я був присутній. На маршрути 31 та 32 подався тільки ДП “Пассервіс”, а на 10 маршрут тільки ТОВ “Таксосервіс”, а цікава ця ситуація тим, що 2 роки тому на подібному конкурсі за той же 31 маршрут сперечалися ці ж два підприємства. В результаті ДП “Пассервіс” було обрано переможцем, але ТОВ “Таксосервіс” з цим не погодилось і оскаржувало це рішення навіть в Київських судах. На момент проведення нещодавнього конкурсу по 31 маршруту ці суди ще не закінчились, але підприємство яке судилося 2 роки чомусь не подало на конкурс документи, виникає питання чому? Виникає це питання і по іншим конкурсам, чому практично завжди документи на конкурс подає тільки одне і теж підприємство? Яке так чи інакше представляє ВАТ “Чернігіватосервіс”. Під час неформального спілкування інші перевізники розповідають, що власники ВАТ “Чернігівавтосервіс” (ті ж власники, що і ТОВ “Пассервіс-люкс”, ДП “Пассервіс” та ін.) тримають транспортну мережу міста в міцному кулаці” – розповідає Ігор Андрійченко голова Демократичного Альянсу в Чернігові.

Повернемось до того, як можна вирішити підняті проблемні питання. На думку Демократичного Альянсу, це перш за все створення конкурентного середовища на ринку перевезень через контроль за проведенням конкурсів по відбору перевізників. На сьогодні представниками Демократичного Альянсу розробляються документи, затвердження яких зробить прозорим і зрозумілим входження громадських організацій в конкурсну комісію по відбору перевізників (згідно законодавства в роботі конкурсного комітету обов’язково приймають участь 50% громадських організацій). Зараз вони визначаються лише “вольовим” рішенням начальника управління транспорту і зв’язку. Окрім цього розробляються документи по запровадженню системи контролю за якістю перевезень. Всі ці документи вже подані у вигляді пропозицій до міської ради та найближчим часом будуть подані в Чернігівську ОДА.

А вже, по якій вартості та в яких умовах ми з вами будемо їздити, залежить від бажання міського голови та голови Чернігівської ОДА йти на зустріч ініціативам громадськості та співпрацювати з її представниками.


P.S.

Якщо Вам відомі факти будь-яких порушень з боку підприємств-перевізників, прохання надсилати інформацію на електронну пошту cn@dem-alliance.org, або телефонувати 093-118-44-38, (0462) 92-05-92.

Висоцький Геннадій

Останні новини Чернігівщини

Напад на журналістів телеканалу “Дитинець”: рік марного розслідування 09:56

Минуло більше року від резонансного для Чернігова порушення прав журналістів на професійну діяльність.

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею

Новий тролейбусний маршрут, який з'єднає Шерстянку і Подусівку з центром та Бобровицею 09:43

У Чернігові розширюють тролейбусну мережу. Додається новий маршрут, який з'єднає мікрорайон Шерстянка, де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.

Станція технічного обслуговування "GARAGE" у Чернігові 09:38

Завдяки програмі «Власна справа» урядового проєкту єРобота тисячі українців вже здійснили свої мрії про власний бізнес. Ми радіємо кожній новій підприємницькій ініціативі і пишаємося кожним грантером.

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:23

Протягом минулої доби зареєстровано 5 небезпечних подій, а саме: 2 дорожньо-транспортні пригоди, 2 пожежі та 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення. Внаслідок цих подій 2 особи постраждали.

Рух автотранспорту по вулиці Любецькій планують відкрити у травні 09:11

Виконавчий комітет Чернігівської міської ради на засіданні 24 квітня погодив дозвіл на продовження перекриття вул. Любецької від Ріпкинської до Широкої до 31 травня 2024 року.