Хто в Чернігові обирає перевізників або як уникнути монополії?
Практично кожен мешканець Чернігова щодня користується громадським транспортом. Від багатьох можна почути нарікання не тільки на вартість проїзду, але й на якість перевезень.

Можна безкінечно сперечатись хто винен в даній ситуації, але правильніше поміркувати над вирішенням даного питання. На думку представника Демократичного Альянсу Ігоря Андрійченко головною причиною такої ситуації є монополізація чернігівського ринку пасажирських перевезень.
В нашому випадку відсутність конкуренції, це максимальна вартість проїзду, передчасне закінчення роботи водіїв на маршрутах (особливо ПАЗів та ЕТАЛОНів – наприклад якщо взяти 12 маршрут, то після 19-30, інколи 20-00 ви їх не побачите, це означає, що ми вимушені платити дорожче), в часи пік “давка” в автобусах (зазвичай в цей час пускають максимальну кількість “маршруток” і ми ж знову вимушені їхати за більшою вартістю), хамське відношення водіїв до пасажирів, часто надзвичайно брудні автобуси і т.д.
“Прийнявши участь у двох конкурсах з визначення перевізника для (10, 31, 32 та 2-А маршрутів) яке проводило управління транспорту та зв’язку Чернігівської міської ради, кидається в очі, що на конкурс виходить практично один і той же претендент. Так наприклад, дуже цікава ситуація спостерігалася на першому конкурсі де я був присутній. На маршрути 31 та 32 подався тільки ДП “Пассервіс”, а на 10 маршрут тільки ТОВ “Таксосервіс”, а цікава ця ситуація тим, що 2 роки тому на подібному конкурсі за той же 31 маршрут сперечалися ці ж два підприємства. В результаті ДП “Пассервіс” було обрано переможцем, але ТОВ “Таксосервіс” з цим не погодилось і оскаржувало це рішення навіть в Київських судах. На момент проведення нещодавнього конкурсу по 31 маршруту ці суди ще не закінчились, але підприємство яке судилося 2 роки чомусь не подало на конкурс документи, виникає питання чому? Виникає це питання і по іншим конкурсам, чому практично завжди документи на конкурс подає тільки одне і теж підприємство? Яке так чи інакше представляє ВАТ “Чернігіватосервіс”. Під час неформального спілкування інші перевізники розповідають, що власники ВАТ “Чернігівавтосервіс” (ті ж власники, що і ТОВ “Пассервіс-люкс”, ДП “Пассервіс” та ін.) тримають транспортну мережу міста в міцному кулаці” – розповідає Ігор Андрійченко голова Демократичного Альянсу в Чернігові.
Повернемось до того, як можна вирішити підняті проблемні питання. На думку Демократичного Альянсу, це перш за все створення конкурентного середовища на ринку перевезень через контроль за проведенням конкурсів по відбору перевізників. На сьогодні представниками Демократичного Альянсу розробляються документи, затвердження яких зробить прозорим і зрозумілим входження громадських організацій в конкурсну комісію по відбору перевізників (згідно законодавства в роботі конкурсного комітету обов’язково приймають участь 50% громадських організацій). Зараз вони визначаються лише “вольовим” рішенням начальника управління транспорту і зв’язку. Окрім цього розробляються документи по запровадженню системи контролю за якістю перевезень. Всі ці документи вже подані у вигляді пропозицій до міської ради та найближчим часом будуть подані в Чернігівську ОДА.
А вже, по якій вартості та в яких умовах ми з вами будемо їздити, залежить від бажання міського голови та голови Чернігівської ОДА йти на зустріч ініціативам громадськості та співпрацювати з її представниками.
P.S.
Якщо Вам відомі факти будь-яких порушень з боку підприємств-перевізників, прохання надсилати інформацію на електронну пошту cn@dem-alliance.org, або телефонувати 093-118-44-38, (0462) 92-05-92.
Висоцький Геннадій
Останні новини Чернігівщини
Забезпечення мобільним зв’язком та інтернетом: на Чернігівщині працювала команда Мінцифри та Мінрегіону 12:44
Стан покриття мобільним зв’язком, оптичним інтернетом в Чернігівській області, особливо в період тривалих відключень електроенергії, обговорювали 15 жовтня на зустрічі в ОВА.
СБУ викрила ще 4 організаторів «ухилянтських схем» на півночі України 12:02
Служба безпеки України заблокувала нові схеми ухилення від мобілізації та затримала 4-х організаторів оборудок.
Чернігівщина прийняла учасників навчального туру від EdUP 11:07
Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту днями став майданчиком для ще одного етапу освітньої Каруселі від проєкту EdUP.
Вберегли людей від смертельної небезпеки: вибухотехніки поліції Чернігівщини знешкодили бойові частини ворожих ударних безпілотників 10:45
Співробітники управління вибухотехнічної служби поліції Чернігівщини вкотре успішно відпрацювали виклики за фактами виявлення нерозірваних бойових частин ворожих ударних безпілотників, збитих Силами оборони України у Чернігівській області.
«єВідновлення» на Чернігівщині: комісії громад дистанційно обстежили близько 70 зруйнованих осель на територіях активних бойових дії 10:23
Днями на брифінгу у медіацентрі ОВА йшла мова про поточні результати програми «єВідновлення» на Чернігівщині.