Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Вівторок, 7 квітня, 11:15:56

Про транспортне забезпечення населення міста Чернігова у 2012 році

30.01.2013   16:06

Питання забезпечення організації перевезення пасажирів електро- і автомобільним транспортом на міських маршрутах загального користування делеговані виконавчим комітетом Чернігівської міської ради управлінню транспорту та зв’язку. Про це інформував на розширеній міській нараді начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Володимир Воронін.

Міська маршрутна мережа належить місту й затверджена виконавчим комітетом. 23 березня 2012 року виконавчим комітетом міської ради ухвалене рішення “Про транспортне забезпечення населення міста Чернігова на 2012 рік”, яким були визначені завдання щодо покращення якості надаваних транспортних послуг жителям міста, здійснення масових перевезень до дачних масивів і до цвинтарів у поминальні дні, створення умов для забезпечення безпеки дорожнього руху.

Організація пасажирських перевезень – це не тільки транспортні засоби, автобуси й тролейбуси, але це й стандоріг і зупинок, дорожні знаки, місця розворотів громадського транспорту, світлофори, пішохідні переходи та інше.

Зважаючи на це, виконавчим комітетом поставлені завдання не тільки перед управлінням транспорту й перевізниками, але й перед управлінням житлово-комунального господарства, міським дорожнім управлінням, Державтоінспекцією.

У 2012 році маршрутна мережа громадського транспорту нараховувала 10 тролейбусних маршрутів довжиною 104,6 км і 44 автобусних маршрути довжиною 363, 4 км.

Впродовж року у маршрутну мережу внесені незначні зміни. За проханнями жителів міста перенесені кінцеві зупинки автобусів маршрутів №№ 33 і 30, що дозволило поліпшити транспортне сполучення по вул. Кільцевий. Таким чином, удалося вирішити питання підвозу пасажирів до садових товариств, гаражних кооперативів, розташованих по вул.Кільцевий, забезпечити стабільне пряме повідомлення між ЗАЗом, обласною лікарнею, підприємствами, розташованими по вулицях Любченко й Тичини з районами Олександрівка й вулицею Рокоссовського.

Через відсутність можливості розвороту автобусів по вул. Славутицька поки що не вдалося задовольнити звернення жителів с.Айстра. В.Воронін висловив сподівання, що у 2013 році вдасться вирішити цю проблему. Він також повідомив, що у першому півріччі заплановано відкриття руху транспорту по вул. Войкова, що дасть можливість більш повно охопити громадським транспортом вулиці Старобілоуська й Комінтерну.

На поточний рік запланований початок будівництва тролейбусної лінії по вул. 50 років ВЛКСМ, що сприятиме покращенню транспортного забезпечення району Масани.

Начальник управління транспорту та зв’язку зауважив, що практика часткових змін маршрутної мережі міста за останні роки практично себе вичерпала. Сьогодні назріло питання про необхідність перегляду всієї мережі міського громадського транспорту з урахуванням зменшення його кількості в центральній частині міста, зменшення кількості дублюючих автобусних маршрутів, проте, транспортне забезпечення жителів міста має поліпшитись.

На сьогоднішній день основним соціальним перевізником у місті залишається комунальне підприємство “Чернігівське тролейбусне управління”. На балансі підприємства перебуває 109 пасажирських тролейбусів, серед яких 1 тролейбус виробництва Чернігівського автозаводу. 79 з них експлуатується від 10 до 25 років і лише 29 тролейбусів молодші 10 років. Крім цього, підприємство має у своєму складі 23 пасажирських автобуси марок ПАЗ і Еталон.

Щодня по буднях, у 2012 році на лінію виходило 67 тролейбусів, у вихідні дні – 65 одиниць. Рух тролейбусів починається з 5 години, закінчується в 24 години. Але при цьому основна кількість тролейбусів працюють по 12- годинному графіку, з 7-ї ранку до 19-ї вечора. За минулий рік міським електротранспортом перевезено більше 40 млн. пасажирів, з них безкоштовно більше – 25 млн. і 15 млн. з оплатою за проїзд.

Сьогодні на комунальномупідприємстві “Чернігівське тролейбусне управління” працює 695 чол., з них 160 – це водії тролейбусів, 174 – кондуктори, отже КП “ЧТУ” залишається найбільшим транспортним підприємством міста. Незважаючи на наявні проблеми фінансового характеру, зношеність рухомого складу, підприємство в цілому забезпечило перевезення громадян усіх пільгових категорій.

Автобусні маршрути відповідно до договорів обслуговувало 14 перевізників. Щодня для перевезення пасажирів виділялися 150 автобусів середньої й великої місткості марок Кароса, ПАЗ, Еталон, Ай-Вен, працюючих у звичайному режимі, і 229 автобусів малої місткості марок Дельфін, Рута, що працюють у режимі маршрутного таксі. За винятком автобусів великої місткості, строк експлуатації рухомого складу становить від 1 року до 7 років.

Найбільшу кількість автобусних маршрутів – 22 обслуговує ВАТ “Черніговавтосервіс”. Це підприємство і його дочірнє підприємство “Пассервіс” щодня надає на маршрути до 170 одиниць рухомого складу, з них 65 автобусів у звичайному режимі й 105 автобусів малої місткості, що працюють у режимі маршрутного таксі.

Міські автобусні маршрути також обслуговують:

КП “ЧТУ” – 2 маршрути (17 автобусів, марок ПАЗ, Еталон),

“Чернігівська автомобільна компанія” – 3 маршрути (38 од., усі автобуси марок малої місткості – Дельфін і Рута),

“Таксосервис” – 3 маршрути (34 од., з них 16 автобусів і 18 автобусів малої місткості),

“ПасавтоЛТД” – 1маршрут – 17 од.,

НП “Автоера” – 1 маршрут – 10 од.,

ФОП Корінь – 2 маршрути – 22 од.,

ФОПКушнір – 2 маршрути – 18 од.,

ФОП Заєць – 1 маршрут – 7 од.,

ФОПГребенник – 1 маршрут – 10 од.,

ФОПКаплюк – 1 маршрут – 16 од.,

ФОПМекшун – 1 маршрут 7 од.

На жаль, зазначив В.Воронін, частина рухомого складу, який працює на міських маршрутах, уже не задовольняє потреби пасажирів, особливо автобуси малої місткості марок “Дельфін” і однодверна “Рута”. Використання їх на маршрутах, особливо в години “пік” створюють незручності для пасажирів.

Проте, процес відновлення рухомого складу відбувається повільними темпами через досить високу вартість машин. Протягом 2012 року перевізники обновили тільки 16 автобусів. Для прикладу, нова модель “Рута- 25” з двома дверми коштує 234, 5 тис. грн., а міський автобус середньої пасажиромісткості виробництва Чернігівського автозаводу – 321, 3 тис. грн., автобус марки “ПАЗ” – 400, 0 тис. грн. За автобуси великої місткості моделі ЛіАЗ місткістю 110 пасажирів сьогодні необхідно заплатити 950 тис. грн., аналогічна ціна й на автобуси Львівського автозаводу.

Велика увага приділяється в управлінні зверненням громадян, особливо пільгових категорій. Так, торік з 179 звернень громадян 50 стосувалися питань безплатного проїзду.

За даними Єдиного державного реєстру у Чернігові у 2012 році зареєстровано 73 920 пільговиків, які мають право безплатного проїзду у громадському транспорті.

Для перевезення таких громадян з державного бюджету торік було виділено субвенції: на електротранспорт – 19 070,7 тис. грн., на автотранспорт – 2 327, 9 тис. грн.

Міське підприємство електротранспорту – Чернігівське тролейбусне управління є найбільшим соціальним перевізником у місті й перевозить пасажирів усіх пільгових категорій без обмежень. Згідно з існуючим законодавством про автомобільний транспорт замовник автобусних перевезень повинен визначити обсяги пільгових перевезень і компенсувати витрати перевізникові.

Враховуючи, що протягом багатьох років субвенція з державного бюджету за перевезення пасажирів автомобільним транспортом становить менше 20% від необхідності, то таке недофінансування пільг приводить до неможливості реалізації в повному обсязі наявного права громадян на безплатний проїзд.

Взявши до уваги реальні обсяги фінансування на 2012 рік, виконавчий комітет ухвалив рішення про здійснення безкоштовних перевезень громадян усіх пільгових категорій автомобільним транспортом по вівторках і четвергах з 24 квітня до 20 вересня до дачних масивів на 10 маршрутах.

У ці дні були задіяні 12 автобусів великої й середньої місткості ДП “Пассервіс” і 1 автобус ПрАТ “Таксосервіс”. За один пільговий день виконувалося 204 рейси. Усього за 44 пільгові дні здійснено 8272 рейсів, перевезено близько 780 тис. пасажирів. Працівники управління здійснювали постійний контроль над роботою дачних маршрутів, разом з перевізниками оперативно вирішували всі виникаючі проблемні питання, пов’язані з замінами автобусів, затримками рейсів та ін.

Як і в минулі роки, особливу увагу виконком приділив забезпеченню підвозу жителів міста до міських цвинтарів у поминальні дні, особливо до цвинтаря Яцево.

У ці дні були внесені зміни в маршрутну мережу міста з організацією 4 напрямків руху транспорту й залученням більше 130 одиниць рухомого складу різного класу. Проте, торік не вдалося попередити виникнення великих пробок на дорозі від технологічного університету до вул. Кленова.

Причина – у великому потоці як приватного, так і громадського транспорту, що рухався до цвинтаря. Завдяки злагодженим діям співробітників міліції обійшлося без транспортних подій.

За приблизними підрахунками за 22 і 23 квітня 2012 року територію цвинтаря відвідало порядку 200 тис. чоловік. Отже, вважає В. Воронін, служби, причетні до організації поминальних днів, повинні більш ретельно поставитись до підготовки, щоб уникнути повторення негативних факторів.

Приміром, заслуговують на особливу увагу пропозиції щодо переносу торгівлі квітами на територію цвинтаря, а також, щодо обмеження в’їзду на територію габаритного транспорту, зокрема, особистих мікроавтобусів.

Крім цього, варто розглянути пропозиції про виділення окремої смуги руху для громадського транспорту, починаючи від вулиці Кільцева до вулиці Кленова, і про організацію короткого автобусного маршруту до універмагу “Сіверський” із залученням великої кількості автобусів середньої й великої місткості. Реалізація цих і інших пропозицій дозволить значно поліпшити умови відвідування цвинтаря Яцево в поминальні дні, зауважив начальник управління транспорту та зв’язку.

Надати населенню якісні послуги транспортного перевезення неможливо при поганому стані проїзної частини вулиць і доріг. Отже, протягом року відповідними службами виконані ряд заходів з питань проведення ремонтно-будівельних робіт проїзної частини окремих вулиць, нанесення дорожньої розмітки, установки дорожніх знаків, обладнань примусового зниження швидкості.

Багато питань транспортного забезпечення вдалося вирішити завдяки конструктивній роботі відповідних структурних підрозділів міської ради та служб міста. Зокрема, впродовж року проведено 6 засідань постійно діючої комісії з питань безпеки й організації дорожнього руху в місті Чернігові, до складу якої входять представники Державтоінспекції, районних у місті рад, житлово-комунального господарства, керівники профільних управлінь. Комісія розглянула загалом 85 питань, з яких 76 знайшли позитивне вирішення.

Через недостатнє фінансування у 2012 році не виконана програма щодо установки світлофорів. Проблемним питанням сьогодні залишається передача у комунальну власність технічних засобів регулювання дорожнього руху, зокрема 58 світлофорних об’єктів і 6 тис. дорожніх знаків.

Міську транспортну інфраструктуру неможливо представити без зупинок громадського транспорту. У місті на маршрутах організовано 457 зупинок, з них 101 – обладнані павільйонами й навісами для очікування пасажирів. 121 зупинка має комплекси з торговельними кіосками. Загалом, зупинки відповідають вимогам пасажирів, але, на жаль, ще є такі, які необхідно впорядкувати.

В.Воронін також назвав питання, на які управлінню варто звернути особливу увагу. Крім відзначених вище, це, насамперед, культура обслуговування пасажирів з боку водіїв і кондукторів. Управління вивчає всі зауваження жителів міста та відслідковує всі публікації в засобах масової інформації щодо критики роботи міського громадського транспорту.

За фактами, викладеними у публікаціях, проведені перевірки. Зокрема, переглянуті графіки руху транспорту від кінцевої зупинки “Масани” і проводиться систематичний контроль над їхнім дотриманням, крім того, кондуктор, що допустив брутальність стосовно інваліда, звільнений.

Залишається актуальним питання щодо роботи громадського транспорту в години “пік” та після 21 години, що не завжди викликає позитивну оцінку жителів міста.

В.Воронін висловив вдячність за зауваження, пропозиції, критику, висловлену на адресу управління транспорту, та запевнив, що всі завдання щодо поліпшення роботи міського громадського транспорту у 2013 році вчасно виконуватимуться.
 

Останні новини Чернігівщини

Прилуки: відбулося позачергове засідання виконавчого комітету

Прилуки: відбулося позачергове засідання виконавчого комітету 11:13

6 квітня у сесійній залі міської ради відбулося позачергове засідання виконавчого комітету Прилуцької міської ради під головуванням міського голови Ольги Попенко.

Ніжин: Штаб ТЕБ та НС провів позачергове засідання

Ніжин: Штаб ТЕБ та НС провів позачергове засідання 11:08

6 квітня, під головуванням міського голови Анатолія Лінника відбулось засідання штабу з техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.

Моніторингова кампанія щодо дотримання поліцією прав й свобод громадян при здійсненні контролю за виконанням карантинних обмежувальних заходів

Моніторингова кампанія щодо дотримання поліцією прав й свобод громадян при здійсненні контролю за виконанням карантинних обмежувальних заходів 10:45

Асоціація Українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів у співпраці з БО “Галицька громада” починає нову моніторингову кампанію щодо дотримання поліцією прав й свобод громадян при здійсненні контролю за виконанням карантинних обмежувальних заходів.

ОТГ vs короновірус: як живуть громади Чернігівщини на карантині

ОТГ vs короновірус: як живуть громади Чернігівщини на карантині 10:35

Карантинні заходи, самоізоляція, обмеження пересування, епідемія, масковий режим та апарати ШВЛ стрімко увійшли до життя кожного з нас разом із таким поняттям як «коронавірус».

Обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій визначила алгоритм подальших дій щодо протидії поширенню коронавірусної інфекції на Чернігівщині

Обласна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій визначила алгоритм подальших дій щодо протидії поширенню коронавірусної інфекції на Чернігівщині 10:16

Як діяти в умовах посилення карантинних заходів та убезпечити жителів області, де вже зафіксовано перший летальний випадок через COVID-19, від наслідків зростання рівня захворюваності в Україні говорили під час позачергового засідання обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.