Чи наповнить бюджети Чернігівщини податкова реформа?
5 грудня в Експертному клубі “Чиста політика” відбулася прес-конференція “Залучаємо громаду до моніторингу впливу податкової реформи на місцеві бюджети”.

Захід було присвячено початку реалізації нового проекту Поліського фонду міжнародних та регіональних досліджень “Місцеві податки: громадський моніторинг впливу податкової реформи на фінансову самостійність місцевих бюджетів”.
Організатором прес-конференції виступив Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень.
Представники Поліського фонду міжнародних та регіональних досліджень поетапно охарактеризували основні заходи, які планується реалізувати у рамках проекту для досягнення його головної мети – оцінити вплив податкової реформи в Україні на роль місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів Чернігівського регіону шляхом громадського моніторингу фінансової самостійності місцевих бюджетів Чернігівської області, Чернігівського району та міста Чернігова.
Під час заходу президент Поліського фонду Геннадій Максак наголосив на важливості впровадження проекту для ґрунтовного аналізу ефективності податкової реформи на обласному районному та міському рівнях. Керівник проекту Максим Корявець повідомив про основні проектні заходи. Експерт проекту Максим Забаштанський повідомив про зміст аналітичної частини проекту.
У рамках проекту буде забезпечено реалізацію трьох основних етапів:
збір інформації; аналітичний етап; адвокаційний етап. Виконання перших двох етапів передбачає:
– проведення аналізу змін у податковому законодавстві на національному рівні щодо можливостей його впливу на формування доходів місцевих бюджетів;
– здійснення аналізу місцевих нормативно-правових і організаційно-розпорядчих рішень, що стосуються бюджетного процесу на рівні Чернігівської області, Чернігівського району, міста Чернігова та їх впливу на здійснення місцевої податкової політики;
– здійснення моніторингу виконання дохідних частин бюджетів Чернігівської області, Чернігівського району Чернігівської області та бюджету міста Чернігова за 2009-2011 роки на основі аналізу оперативної, місячної, квартальної, річної звітності про виконання бюджетів;
– здійснення аналіз зміни ролі місцевих податків і зборів у формуванні доходів бюджетів Чернігівської області, Чернігівського району та міста Чернігова на основі аналізу абсолютних та відносних та показників темпів приросту обсягів податкових надходжень;
– отримання експертних оцінок щодо впливу податкової реформи на формування доходної частини бюджетів та роль місцевого оподаткування у забезпеченні фінансової самостійності місцевих бюджетів Чернігівського регіону на основі глибинних інтерв’ю з працівниками фінансових підрозділів органів влади і депутатами рад Чернігівської області, Чернігівського району, міста Чернігова;
– виявлення недоліків у провадженні місцевої податкової політики органами влади та самоврядування Чернігівської області, Чернігівського району та міста Чернігова;
– вироблення рекомендацій і пропозицій щодо розробки та/або удосконалення нормативно-правової бази щодо впровадження місцевих податків та зборів.
Керівник проекту зазначив, що важливість адвокаційного етапу проекту полягає у лобіюванні внесення змін до бюджетно-податкової нормативно-правової бази, на основі рекомендацій і пропозицій, вироблених експертами, що будуть направлені до органів влади та самоврядування Чернігівської області, Чернігівського району та міста Чернігова, а також до органів державної влади у разі необхідності. Цього планується досягти через особисті зустрічі зі стейкхолдерами проекту, направлення запитів щодо врахування рекомендацій і пропозицій, проведення публічних заходів та інформаційної кампанії.
Метою проекту “Місцеві податки: громадський моніторинг впливу податкової реформи на фінансову самостійність місцевих бюджетів”, що здійснюється Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень є оцінка впливу податкової реформи в Україні на роль місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів Чернігівського регіону.
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині поліцейські скерували до суду справу міжрегіональної організованої злочинної групи, яка створила нарколабораторію промислових масштабів 16:42
Слідчі поліції Чернігівщини завершили досудове розслідування та скерували до суду обвинувальний акт щодо членів організованої злочинної групи. Фігуранти створили потужну лабораторію з виготовлення психотропів з подальшим їх збутом оптовими партіями до різних областей України. Злочинний прибуток наркоділків щомісяця сягав понад 25 мільйонів гривень.
Дігтярівський професійний аграрний ліцей здійснює підготовку кадрів для сільського господарства 16:10
Наразі в закладі освіти триває вступна кампанія, а отже кожен випускник дев'ятого або одинадцятого класу може стати учнем цього профтеху.
У Чернігові демонтують ще понад 30 незаконних тимчасових споруд 15:47
На засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради 9 липня 2025 року погодили рішення комісії з демонтажу тимчасових споруд. Йдеться про 32 об'єкти, які були встановлені без дозвільних документів у різних частинах міста.
У Прилуках поліцейські разом із рятувальниками продовжують проводити профілактичні рейди у місцях відпочинку поблизу водойм 15:07
Інспектори служби освітньої безпеки Прилуцького районного відділу поліції спільно з співробітниками ДСНС проводять профілактичну роботу серед населення, яка спрямована на запобігання нещасним випадкам під час літнього відпочинку біля води.
Поширював злочинний вплив та керував вчиненням злочинів – до 9 років за ґратами засуджено жителя Ніжинського району 14:47
За публічного обвинувачення прокурорів Чернігівської обласної прокуратури вироком Ніжинського міськрайонного суду затверджено угоду про визнання винуватості та визнано винним жителя Ніжинського району у встановленні та поширенні злочинного впливу, втягненні неповнолітнього у протиправну діяльність, незаконному придбанні та зберіганні з метою збуту особливо небезпечного наркотичного засобу, незаконному зберіганні наркотичних засобів без мети збуту, крадіжці та вимаганні (ч. 3 ст. 27 ч. 4 ст. 185, ч. 4 ст. 189, ч. 2 ст. 255-1, ч. 1 ст. 304, ч. 2 ст. 307, ч. 1 ст. 309 КК України).