Чернігів отримав спеціальну відзнаку Європейського тижня мобільності
П’ять українських міст, зокрема, й Чернігів, отримали спеціальну відзнаку Європейського тижня мобільності. Наше місто єдине з цього переліку, де відбувалися бойові дії.
Комісія Європейського тижня мобільності вирішила вручити її українським містам, що, попри російське вторгнення, популяризують сталу мобільність і взяли участь у заходах разом з іншими містами Європи, незважаючи на війну в країні.
Чернігів вже за кілька місяців після блокади долучився до європейських міст, що популяризували мобільність. Про це у своїй промові сказала національна координаторка Леся Лойко, яка приймала нагороду.
— Ви можете уявити, наскільки важко це було? Не було громадського транспорту, вся інфраструктура пошкоджена. Але п'ять місяців після цього, у вересні, Чернігів долучається до Європейського тижня мобільності. Я захоплююся цими людьми, які мають мужність і хоробрість лишитися в місті, пережити такі важкі часи і показати відданість сталій мобільності, — сказала вона, виступаючи на заході.
Стала міська мобільність — широке поняття, це інфраструктура і безпека для учасників руху, зменшення викидів в атмосферу, інклюзивність і зручність пересування, серед іншого і маломобільних груп населення. Чернігів перейшов до організації інклюзивного середовища: облаштування понижених бордюрів, підвищених пішохідних переходів, велодоріжок та громадського транспорту, який має умови для перевезення маломобільних груп — вже більше семи років поспіль. Тоді ж Чернігів став брати участь у європейських тижнях мобільності.
Начальник управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради Олександр Рижий у коментарі журналістам зазначив:
— Вже рік як ми відновили роботу громадського транспорту у Чернігові після деблокади міста. Поступово нарощували обсяги автобусів, тобто збільшували їх кількість. Також відновлювалася контактна мережа тролейбусів, щоб забезпечити стале пересування містян. До початку збройної агресії рф у місті курсували машини малої місткості, зокрема, типу "РУТА". Ми розуміємо, що цей транспорт недостатній та не забезпечував потреби містян. Винайшли можливість, створили умови для того, щоб підвищити якість пасажирських перевезень. Ми виставили умови до перевізників про те, що транспорт повинен бути дійсно громадським транспортом, а не якимись незрозумілими маршрутками.
Успіх у досягненні сталої міської мобільності — співпраця громадського сектору, фахівців і міської влади. Оскільки велосипед під час бойових дій і до відновлення роботи громадського транспорту став основним транспортом для пересування. Громадськість напрацювала зміни до велоінфраструктури міста, зокрема, створення велосмуг, що з’єднували б існуючі велодоріжки в єдине ціле.
Співорганізатор Європейського тижня мобільності у Чернігові Сергій Безбородько каже, що європейці, приїжджаючи до нашого міста, коли побачили широкі вулиці, кажуть, що у нас не треба нічого змінювати. Потенціал для того, щоб стати велосипедним містом, у Чернігова набагато вищий, ніж у Львова.
— Цей потенціал каже про те, що ми, при наявності і ефективній співпраці різних команд, архітекторів, планувальників, управління ЖКГ міської ради, яке потім має все це реалізовувати — можемо дуже швидко зробити класну, прогнозовану, безпечну інфраструктуру і ще підвищити рівень користування велосипедами у Чернігові, — підкреслив він.
Робота з покращення міської мобільності — справа всього року, а не лише тижня. Минулого року громадські організації в рамках проєкту поставили в місті вісім десятків велопарковок. А місто працює над безпекою, зокрема, влаштовуються підвищені пішохідні переходи, що змушують автівки зменшити швидкість. Роботи в цьому напрямку ще багато, проте, Чернігів має хорошу тенденцію, адже багато жінок і дівчат використовують велосипед як засіб пересування, на відміну від інших міст України.
— Це як лакмус, якщо жінки та дівчата пересуваються по місту на велосипедах, то це каже, що місто — зручне, комфортне і ми маємо цю тенденцію тільки покращувати. У нас є всі шанси, щоб стати велостолицею України. Поки такого статусу немає, але чому б не міг стати саме Чернігів, — додав Сергій Безбородько.
Поки невідомо, в якому місті залишиться відзнака Європейського тижня мобільності, адже вона одна для всіх. Але робота з організації зручного і доступного пересування, будь-то громадський транспорт чи велосипед, у Чернігові триватиме. Вже є багато напрацювань — громадські організації і муніципалітет продовжують залучати європейський досвід аби містянам було зручно і комфортно.
Пресслужба Чернігівської міської ради
Останні новини Чернігівщини
У коледжі й профтехи області почала надходити комп’ютерна техніка від Латвії 12:37
Традиційно передачу обладнання забезпечили представники асоціації «Brunotava», що є надійним та постійним партнером Чернігівщини другий рік поспіль.

Аудит бюджету Ріпкинської селищної територіальної громади: потенціал для підвищення спроможності громади 12:17
В Управлінні Північного офісу Держаудитслужби у Чернігівській області проведено чергову робочу зустріч з керівництвом Ріпкинської селищної територіальної громади щодо обговорення результатів державного фінансового аудиту бюджету цієї громади. Дослідженням охоплено період з 01.01.2021 по 31.12.2024.

«Армія відновлення» на Чернігівщині: з початку року видано майже 6 тисяч направлень на суспільно корисні роботи 12:15
До таких робіт залучають безробітних, яким не вдалося знайти роботу за фахом, а також внутрішніх переселенців. На оплату їхньої праці з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття спрямовано понад 42 млн грн.
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 12:13
Протягом минулої доби зареєстровано 6 небезпечних подій, а саме: 1 аварійну ситуацію на мережах життєзабезпечення та 5 пожеж.
На Конгресових слуханнях Чернігівщина поділилася досвідом просторового планування в громадах 12:12
Представники Чернігівщини онлайн доєдналися до Конгресових слухань. Цього разу мова йшла про просторове планування в територіальних громадах. Це ключовий інструмент управління розвитком територій громад.