Перевізники відмовляються возити безкоштовно учасників Куликовської битви. ВІДЕО
Виглядає як жарт. Але зовсім не смішно виглядає битва, про яку піде мова у наступному сюжеті – між пасажирами-пільговиками, перевізниками і державою. За що і якою зброєю воюють, говорили за круглим столом «Чи знайдуться гроші в бюджеті на пільгові перевезення пасажирів і чи будуть пільгові перевезення взагалі?»
Знайдіть відмінності.
Чернігів. Літо 2015-го. Перевізники підвищують ціну на проїзд в громадському транспорті – незважаючи на спротив громадськості, яка вважає підвищення непрозорим.
Чернігів. Зима 2016-го. Перевізники закликають громадськість стати на їх захист — бо закон зобов’язує перевізників возити пільгові категорії пасажирів безкоштовно, а бюджет – не передбачає.
Головна відмінність у тому, що у медалі дві сторони: поки перевізник виштовхуватиме пасажира із автобуса, громадськість не підтримає перевізника.
А перевізник таки виштовхуватиме – бо пільги йому держава не компенсувала. В ніч з 24 на 25 грудня Верховна Рада прибрала із Держбюджету компенсацію витрат перевізникам на пільгові перевезення. А із закону №911, прийнятого на півдоби раніше, механізми цієї компенсації з місцевих бюджетів… «згубила».
Перевізники кажуть – така законодавча ситуація не тільки зруйнує порядок виконання пільгових перевезень, а й поставить під загрозу існування окремих маршрутів і навіть видів транспорту. Олег Коржов, начальник Чернігівського тролейбусного управління: «60% пасажирів тролейбусів – пільговики. Безоплатно компенсувати 60% прибутку ЧТУ ніяк не зможе. Підприємство просто не виживе». Володимир Козир, голова Асоціації автомобільних перевізників області: «В районах, де багато пільгових категорій, перевізники виживають фактично за рахунок цих видатків».
За оптимістичними прогнозами, депутати виправлять свої законодавчі помилки до кінця лютого. За песимістичними – до кінця березня. До того часу перевізники призупиняють дію пільг у своєму транспорті. Виняток – родичі загиблих учасників АТО і учасники бойових дій. Самі АТОвці просять перевізників не прикриватись ними – вони свої права відстояти зможуть. І відстоюють права решти пільговиків.
У Чернігівській міськраді кажуть, також рекомендували перевізникам возити дітей за учнівськими квитками за півціни. Але поки цю пільгу профінансувати не можуть. Олександр Бельський, начальник управління транспорту і зв’язку Чернігівської міської ради: «Ми просимо брати у автобус хоча б 1-2 пільговиків».
Але ж пільговиків набагато більше. Навіть забагато, вважають у Чернігівській профспілці підприємців, і закликають провести «інвентаризацію» пільговиків. Олена Варнакова, голова Чернігівської профспілки підприємців: «Ніхто ж не проводив інвентаризацію пільг. Там ледь не учасники Куликівської битви. Всі ці пільги призначаються, але не фінансуються». Юрій Аношенко, заступник начальника управління промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації: «Ну как и каких инвалидов мы можем убрать из этого списка? Это на государственном уровне должно решаться».
Аби подібні проблеми не виникали знову і знову, пільги потрібно монетизувати, щоб пільговики отримували не безкоштовний проїзд, а гроші на нього. Це ще й допоможе уникнути корупції, переконані представники громадськості. Або таких ситуацій, коли Володимир Козир – голова Асоціації автоперевізників і директор компанії-перевізника «Пассервіс Люкс» — відмовляється коментувати надходження державних коштів у свою компанію. Бо на круглий стіл він прийшов як голова Асоціації, а не директор «Пассервісу».
Якщо ж влада вирішить проблему компенсації пільг хоча б частково, перевізники кажуть – готові піти на поступки. Володимир Козир: «Но чтобы люди знали, что это делается за счет перевозчика, а не «вы обязаны».
Хоча ситуація із пільговими перевезеннями – це лише квіточки, каже член виконкому міськради. Ще не те буде. Юрій Власенко, член виконкому Чернігівської міської ради: «Питання це комплексне – на місцеві бюджети передаватиметься фінансування і медичних, і освітніх закладів. А механізмів передачі нема».
Останні новини Чернігівщини
Чернігів і Амстердам стали партнерами в європейському проєкті кліматичної нейтральності 11:42
Місто Чернігів отримало європейського партнера — місто Амстердам — у межах міжнародного проєкту SUN4Ukraine (Sustainable Urban Net Zero Network for Ukraine).
Медицина без бар’єрів: у Бобровицькій громаді працює мобільна клініка 11:39
Доступність медичних послуг – один із пріоритетів Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні, ініційованої першою леді Оленою Зеленською. Над цим на Бобровиччині працюють як лікарі, так і керівництво громади разом з депутатським корпусом.
У Чернігові відкрилася фотовиставка «Обличчя стійкості» 11:22
23 жовтня у Чернігові відкрилася фотовиставка «Обличчя стійкості», присвячена незламності українських жінок у період війни, та організована Коаліцією «Чернігівщина 1325».
У січні-вересні 2025 року на Чернігівщині сплачено 30,7 млрд гривень податків, зборів та єдиного внеску 11:07
У Головному управлінні ДПС у Чернігівській області повідомили, що до бюджетів усіх рівнів Чернігівської області платниками податків у січні-вересні 2025 року сплачено 19,4 млрд грн податків, зборів та обов’язкових платежів, що на 25,4 відс. (на 3,9 млрд грн) перевищує факт надходжень відповідного періоду 2024 року.
До Всесвітнього тижня ядерної науки: у 100 школах проведуть XR-виставку «Чорнобиль у війні: уроки ядерної безпеки» 10:12
Вперше в Україні до Nuclear Science Week — Всесвітнього тижня ядерної науки — музейники, науковці та освітяни запускають одразу у 100 школах XR-виставку «Чорнобиль у війні: уроки ядерної безпеки».