Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Вівторок, 7 квітня, 14:15:07

Надання адмінпослуг – чи завжди зміни краще ніж їх відсутність?

16.09.2014   09:02Агенцiя

З’ясування позитивних та проблемних аспектів діяльності Центру надання адміністративних послуг відбулось під час проведення фокус-групи з представниками Городнянської райдержадміністрації 11 вересня 2014 року.

Для обговорення якості обслуговування фізичних та юридичних осіб Городнянщини зібрались: заступник голови Городнянської РДА Олександр Верхуша, завідувач сектору адміністративних послуг (керівник ЦНАПу) Світлана Шпигар, завідувач Городнянського районного сектору Управління державної міграційної служби Олександр Буй, начальник реєстраційної служби Городнянського районного управління юстиції Юрій Ткач та державний реєстратор РС Городнянського РУЮ Світлана Демянцева. Захід організовано та проведено чернігівською громадською організацією Центр «Доброчин».

Центр надання адмінпослуг як постійно діючий робочий орган Городнянської районної державної адміністрації працює з квітня 2013 р. і надає суб’єктам звернень 27 послуг, в тому числі 10 – дозвільного характеру. Найбільш популярні – оформлення та видача паспорта громадянина України вперше по досягненню 16-річного віку, видача посвідчень батьків багатодітної сім'ї та дитини багатодітної сім'ї, затвердження проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність або в оренду, надання дозволу на виділення в натурі (на місцевості) земельної ділянки.

Відповідно до розпорядження КМУ від 16 травня 2014 р. № 523-р з 1 жовтня 2014 року виключно через ЦНАПи має відбуватися державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб, які мають намір стати підприємцем і надання ще 18 послуг реєстраційної служби, пов’язаних з держреєстрацією юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських об’єднань та друкованих засобів масової інформації з місцевою сферою розповсюдження, також через ЦНАПи мають надаватися послуги міграційної служби, а з 1 січня 2015 року - послуги, що пов’язані з державною реєстрацією земельних ділянок та деякі інші.

Проте аналіз можливостей організації надання вказаних послуг через ЦНАП виявляє що це, якнайменше, призведе до збільшення кількості процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг, та збільшить термін їх надання, що ніяк не сприятиме покращенню доступності та зручності для суб’єктів звернень. Наприклад, такі послуги як реєстрація місця проживання особи та зняття з реєстрації місця проживання надаються міграційною службою невідкладно (згідно закону - в день подання особою документів) – тобто зараз для отримання послуги достатньо одного звернення, а в разі отримання послуги через адміністратора потрібно здійснити мінімум два візити до ЦНАПу.

Надання розширеного переліку адмінпослуг потребує збільшення штату ЦНАПу (при тому, що можливість перерозподілу спеціалістів відсутня) та витрат на його утримання. Великою проблемою і перешкодою для організації ефективної взаємодії з суб’єктами надання послуг є відсутність електронних інформаційних баз даних.

Отже, у зв’язку з затвердженням Кабміном переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через ЦНАПи, на рівні ЦНАПу райдержадміністрації виникає більше запитань, ніж відповідей. На сьогодні оптимальним варіантом надання розширеного переліку адмінпослуг в Городнянському ЦНАПі видається формат не єдиного вікна, коли один адміністратор забезпечуватиме прийом та обробку звернень з кількох десятків видів послуг, а єдиного офісу, коли в одному приміщені розташовані спеціалісти профільних служб.

Проте з одного боку, Закон «Про адміністративні послуги» такого варіанту не передбачає, він є єдиний для ЦНАПів всіх рівнів, а орієнтований і враховує потреби і можливості великих міст (і відповідно великих ЦНАПів), а з другого боку, враховуючи те, що всі суб’єкти надання адмінпослуг в Городні розташовані в центрі міста на відстані максимум 5 хвилин ходу один від одного, чи є сенс витрачати кошти (яких місцевий бюджет наразі немає) на розширення ЦНАПу, якщо споживачі послуг не відчують якісних змін.

Останні новини Чернігівщини

Міграційні процеси в Чернігівській області у 2019 році. ДОВІДКА

Міграційні процеси в Чернігівській області у 2019 році. ДОВІДКА 13:43

Упродовж 2019 року на Чернігівщині міграційна активність населення зменшилася проти попереднього року. Зафіксовано 28418 випадків міграційних переміщень: потік вибулих (15207 осіб) перевищив потік прибулих (13211 осіб) і скоротив чисельність населення області на 1996 осіб.

Вогнеборці ліквідували 21 пожежу, що виникли у природних екологічних системах

Вогнеборці ліквідували 21 пожежу, що виникли у природних екологічних системах 13:33

Загальна площа, пройдена вогнем склала близько 24 га, знищено 3 та пошкоджено 4 будівлі та споруди різного призначення.

Куликівська громада взялася за самостійний пошив масок та захисних костюмів для медзакладів

Куликівська громада взялася за самостійний пошив масок та захисних костюмів для медзакладів 13:16

У Куликівській ОТГ вирішили самостійно забезпечити медичних працівників індивідуальним захистом, адже вони найперші у зоні ризику.

Посівна кампанія на Чернігівщині набирає обертів

Посівна кампанія на Чернігівщині набирає обертів 11:33

У Чернігівській області вже засіяли понад 14 тисяч гектарів, або 22% ранніх зернових та зернобобових культур.

Прилуки: відбулося позачергове засідання виконавчого комітету

Прилуки: відбулося позачергове засідання виконавчого комітету 11:13

6 квітня у сесійній залі міської ради відбулося позачергове засідання виконавчого комітету Прилуцької міської ради під головуванням міського голови Ольги Попенко.