"Це саботаж під час війни" — Чаус про транспортну кризу у Чернігові
Начальник Чернігівської ОВА В'ячеслав Чаус доручив правоохоронним органам розібратися з проблемою транспорту у місті, а профільному департаменту ОДА розглянути можливість збільшити кількість транспортних одиниць на приміських маршрутах, що курсують містом.
Про це начальник Чернігівської ОВА В'ячеслав Чаус повідомив у своєму Телеграм-каналі.
"Одночасна відмова перевізників (приватного транспорту) виконувати умови договору — це саботаж під час війни. Це не лише нарощує соціальну напругу, а й ставить під сумнів реагування за необхідності евакуації. Завдання номер один для всіх – негайно розблокувати транспортну ситуацію", — написав Чаус.
За його словами, щодня всі мешканці Чернігова, які користуються і не користуються громадським транспортом, сплачують гроші чотирьом приватним перевізникам.
"Нещодавно тариф на перевезення був знову збільшений і став чи не найбільшим в Україні — 17 грн. У програму компенсації, яку розробляла сама ж міська рада, закладено 75 млн грн, по кошторису – шість млн в місяць. А вже було вісім і от — дев'ять… Тенденція насторожує", — пише Чаус.
Нагадаємо, що після 10 години ранку 2 травня у своєму Телеграм-каналі в.о. міського голови Чернігова Олександр Ломако повідомив, що він звернувся до Ради оборони області з проханням розв'язати питання громадського транспорту в Чернігові, зокрема блокування виплати компенсацій перевізникам начальником Чернігівської МВА Дмитром Брижинським.
У коментарі Суспільному радник начальника Чернігівської ОВА Андрій Подорван розповів, що до Чернігівської ОВА 2 травня не надходило жодного звернення від в.о. міського голови Олександра Ломака, щоб розглянути на Раді оборони області проблемні питання громадського транспорту в Чернігові, який сьогодні не працює у місті. На маршрути вийшла техніка "Чернігівського тролейбусного управління".
Сьогодні, 2 травня, начальник ОВА дав доручення скликати Раду оборони області і викликати на неї для пояснення секретаря міської ради Олександра Ломака та інших чиновників міської ради, які "допрацювались" до транспортного колапсу в Чернігові", - сказав радник начальника ОВА.
Щодо посту Ломака, Андрій Подорван каже, що він з’явився після того, як секретар отримав повідомлення про виклик на Раду оборони області.
"Очевидно, розуміючи, що доведеться давати пояснення, він написав такий пост", — сказав Подорван.
Транспортна криза у Чернігові — що відомо:
30 квітня ввечері, в.о. міського голови Чернігова Олександр Ломако звернувся до містян та повідомив, що протягом 1-2 травня у Чернігові частина громадського транспорту може не виїхати на маршрути. Це пов'язано з тим, що з 19 квітня нема оплати часткової компенсації за здійснені в березні громадські перевезення — дев'ять мільйонів гривень. Через це з чотирма перевізниками, які обслуговують міські маршрути Чернігова, не можуть розрахуватися за паливо, кредити та лізинг, а також виплатити заробітні плати водіям та іншим співробітникам.
Водночас начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський у своєму відеозверненні пояснив, чому не підтримав збільшення розміру компенсації перевізникам у Чернігові. Це рішення він аргументує нібито збільшенням прибутку тих самих перевізників на 20% за рахунок зростання вартості проїзду у громадському транспорті, розраховуючись готівкою та банківською карткою. Брижинський також сказав, що готовий підтримати виділення шести мільйонів гривень на компенсації, як це передбачено у бюджеті. Однак збільшення суми до дев'яти мільйонів гривень він пов'язує із задоволенням інтересів окремих перевізників, зокрема, Володимира Коваленка — депутата міської ради від фракції "Рідний дім".
Своєю чергою Олександр Ломако вважає, що начальник Чернігівської МВА Дмитро Брижинський блокує виплату компенсації перевізникам через земельні інтереси свого радника Максима Черненка.
Начальник управління транспорту Олександр Рижий розповів, що за програмою компенсації перевізникам у бюджеті Чернігова передбачено 75 мільйонів гривень на рік. У місяць виплата становить шість мільйонів 250 тисяч гривень. У березні ж перевізники виконали послуг на суму понад дев'ять мільйонів гривень. За словами Рижого, цифра зросла, у порівнянні з лютим, через придбання перевізниками шести автобусів, які відповідають критеріям цієї програми, а також більшої кількості днів у місяці.
Зранку 2 травня на маршрути виїхали 58 тролейбусів та п'ять автобусів комунального підприємства "Чернігівське тролейбусне управління". На міських автобусних маршрутах — 0 одиниць транспорту приватних перевізників.
Останні новини Чернігівщини
У Чернігові презентували кампанію з підвищення обізнаності про резолюцію ООН 1325 19:43
«1325 зміцнює країну» – під такою назвою в Чернігові відбулася пресконференція, присвячена старту інформаційної кампанії щодо підвищення обізнаності про резолюцію Ради Безпеки ООН 1325 «Жінки, мир, безпека». Захід зібрав представників і представниць громадянського сектору та влади.
Підприємства переробної промисловості та торгівлі забезпечили майже 35 % податкових надходжень до бюджету 14:01
За січень–серпень 2025 року найбільшими платниками податків стали підприємства переробної промисловості та оптової й роздрібної торгівлі. Вони забезпечили відповідно 17,6 % та 16,7 % усіх надходжень до Зведеного бюджету України.

Водійське посвідчення за 12 тис. грн – повідомлено про підозру жителю міста Ніжин 13:25
За процесуального керівництва Чернігівської обласної прокуратури повідомлено про підозру жителю міста Ніжин у одержанні неправомірної вигоди для себе, за вплив на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави (ч. 2 ст. 369-2 КК України).
Чернігівці літнього віку можуть вивчати англійську на безоплатному онлайн-курсі — деталі 13:03
У Чернігові стартує безоплатний онлайн-курс англійської мови для людей літнього віку. Навчання проходить одразу на кількох рівнях — від початкового до Pre-Intermediate.

Яка тепер офіційна назва війни України з російським агресором? 11:22
Бурхливі обговорення щодо назви сучасної війни України з російським агресором завершені.