Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 24 вересня, 18:37:58

Майже половина кандидатів Чернігівщини використовують Фейсбук для передвиборчої реклами

19.07.2019   08:44Агенцiя

За спостереженнями ОПОРИ, за час виборчих перегонів (з 1 червня по 16 липня) 40 кандидатів у народні депутати від Чернігівської області розмістили бодай одне рекламне оголошення в соціальній мережі Фейсбук.

Частина матеріалів (близько 5%) не авторизована,  в частині (близько 3%) не вказане джерело фінансування, ще 4% постів заблоковані через те, що «порушували правила рекламної діяльності Фейсбуку».

З березня Фейсбук ввів нові правила щодо передвиборчої та політичної реклами, а з 25 червня всі оголошення такого характеру перевіряються ще  прискіпливіше. Це дає змогу дізнатися кількість, вартість та хто саме сплатив за рекламу. Спостерігачі ОПОРИ проаналізували спеціальну бібліотеку соціальної мережі та доступну частину дописів, які були марковані як «реклама» в стрічці новин за перші два тижні липня.

Найбільше використовують соціальну платформу  мажоритарники  ВО № 208 (8 кандидатів),  у ВО № 207,209, 210 по 7 кандидатів,  у ВО № 205 - 6, у ВО № 206 - 5. Рекламні оголошення та відеоролики за їх участю запрошують на дебати, анонсують та підсумовують зустрічі з виборцями, висвітлюють передвиборчі програми, ілюструють автобіографії та слогани кандидатів. Переважна більшість вказує спонсорами реклами самих себе або власні виборчі фонди, незначний обсяг оплачують партії, від яких балотуються висуванці.

ВО № 205

Представникам ОПОРИ вдалося відстежити у Фейсбуці рекламні оголошення  6 кандидатів по цьому округу (з 15 зареєстрованих): Юрія Власенка (ВО «Батьківщина»), Валерія Куліча (самовисуванець), Марії Родикової (партія «Наш край»), Олега Семінського (партія «Слуга народу»), Володимира Ткаченка (самовисуванець), Василя Куліди (партія «Опозиційна платформа – за життя»), Володимира Грецького (ВО «Свобода»).

ВО № 206

Серед п’яти  кандидатів цього округу найбільшу суму на рекламу – 887 доларів США (близько 23 тисяч гривень) -  витратив самовисуванець Максим Микитась. Ще чотири: Сергій Андреєв (ВО «Свобода»), Віталій Панченко (самовисування),  Антон Поляков (партія «Слуга народу») та Марина Рейко (самовисування).

ВО № 207

Без вказаного джерела фінансування вийшла частина матеріалів кандидатів цього округу (наприклад,  Дмитра Блауша («Радикальна партія Олега Ляшка») та  Сергія Сергієнка (самовисування), ще один матеріал було спрямовано проти кандидата Ігоря Рибакова (самовисування).  Інші кандидати, що розмістили рекламу: Анатолій Євлахов (самовисування),  Юрія Дячук (самовисування), Ігор Романенко (партія «Наш край»), Максим Зуєв (партія «Слуга народу»).

ВО № 208

З восьми кандидатів цього округу проти двох ( Геннадія Примакова, «Радикальна партія Олега Ляшка» та Анатолія Усенка, партія «Голос») в Фейсбуці було розміщені замовні матеріали. Ще один кандидат – Валерій Давиденко, самовисуванець,  – за інформацією сторінки витратив на рекламу 3523 доларів США (більше 90 тисяч гривень). Також пости розмістили Костянтин Бровченко (ВО «Батьківщина»), Валерій Гайдукевич (самовисування), Антон Панченко (партія «Слуга народу»), Валентин Потеруха (ВО «Свобода»), та Олександр Гаврутенко (самовисування).

ВО № 209

Сім кандидатів округу скористалися послугами Фейсбуку: Володимир Брюховецький (ВО «Свобода»), Олег Бузун («Радикальна партія Олега Ляшка»), Анатолій Гунько (ВО «Батьківщина»),  Валерій Зуб (партія «Слуга народу»), Любов Зубицька (самовисуванка), Олександр Кодола (самовисуванець) та Олександр Харченко (партія «Сила і честь»).

ВО № 210

Спостерігачі ОПОРИ зафіксували найменшу кількість рекламних матеріалів, розміщених у Фейсбуці від семи кандидатів: Олега Дмитренка (самовисуванець), Романа Борсука (самовисуванець), Сергія Коровченка (самовисуванець), Віталія Лічмана (партія «Сила і честь»), Дмитра Пахомова (партія «Слуга народу»), Бориса Приходька (самовисуванець), Марії Ястремської (партія «Опозиційний блок»).

Потрібно зазначити, що політична реклама та оголошення, у яких Фейсбук знайшов політичний підтекст, зберігатимуться в бібліотеці 7 років.

Останні новини Чернігівщини

Рятувальники за минулу добу ліквідували 11 пожеж

Рятувальники за минулу добу ліквідували 11 пожеж 16:40

Упродовж минулої доби вогнеборці Чернігівщини ліквідували 11 пожеж, 5 з них виникли у житловому секторі громадян, 6 у природних екосистемах.

Держпродспоживслужба попереджає: сире молоко може бути шкідливим для людського організму

Держпродспоживслужба попереджає: сире молоко може бути шкідливим для людського організму 16:27

Молоко - це найперша їжа, яку починає вживати людина у своєму житті. Воно зустрічається скрізь: у соусах, цукерках, печиві, морозиві, ковбасах. Це такий продукт, який має на своїй кухні кожна господиня у будь-якому куточку земної кулі. Втім іноді коров’яче молоко може стати дуже небезпечним.

У Чернігівській області виявлено 114 нових випадків COVID-19

У Чернігівській області виявлено 114 нових випадків COVID-19 16:20

За даними Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА станом на 24 вересня в області зафіксовано 114 нових випадків COVID-19.

Дошкілля Чернігівщини. ДОВІДКА

Дошкілля Чернігівщини. ДОВІДКА 14:49

Дошкільна освіта Чернігівщини – це 223 дитячі садочки, 146 ясел-садків та63 інші заклади майже на 27 тис. місць,в яких на кінець 2019 року виховувалися 29 тис. маленьких мешканців області (дівчаток на 5% менше, ніж хлопчиків). Ще 485 дітей охоплено соціально-педагогічним патронатом.

Підсумки цьогорічного купального сезону в Чернігові

Підсумки цьогорічного купального сезону в Чернігові 14:44

Офіційний купальний сезон цього року в Чернігові розпочався, відповідно до розпорядження міського голови від 25.05.20 №71-р «Про підготовку та відкриття купального сезону 2020 року», з 15 червня і тривав до 15 вересня.