Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Вівторок, 30 листопада, 13:43:29

Наразі влада враховує лише інтереси перевізників! – результати круглого столу

10.04.2015   09:15

9 квітня в дискусійному клубі «Експертна думка» ініціативна група з питань реформування транспортної системи міста організувала круглий стіл «Задля кого працює громадський транспорт? Перевізників чи громадськості?» за участі представників політичних сил, громадських активістів, правоохоронних органів та журналістів. Представники влади, прокуратури та перевізники, що також були запрошені на обговорення, захід проігнорували.

Причиною і головною темою зібрання стало найактуальніше питання останніх тижнів – незаконне підвищення вартості проїзду в громадському транспорті Чернігова, що приймалося кулуарно, на таємному засіданні виконкому, без представників ЗМІ та попередніх громадських слухань, що є порушенням чинного законодавства України. «Влада не прислухається до громадськості, а враховує лише інтереси перевізників! Вони тільки підіймають тарифи, але вперто не бажають поліпшувати якість послуги!», – впевнена Ольга Хоніч, керівник «Об’єднання «Самопоміч» Чернігів.

Основна мета ініціативної групи, в яку об’єдналися представники різних партійних та громадських організацій, громадські активісти, полягає у вирішенні питання пасажирських перевезень на користь громади. Для цього міська влада має прийняти Проект «Положення про порядок надання послуг з перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті загального користування міста Чернігова». Подібні рішення були прийняті в багатьох містах країни, зазначила пані Ольга, вони регламентують умови, на котрих здійснюються перевезення пасажирів.

Серед інших вимог активістів покращення якості пасажирських перевезень, підвищення культури водіїв та кондукторів, оновлення автопарку та поступова переорієнтація на електричний комунальний транспорт.
Нікіта Вікторов, представник інтернет-спільноти «Типовий Чернігів», досліджуючи досвід впровадження тролейбусів, як основного виду громадського транспорту, прийшов до висновку, що це є найвигідніший вид транспорту, як для пасажирів, так і для міста.

На разі на балансі Тролейбусного управління знаходиться 98 тролейбусів, на маршрути щодня виходить 50-60, основна причина цього – недостатність водіїв, та при цьому групу на навчання не могли сформувати 2 роки.

Вбачається декілька шляхів розвитку електротранспорту: закупівля нових тролейбусів, вартість, яких близько 3 млн. грн., закупівля тролейбусів б/в, але в дуже гарному стані та з гарантією на 10 років чи капітальний ремонт існуючого рухомого складу. Останні 2 варіанти найбільш економічно вигідні. Та перш за все треба повернути тролейбуси на всі маршрути міста, аби громадяни мали вибір яким транспортом користуватися, а головне, щоб дохід від пасажирських перевезень отримувало комунальне підприємство, що знаходиться у власності міста.

Дмитра Блауша, від Радикальної партії Олега Ляшка, дивує ситуація, коли перевізники отримують надприбутки, а водії, що працюють по 16 годин на день, отримують мінімальну заробітну плату та не захищені соціально. Такі нелюдські умови праці ставлять під загрозу життя та здоров’я пасажирів, а також є порушенням трудового кодексу. Працівники громадського транспорту повинні мати 8-годинний робочий день, при цьому отримуючи не меншу з/п аніж зараз.

Кожен транспортний засіб громадського користування має бути обладнаний касовим апаратом – подібний досвід уже успішно впроваджується в деяких містах України, стверджує Станіслав Медведський. Тоді платня водія не зменшиться за малої кількості пасажирів, як це відбувається нині, з’явиться повна інформація пассажиропотоку, прибутки перевізників вийдуть з тіні, зникне корупційна складова, а головне бюджет міста поповниться податками, що стягуватимуться в повній мірі. Також, за словами перевізника громадян на території області, боротьба з маршрутками та автобусами, що за своїми технічними характеристиками просто небезпечні для пасажирів, полягає в жорсткому спільному контролі ДАІ та громадськості, що мають здійснювати рейди та перевіряти справність транспорту як при виході на маршрут, так і протягом дня.

Учасники круглого столу вказали на економічну необґрунтованість підвищення вартості квитків в маршрутних таксі та автобусах до 3,50 грн. і в тролейбусах до 2 грн. За недотримання умов договору, котрий перевізники порушили, зменшивши кількість транспорту на маршрутах ще 16 березня, міській владі слід було на законних умовах розривати домовленості з монополістами, висловлюючи думку всіх присутніх, говорить Олексій Француз.

На відповідний запит активістів можновладці відповідають, що тоді перевозити пасажирів не буде кому. Роман Омельченко, бачить вихід з ситуації монопольного контролю за пасажирськими перевезеннями в залученні перевізників з інших регіонів, котрі, як стверджує автомайданівець, за граничної вартості проїзду в 2,50-3,00 грн. готові забезпечити потреби Чернігова в громадському транспорті високої якості, включаючи кондиціювання в маршрутних таксі.

На думку Станіслава Глушака, аби повністю врахувати інтереси всіх сторін має бути співпраця між владою, громадою та перевізниками, адже пасажири зацікавлені в якісному транспорті, а перевізники в прибутковості маршрутів. Однак, поки-що готовність до співпраці ані влада, ані перевізники не висловили.

Останні новини Чернігівщини

 Понад 100 порушень санітарного законодавства виявлено в області за минулий тиждень

Понад 100 порушень санітарного законодавства виявлено в області за минулий тиждень 13:24

Протягом минулого тижня фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області виявили у суб’єктів господарювання понад 100 порушень санітарного законодавства.

На Чернігівщині вшанували пам’ять жертв Голодомору на місці поховання однієї родини

На Чернігівщині вшанували пам’ять жертв Голодомору на місці поховання однієї родини 13:18

27 листопада в Ічнянській об’єднаній міській громаді Прилуцького району Чернігівської області в лісі за хутором Кікали, біля села Хаєнки, на місці, де похована родина Кондрацьких, відбулося вшанування жертв Голодомору-геноциду 1932-1933 років.

Обстановка на кордоні

Обстановка на кордоні 13:13

Протягом минулої доби змін в обстановці на державному кордоні України в межах Чернігівщини не відбулося, вона залишалася стабільною та контрольованою. На всій ділянці державний кордон охороняється посилено, в пунктах пропуску здійснюється посилений прикордонний контроль.

Змістовно від МОЗ: У чому небезпека куріння кальяну?

Змістовно від МОЗ: У чому небезпека куріння кальяну? 13:11

Останнім часом куріння кальяну набуло особливого поширення. Цей спосіб відпочинку активно пропонується у багатьох кафе та ресторанах і є легкодоступним. Ароматний кальян активно рекламується як безпечний спосіб розслабитись та приємно провести час. Але уявлення про те, що він не приносить шкоди здоров’ю – хибне.

В Ольшані на дорозі Т-25-24 Борзна - Ічня - Прилуки ремонтується аварійний міст

В Ольшані на дорозі Т-25-24 Борзна - Ічня - Прилуки ремонтується аварійний міст 13:05

У 2021 році ремонтується одразу три аварійні мости на дорозі Т-25-24 Борзна - Ічня - Прилуки. У с. Велика Загорівка роботи практично завершені. У селі Івангород роботи ще тривають. У селі Ольшана міст закрито для проведення аварійних робіт з листопада 2021 року.