Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Вівторок, 12 листопада, 14:34:32

Головний фактор перемоги на майбутніх виборах – інформаційний

11.02.2015   11:50Агенцiя

Саме йому будуть підпорядковані фінансові, людські та організаційні ресурси. І неважливо, якою буде система виборів. На сьогодні склалася доволі цікава ситуація.

За якими правилами будуть вибори – невідомо. Обстановка змінюється постійно і сказати впевнено хто буде переможцем неможливо. Але всі розуміють, що саме на місцевих виборах розбудовуватиметься політичний фундамент українського суспільства. Якщо президент не витримає, а парламент не зможе, то долю їх наступників буде вирішувати саме нова місцева влада.

Значущість місцевих виборів, навіть при доволі “куцих” податкових та інших реформах, фактично рівнозначна парламентській та президентській кампаніям.

На місцевих виборах розраховують на фінансові, людські та медійні ресурси саме на місцях. Навіть за декілька кампаній склалася практика залучення провладними силами впливових осіб в регіонах. Тому зараз значна кількість депутатів будь-якої ради можуть перерахувати дві а то і більше партій, членами яких вони були. Причому партійно-політичний аспект їх цікавив мало, головне було втримати контроль над територією. Типовий послужний список: був у БЮТі, залучили у “регіони”, перейшов до провладних БПП чи НФ. Зараз знову перед депутатами та тими, хто бажає зайняти їх крісла постав вибор…


Виборча реформа мало що змінює

До виборів залишилося дев’ять місяців і вже потрібно починати щось робити, особливо тим, хто зараз є депутатом і планує ним залишитись.

Новим політикам просто: огульна критика, популістські обіцянки і можливо тебе оберуть. Політикам з “історією” набагато важче. Вони десь були, щось говорили, обіцяли, дещо робили. І тому їм потрібно мати аргументовану базу, щоб протистояти новим популістам. Причому якщо працюєш може бути багато незадоволених а не працюєш – ніхто тебе не знає і не згадає.

Прикладом може бути аналіз діяльності за останні півроку таких відомих місцевих депутатів як Арсен Дідур, Валентин Запорощук та Юрій Тарасовець. Можна зробити пошук в Інтернеті або у пресі і знайти доволі різноманітну інформацію про діяльність цих політиків. Причому більшу її частину можна використати скоріше проти, ніж “за”. А якщо враховувати, що ці політики можуть “потягнути” за собою декого з провладної верхівки Чернігівщини, то ситуація може стати ще більш не прогнозованою.

З іншого боку, якщо намагатися з’ясувати, що позитивного робить майже половина депутатського корпусу будь-якої ради, стає зрозумілим, що останнім ще важче проявити себе у майбутній виборчій кампанії.

На сьогодні можна стверджувати такий парадокс, що застосування будь-якого закону чи принципу проведення місцевих виборів практично нічого не дасть. Скоріше навпаки: збереження існуючої системи 50 на 50 більше задовольнило б провладні структури. Це коли у список можна включити непопулярних, але “потрібних” осіб, а на мажоритарних округах змагатимуться “господарі територій”.

Ще один цікавий фактор майбутньої виборчої кампанії – територіальний. Він стосується такого нового політичного явища, як “укрупнення” територіальних громад.

З одного боку влада буде намагатися сприяти збільшенню громад шляхом їх об’єднання. З іншого кількість осіб, які будуть цьому перешкоджати, доволі значна. Це насамперед, діючі голови сільських селищних рад, більшість яких розуміє, що об’єднання територіальних громад насамперед зменшує “керівну ланку”. Крім того, такі нововведення не задовольнятиме районних “божків”, оскільки бюджети об’єднаних громад не будуть їм підпорядковані.

Важкий економічний стан і суспільно-політична ситуація також не сприяють проведенню цієї реформи. Тому можна прогнозувати, що великої кількості об’єднаних територіальних громад створено не буде, добре якщо цей процес розпочнеться.


Хто першим починає, той виграє

Потрібно розуміти з чого починати. Старі схеми підготовки до виборчих кампаній в багатьох випадках можуть і не спрацювати. Досвід президентської та парламентської кампаній показує, що найбільш результативним методом на сьогодні є максимально ефективне використання інформаційних ресурсів як в довготерміновому періоді, так і короткотерміновому.

Короткотерміновий період – це останні 3 – 4 тижні напередодні дня голосування, коли залучаються всі без виключення ресурси для перемоги потрібного кола осіб або політичних сил. Опоненти в цьому інформаційному “шквалі” мають просто загубитися. Як показав досвід минулорічних виборів, виборець не повинен думати – головне емоції. Враховуючи специфіку місцевих виборів, важливим є контроль над обласними та місцевими ЗМІ або створення власного видання.

Довготермінова інформаційна діяльність спрямована насамперед на два напрямки. Перший – формування стійкого позитивного іміджу на певній території окремих осіб та суспільно-політичних сил. Другий – формування негативного іміджу потенційних опонентів.

Саме цю роботу вже потрібно було починати вчора. Насамперед не тільки реагувати на ситуації та події, а розробляти та втілювати системні програми по створенню позитивного образу, і не забувати готувати спеціальні кампанії проти опонентів.

Аналіз ситуації в Чернігівській області показує, що жодна політична сила не веде системну роботу по формуванню іміджу. Їх керівники роблять все, але часто при цьому не враховують суспільну ситуацію і не прогнозують наслідки найближчих подій. Наприклад, погіршення економічної ситуації буде сприяти радикалізації і маргіналізації суспільства, минула опозиція зараз вже влада і звинувачувати скоро буде нікого. Події на Сході стосуються великої кількості людей і розуміти суспільну думку з цього питання дуже важливо. Причому треба враховувати окремо думки мешканців великих міст, райцентрів, селищ та найменших сіл.

На жаль, склалася ситуація, що багатьох керівників влаштовують інформаційне поле та стереотипи, які їх оточують. Соціальні мережі та коло підлеглих часто замінюють безпосереднє спілкування з людьми (спілкування типу “пан приїхав” не враховується).

Слід додати, що робота над іміджем тим важча, чим ближчий твій виборець. Чим раніше починати коригувати уявлення виборця про депутата, мінімізуючи негативи, тим ефективніше можна довести, що ти саме той, хто їм потрібний.


Бізнес впевнено переможе партії

На сьогодні практично вже не є актуальним формування виборних пірамід. Це скоріше апаратні ігри штабів, яким хочеться кимось керувати.

Різнорідність розвитку окремих районів та територій області скоріше дає змогу проявити себе реальним бізнесовим структурам.

Партійно-штабна робота в останні виборчі кампанії для багатьох зводилася в два етапи:
– планування;
– пошук пояснень чому ці плани не дали результату.

Навіть великі кошти організаторами таких партійних пірамід часто неефективно освоювалися та просто розкрадалися. Більш дієвими були структури, які були прив’язані до розгалуженого бізнесу. Учасники цих структур розуміли, що виборами робота не закінчується, а навпаки ефективна виборча кампанія дає нові шанси бізнесу.

Там, де бізнесові структури були віртуальними, результат був аналогічний “партійним пірамідам”. Наприклад, якби “ЧеЗаРа” представляла 15 тисяч робітників, Анатолія Долеско став би депутатом. Або структура по прийому молока не може бути ефективною виборчою структурою, бо той, хто здає молоко завжди вважає, що його обманюють.

Є і позитивний приклад організації і мобілізації бізнес-структур у виборчій кампанії – робота прихильників Владислава Атрошенка, Анатолія Євлахова та Олега Дмитренка.


Мобілізація виборців стимулюючими факторами (грошима, пайками) більш ефективною була у бізнесових, ніж у партійних, структур. Навіть якщо бізнесмен програвав, то рекламна промокампанія його підприємства була вдала.

 

Що робити вже зараз?


І. Об’єднуватися.

Причому об’єднання може бути як навколо політичної структури, так і навколо групи підприємств або підприємців.

Якщо з партіями все зрозуміло і центральний апарат партії навряд чи дозволить щось своє вигадати, а використання партійного бренду потребує партійної дисципліни, то з бізнесом все по-іншому.

Великим за місцевими мірками підприємцям потрібно найскоріше вгамувати власні амбіції та розподілити території серед партнерів, залучити яскравих і відомих місцевих політиків, сформувати ефективні територіальні штаби і, головне, розбудувати медійну структуру. Якщо амбіції будуть працювати на перемогу, підписані договори даватимуть підтримку, а спільні кошти сприятимуть ефективній реалізації виборчого проекту, то така синергетика ресурсів може гарантувати позитивний результат.

Майбутній контроль над виконкомами територіальних громад буде сприяти збереженню і розвитку бізнесу, а політичні дивіденди у майбутніх виборчих кампаніях, взагалі, зможуть сприяти розбудові спадкових територіальних вотчин.

Формально процес об’єднання бізнесових груп може бути оформлений як нові суспільно-політичні, громадські об’єднання бізнесменів, або з використанням вже існуючих брендів.


ІІ. Працювати над іміджем

Вже зараз потрібно готувати інформацію, якою можна нейтралізовувати випади опонентів проти себе і своїх прихильників, вивчати потенційних опонентів та сприяти донесенню до виборця негативної інформації про них.

Для цього важливо залучити фахівців на постійній основі. Це і дешевше і ефективніше. Структур і спеціалістів в Чернігівській області не дуже багато, особливо загальнообласних. “Сімейні підряди” на місцевих виборах навряд чи будуть ефективними, бо про командну роботу можна забути.

Одним з головних напрямків коригування іміджу – робота в соціальних мережах та створення власних сайтів або сторінок. Якщо існує негативна інформація при пошуку в мережі Інтернет, то її потрібно мінімізувати. Позитивна і бажано реальна інформація повинна бути домінуючою.


ІІІ. Вирішити головну проблему – мас-медіа

Склалася парадоксальна ситуація, коли комунальні ЗМІ використовують лише керівники районних рад та адміністрацій. Якщо аналізувати інформацію в газетах, стає зрозумілим, що жодного медійного плану у діючої влади немає. Вся інформація або календарна, або ситуативна, багато обіцянок і нечасті звіти про реальні справи. Можна стверджувати, що діючому керівництву буде значно важче працювати у виборчій кампанії, бо конструктивна критика більш ефективна, ніж звіти про досягнення.

Ще одним фактором є те, що за гроші в місцеві ЗМІ може потрапити кожен. Напередодні дня виборів політична реклама та “джинса” – основа будь-якої газети.

Більш доцільно повернутися до практики створення власних видань будь-якої форми: газета, бюлетень, інформаційних листок. Головне, щоб це видання виходило регулярно і охоплювало всіх потенційних виборців.

Регіональні партійні видання мають свої “плюси” та “мінуси”. Вони не друкують опонентів, але і не розширюють електоральну базу. Та і читати їх звичайній людині не завжди цікаво.

Найбільш ефективним є незалежний засіб інформації, читаючи який, не зрозуміло за кого або проти кого він працює. Такі видання, по-перше, мають власного читача, насамперед того, хто формує суспільну думку. По-друге, для окремих районів та міст для цих видань можна створити систему розповсюдження, яка буде активно використовуватися у виборчих кампаніях по багатьом напрямкам.

На сьогодні бізнесовим структурам Чернігівщини потрібно працювати не тільки над створеннях власного видання, але і розглянути більш ефективне залучення вже існуючих брендів (“Коропщина”, “Час”, “Менщина”, “Ніжин-інфо”, “Порадник”, “Світ-інфо”, “В двух словах”, “Вчасно” і багато інших).

Депутатів місцевих рад, які є власниками газет можна перерахувати на пальцях однієї руки. Фінансувати обласну газету з великим накладом та ефективно його розповсюджувати доволі важко. Тут саме спільні капітали і потрібні. Та і видання, у якому розповідаєте про багатьох потрібних осіб є більш цікавим, ніж те, в якому майже на кожній сторінці один власнику ЗМІ.


IV. Формування потрібної кількості прихильників

Це не так зване формування бази прихильників. Ні – не потрібно складати віртуальні списки і рапортувати про можливі відсотки.
Головне – це “польова” робота.

Формування реальної мережі, починаючі з родичів та друзів, ділових партнерів, всіх тих, хто реально буде зацікавленним у Вашій перемозі. З їх допомогою насамперед здійснюється поточний контроль всіх інших, хто буде залучений у виборчу кампанію.

Потім розбудова агітаційно-пропагандистської мережі нанятих по географічному методу осіб, їх навчання і “обкатка”. Вони і збирають і розповсюджують всю потрібну інформацію, агітацію і пресу. Саме вони і готують списки потенційних прихильників та рекомендації, що потрібно для голосування за вас і ваших кандидатів. Саме їх реальна і спланована робота в останні тижні і повинна забезпечити перемогу.

Ось тут і буде потрібно врахувати, за якими правилами і будуть організовані місцеві вибори, особливо якщо це відкриті списки у будь-якому вигляді. Хто саме швидко і ясно розтлумачить виборцю як і за кого голосуватиме – той і матиме суттєві переваги над суперниками.


Багато хто ще розмірковує і очікує. Але хто першим починає, той виграє. Хто розуміє, що інформаційний і організаційний напрямок потрібно формувати вже вчора, а працювати він повинен вже зараз, той має суттєві переваги у місцевих виборах, що вже реально стартували.


Паперний Юрій

Останні новини Чернігівщини

Служба зайнятості допомагає здобути затребувану на ринку праці професію

Служба зайнятості допомагає здобути затребувану на ринку праці професію 13:36

А чи знаєте ви, що в службі зайнятості можна безкоштовно здобути нову професію чи підвищити кваліфікацію? Протягом січня-жовтня 2019 року на Чернігівщині майже 3 тисячі безробітних громадян скористалися цією можливістю.

Надзвичайні події в Чернігівській області за минулу добу

Надзвичайні події в Чернігівській області за минулу добу 09:32

Інформація про надзвичайні ситуації та основні небезпечні події, які зареєстровано на території області за період з 8:00 11 листопада до 8:00 12 листопада 2019 року.

На трасах Чернігівщини цьогоріч буде встановлено 11 демпферних систем

На трасах Чернігівщини цьогоріч буде встановлено 11 демпферних систем 09:16

Продовжуємо впроваджувати сучасні підходи у безпеці дорожнього руху. Цьогоріч на автошляхах державного значення Чернігівської області буде встановлено одинадцять демпферних систем - амортизаційних пристроїв, що слугують для мінімізації наслідків ДТП та збереження життя людей.

Розширюється виробництво енергії з альтернативних джерел

Розширюється виробництво енергії з альтернативних джерел 09:02

В Україні встановлено 70 МВт біогазових установок (47 МВт працюють на агровідходах, 23 МВт – на сміттєзвалищах). Про це повідомили в Держенергоефективності.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини