Гряде гаряча транспортна осінь
Те, що наша міська влада не тільки відверто нічого путнього не робить останнім часом, а ще й відкрито знущається над мешканцями міста, видно вже неозброєним оком. На жаль, далеко не всім.
Адже чернігівці переймаються війною, збирають кошти і продукти на підмогу своїм землякам, готуються до суворої зими на дачах та городах тощо. І поки що їм не до міськради. Але, без сумніву, «гаряча» осінь уже не за горами.
Певно, саме тому керівництво міста в пожежному порядку збирається на черговому засіданні виконкому «узаконити» нинішню вартість проїзду, а трохи згодом зробити її три гривні або й більше за одну поїздку. При цьому таке навряд чи зроблено на радість перевізникам. Швидше за все — для того, аби якось «обілити» керівництво Чернігова, в очах городян перед майбутніми виборами та уникнути, можливо, й кримінальної відповідальності за весняне незаконне підвищення вартості проїзду. А те, що воно було незаконним, уже не викликає жодного сумніву у контролюючих органів.
Фактично, порушення законодавства призвело до того, що жителі та гості Чернігова починаючи з 11 квітня їздять в автобусах за завищеними тарифами. Скільки сотень, а може, й мільйонів гривень переплатили пасажири в результаті зміни договорів із перевізниками — підрахувати, зрозуміло, досить складно. Але за великого бажання — можливо. Природно, виникає запитання: хто відповість за допущене порушення? І хто компенсує жителям Чернігова незаконно переплачені за проїзд гроші?
З історії питання
Управління транспорту та зв’язку перевело автобуси, що працюють у «звичайному» режимі, в режим «маршрутного таксі», тим самим фактично підвищивши вартість проїзду до 2,5 грн. Де-юре рішення було прийнято начальником управління Володимиром Вороніним, який поставив свої підписи під новими договорами з перевізниками. Де-факто всі прекрасно розуміють, що без схвалення (а швидше за все — команди) міського голови Олександра Соколова та його першого заступника Миколи Миргородського, котрий відповідає за питання транспортного забезпечення Чернігова, зміна умов договорів була би неможливою.
При цьому все відбувалося без перевірки розрахунків вартості перевезень на автобусних маршрутах Чернігова. Коли розрахунки перевізників почали перевіряти спочатку представники громадських організацій та журналісти, а згодом (вимушено) — й управління економіки міськради, всі засумнівалися у справжності таких розрахунків собівартості. По-перше, кількість перевезених пасажирів різко відрізнялася в бік зменшення від даних підрахунку, проведених Чернігівським державним технологічним університетом. А по-друге — інформація про кількість співробітників підприємств-перевізників не відповідала даним податкової інспекції. Незважаючи на такі великі сумніви, незаконне рішення було прийняте й викликало протести багатьох небайдужих чернігівців і окремих депутатів міськради.
«Стрілочника» призначено
Варто сказати, що спільними зусиллями громадськості, журналістів і кількох міських обранців удалося-таки досягти позитивного результату. Територіальним відділенням Антимонопольного комітету було розглянуто справу проти Управління транспорту та зв’язку міськради щодо порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Зміна режиму руху «звичайний» на «маршрутне таксі» суперечить вимогам законодавства про автомобільний транспорт, що у свою чергу призвело до обмеження конкуренції на ринку пасажирських перевезень та зростання вартості проїзду. Пасажири змушені користуватися маршрутним таксі і платити за проїзд 2 грн. 50 коп. замість 1 грн. 75 коп.
Ще одне порушення полягало в тому, що в режимі «маршрутного таксі» використовувалися автобуси середньої місткості (більше 22 посадочних місць). А це, до речі, заборонено.
Карати чи нагороджувати чиновників — компетенція міського голови. Першого заступника Миколу Миргородського поки що не покарано. Адже, незважаючи на те, що за його призначення на цю посаду депутати проголосували у березні, офіційно він почав працювати тільки з 21 липня. До цього нібито стажувався.
По всьому виходить, що в ухваленні незаконного рішення винен Володимир Воронін. Хто б у цьому сумнівався! І міський голова вже його «покарав». Як? Достеменно невідомо. Пан Воронін нині — у черговій відпустці.
Черговий ультиматум перевізників
Нагадаємо: до 15 вересня міська рада має усунути порушення, виявлені АМКУ, тобто перевести автобуси у «звичайний режим» експлуатації. Таким чином, вартість проїзду повинна була би повернутися до 1,75 грн. Але перевізники, фактично в ультимативній формі, заявили, що в разі непідвищення вартості проїзду до 2,5 грн. автобуси на маршрути не вийдуть!
Перевізниками в черговий раз були надані розрахунки (яких знову ніхто достеменно й не перевіряв), і тепер у міськраді готують рішення виконкому про підвищення вартості проїзду в автобусах, що працюють у «звичайному режимі», до 2,5 грн. і в тролейбусах — до 1,5 грн. При цьому поліпшення роботи й комфорту транспорту не передбачається! Тобто перевізники взагалі нічого місту не обіцяють! Не буде ні покращення якості перевезень, ні зміни рухомого складу. За 2,5 грн. людей обіцяють возити в тих самих розбитих маршрутках. При цьому нова вартість проїзду — лише проміжний етап. Найближчим часом перевізники вимагатимуть підвищення до трьох гривень і більше.
Варто нагадати, що взагалі-то будь-яке підвищення цін повинно відбуватися лише після проведення громадських слухань. Зрозуміло, що цього нинішнє керівництво міста не може собі дозволити: люди будуть проти. Крім того, знову зробити стрілочником пана Вороніна не вийде — потрібно брати на себе відповідальність виконкому (10 осіб). Але ж це конкретні високопосадовці, котрі, у принципі, повинні відповідати за прийняте рішення. Особливо якщо розрахунки собівартості знову завищені й неправдиві.
І дуже хотілося би перед обговоренням нових тарифів спочатку з’ясувати, хто конкретно відповість за попереднє незаконне рішення? Хто буде покараний? Якщо такого не станеться, то подібні незаконні рішення прийматимуться й надалі.
І наостанок — іще одна непогана думка: нехай винні (не перевізники, а конкретні чиновники) повернуть нашу з вами переплату. За оцінками фахівців,незаконне підвищення проїзду коштує мешканцям Чернігова близько 67 тисяч гривень щодня. Тобто це вже більше восьми мільйонів гривень.
Добре було б, аби прокуратура чітко вказала винних, незважаючи на високі посади та попередні заслуги, та змусила їх заплатити. Упевнений: якщо це зробити хоча б один раз — був би гарний прецедент. І не нинішні керманичі, ні наступні такого відвертого беззаконня вже собі не дозволили б.
Олександр ШИЛО
http://www.hvilya.com/news/grjade_garjacha_transportna_osin_2014_go/2014-08-23-5032
Останні новини Чернігівщини
Укриття, харчоблок і осередок «Захисту України»: які новини в ліцеях у Тупичеві і Городні 11:28
Чернігівська ОВА багато уваги приділяє саме освітньому компоненту і працює над тим, щоб якомога більше дітей мали змогу навчатися очно. У рамках робочого візиту в громади начальник ОВА В’ячеслав Чаус відвідав ліцеї в Тупичеві і Городні.
Доступність починається з нас: у Чернігові відбулась тематична конференція 11:24
Питання психологічної взаємодії з ветеранами та їхніми родинами обговорили сьогодні учасники тематичної конференції, яка відбулася в КНП «Ветеранський простір». Співорганізатором події виступила громадська організація «Ветеранська спільнота України «Серцевір».
Вибухотехніки поліції Чернігівщини продовжують знешкоджувати збиті ворожі безпілотники 11:22
Днями співробітники управління вибухотехнічної служби поліції Чернігівщини знешкодили нерозірвану бойову частину ворожого ударного безпілотника, який був збитий Силами оборони України у Чернігівському районі.
Поліцейські Чернігівщини вибороли призові місця на Всеукраїнських ветеранських змаганнях 11:21
Днями у Києві відбувся турнір «Звитяга нескорених», який об’єднав 500 ветеранів, ветеранок та поранених захисників з усієї України.
Компенсаційні програми для роботодавців, які сприяють працевлаштуванню людей з інвалідністю 11:19
Служба зайнятості надає фінансову підтримку роботодавцям, які винаймають чи облаштовують робочі місця для людей з інвалідністю.