Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 28 лютого, 02:13:47

100 днів на посадах: чи є про що звітувати?

26.06.2014   11:29

“100 днів” – саме стільки дають політикам для того, щоб показали на що вони здатні, чи виконують обіцянки та програми, на які сподіваються люди, або тільки “працюють на себе”.

Голова облради Микола Звєрєв на засіданні Чернігівського обласного Штабу спротиву розповів про свої 100 днів. Хоча складається враження, що не всі реальні справи і наміри голови облради відповідають його функціональними обов’язками і в певній мірі відбувається перехоплення повноважень.


Згідно статті 127 Регламенту Чернігівської обласної ради шостого скликання Голова обласної ради:

– скликає і веде сесії ради,
– забезпечує підготовку сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень ради до виконавців, організовує контроль за їх виконанням;
– координує діяльність постійних комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;
– організовує подання депутатам допомоги у здійсненні ними своїх повноважень;
– призначає і звільняє керівників та інших працівників структурних підрозділів виконавчого апарату ради;
– здійснює керівництво виконавчим апаратом ради;
– є розпорядником коштів, передбачених на утримання ради та її виконавчого апарату;
– забезпечує роботу по розгляду звернень громадян; веде особистий прийом громадян;
– представляє раду у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, трудовими колективами, адміністрацією підприємств, установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відносинах відповідно до законодавства.

Згадаємо такий вислів Миколи Звєрєва: “Прийшовши на посаду голови обласної ради, я розумів і розумію, що треба міняти не прізвища, а саму систему влади. Через те з першого дня було взято курс на реформи місцевого самоврядування”. Так – це важливо, але зміни до Конституції приймають не у сесійній залі облради. А головне, коли вони будуть прийняти будуть нові вибори і, не факт, що керівництво ради залишиться.

Склалася цікава ситуація, коли після обрання новий голова облради фактично взяв на себе керування областю. Він і сам цього не заперечує: “Згадаймо зовнішні виклики, коли треба було створювати штаб, коли не було ні голови ОДА, ні керівників силових структур, голова обласної ради взяв на себе таку відповідальність”.
На нашу думку, тому і складається враження, що Микола Звєрєв продовжує, там де йому це цікаво, в певній мірі дублювати дії виконавчої влади. Згадаємо такі розпорядження голови обласної ради, як “Про створення робочої групи для вирішення нагальних проблем мобілізованих військовослужбовців та забезпечення соціального захисту їх сімей” та “Про створення комісії щодо вивчення питання про належність транспортних засобів (43 одиниць автомобілів КАМАЗ)”.


Знову цитата з виступу: “Серйозні виклики були перед молочною галуззю області. Російська Федерація взагалі закрила всі контракти по сиру та молоку. І мені як голові обласної ради довелося втручатися, збирати депутатів, виробників та переробників молока, знаючи про те, що за кожним стоїть селянин. І не можна було зупинити галузь. Буде ще не одне засідання комісії. І, врешті, ми утримуємо цей ринок. Так, є падіння цін, є дуже непроста ситуація на ринку, є надвиробництво”.
Фактично голова облради замість визначення стратегічних питань почав втручатися в оперативне управління, яке зазвичай здійснює виконавча влада.
В області склалася ситуація, коли замість тісної співпраці почалося з’ясування стосунків та визначення хто головніший? Керівник ОДА, призначений в.о. Президента Україні, чи голова обласної ради, обраний більшістю депутатського корпуса після того, як три кандидатури не пройшли. Від цього і образи: “Коли відбувалися призначення в управліннях капітального будівництва, юстиції, охорони здоров’я, виконавча гілка влади просто ставила перед фактом цих призначень як суспільство, так і голову обласної ради. Я робив такі заяви у зверненнях”.

Конкретики у роботі обласної ради ще дуже мало. Ось такий приклад. Знову цитата Миколи Звєрєва: “Я пишаюся тим, що за сто днів ми інвентаризували весь інвестиційний потенціал області, всі проекти, які лежали “мертвими” і не фінансувалися. Кожне блокування такого проекту – це ненадходження коштів до бюджету й відсутність робочих місць. Прикладів можна називати багато. Я об’їздив фактично всі райони області, провів розширені наради для того, щоб виявити всі проблеми в кожному районі, починаючи від економічних та комунальних”.
Якщо так, то де результати цієї інвентаризації та аналізу інвестиційного потенціалу? На сайті облради? Відкрийте першу сторінку, як потенційний інвестор і знайдіть.
Проблемні питання кожного району? Звичайно дуже корисно та важливо оновлювати інформацію про стан у районах. Бо коли знаєш, що болить, то зможеш і ліки відповідні знайти. Але у розділі “НАШ КРАЙ > Райони області” лише застаріла статистична інформація.

Важко говорити і про командну роботу нового керівництва облради. Про роботу свого першого заступника Олександра Кодоли голова облради у звіті не згадував. А сам Олександр Михайлович ще не звітував про свою діяльність.

Ще один цікавий момент. Микола Звєрєв повідомив через 100 днів “…що настав час робити кадрові висновки, бо пропрацював сто днів, знаю, хто на що здатний”. Але важко йому буде це робити, бо апарат облради не одного голову пережив. Він вміє пристосовуватися. Чого стоїть інша цитата голови облради: “Половина з них каже мені, що вони теж уболівали за Майдан, але не могли піти на нього, бо вони державні службовці”. Микола Звєрєв обіцяє серйозні кадрові зміни й посилення роботи апарати. Побачимо…

100 днів нового голови облради – це не лише певний термін. Це привід, щоб зупинитися, проаналізувати, зробити висновки. І відкоригувати власну діяльність для того, щоб люди розуміли – людина на своєму місті.

 

На черговому засіданні обласний штаб національного спротиву звернувся до голови обласної державної адміністрації Володимира Івашка та його заступників – Сергія Журмана і Костянтина Лубенцова – з пропозицією прозвітувати про свої 100 днів роботи “на керівних посадах, куди їх рекомендував штаб”. Штаб постійно стежить за новопризначеним обласним керівництвом та вимагає включення своїх представників до керівних ланок. А для прискорення звільнення місць навіть не дочекавшись законодавчих змін використовує такий інструмент, як люстрацію.
Сто днів з моменту призначення голови облдержадміністрації вже пройшли. І він мав би звітувати. Але якщо враховувати, що заступників призначили на початку квітня, то командний звіт ще може бути попереду.
Якщо встигнуть. Після 25 травня у нас новий Президент і він має повне право проводити зміни у виконавчій вертикалі влади.

Спробуємо проаналізувати діяльність виконавчої гілки влади за таким же принципом, як і 100 днів голови обласної ради – використовуючи лише офіційні ресурси. Причому статистичних даних про роботу, наприклад, органів охорони здоров’я або освіти будемо уникати, так як принципові реформи на загальноукраїнському рівні ще не почалися.

 

Знову розпочнемо з функціональних обов’язків. Розподіл обов‘язків голови, першого заступника, заступника голови, заступника голови – керівника апарату Чернігівської обласної державної адміністрації було здійснено 4 квітня розпорядження голови обласної державної адміністрації № 149.
Щоправда першого заступника так і не було призначено.


Голова Чернігівської обласної державної адміністрації:
– очолює Чернігівську обласну державну адміністрацію, формує і здійснює керівництво її діяльністю.
– забезпечує на території області дотримання Конституції України, законів України, виконання актів Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
– представляє Чернігівську обласну державну адміністрацію у відносинах з іншими державними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, політичними партіями, громадськими і релігійними організаціями, підприємствами, установами та організаціями, громадянами та іншими особами як в Україні, так і за її межами.
– інформує Президента України, Кабінет Міністрів України та щорічно звітує перед ними.
– призначає на посади та звільняє з посад першого заступника, заступника голови, заступника голови – керівника апарату та заступника керівника апарату обласної державної адміністрації, керівників структурних підрозділів обласної державної.
– погоджує у встановленому порядку призначення на посади та звільнення з посад керівників не підпорядкованих підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління органів виконавчої влади вищого рівня, крім керівників установ, підприємств і організацій Збройних Сил та інших військових формувань України, Міністерства внутрішніх справ України, а також керівників навчальних закладів, що призначаються на посаду на умовах конкурсу.
– у межах затверджених бюджетів виступає розпорядником коштів Чернігівської обласної державної адміністрації, використовуючи їх лише за цільовим призначенням.
– регулярно інформує населення про стан виконання повноважень, покладених на Чернігівську обласну державну адміністрацію.
– забезпечує реалізацію повноважень місцевого самоврядування, які делегуються Чернігівській обласній державній адміністрації Чернігівською обласною радою, а також інших наданих повноважень.
– здійснює інші функції, передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня.

Заступник голови Чернігівської обласної державної адміністрації:
– забезпечує розроблення та реалізацію стратегії функціонування агропромислового комплексу області, проведення реформування земельних та майнових відносин на засадах приватної власності, формування інфраструктури продовольчого ринку, забезпечення на ринкових засадах агропромислового виробництва необхідними матеріально-технічними ресурсами та сировиною.
– забезпечує реалізацію соціальної політики на селі.
– контролює питання визначення для підприємств, установ і організацій лімітів використання природних ресурсів, лімітів викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище та лімітів розміщення відходів у випадках, передбачених законодавством.

Заступник голови – керівник апарату Чернігівської обласної державної адміністрації:
– здійснює керівництво роботою у гуманітарній та соціальній сферах.
– сприяє поглибленню соціального забезпечення населення, своєчасному призначенню і виплаті заробітної плати, державних пенсій та допомог, наданню адресної соціальної допомоги та підтримки.
– забезпечує реалізацію державної політики щодо соціального захисту пенсіонерів, інвалідів, одиноких, непрацездатних, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, одиноких матерів, багатодітних сімей, інших громадян.
– сприяє діяльності дитячих і молодіжних організацій, творчих спілок та національно-культурних товариств, громадських формувань, профспілкових, жіночих, ветеранських та інших громадських організацій.
– організовує розробку та здійснення в області програм у гуманітарній сфері з формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
– забезпечує реалізацію державної політики в галузі освіти, науки, молоді, фізкультури і спорту, охорони здоров’я, культури і туризму, материнства, дитинства і сім’ї.
– сприяє діяльності обласних організацій політичних партій, громадських організацій політичного спрямування та діяльності конфесій.
– організовує роботу апарату Чернігівської обласної державної.

Як ми бачимо діяльність доволі жорстко регламентована. Відсутність першого заступника голови вимагає коригування повноважень, але, на практиці, їх перебрав на себе голова облдержадміністрації. На думку багатьох експертів відсутність першого заступника – це значний недолік у роботі чернігівської влади у такий важкий час. Призначення на цю посаду когось з представників, наприклад, Штабу національного спротиву не за партійною квотою значно покращило імідж нової влади для майданівців. І кандидатури такі є. Згадаємо хоча б Володимира Ступака, Віктора Лазара. Список можна продовжити.

Стабілізація ситуації, розвиток економіки та боротьба з корупцією – такі напрямки роботи облдержадміністрації окреслив голова обласної державної адміністрації Володимир Івашко на своїй першій прес-конференції.
І дійсно, основним напрямком роботи Володимира Івашко стало подолання викликів, пов’язаних з існуючою загрозою порушення територіального суверенітету з боку Росії, тісна співпраця правоохоронних органів, військових і прикордонників з метою стабілізації ситуації та недопущення провокацій.
На контролі облдержадміністрації також постійно знаходяться питання мобілізації та робота по забезпеченню необхідною соціальною допомогою сімей, які виїхали з АР Крим та Сходу України до Чернігова.

З моменту окупації Автономної Республіки Крим до Чернігівської області переселилися 159 сімей. За допомогою до структурних підрозділів облдержадміністрації та територіальних органів центральних органів виконавчої влади звернулися та отримали консультативну допомогу 274 особи. В повній мірі отримали допомогу 249 громадян-переселенців. На сьогоднішній день всі питання соціального захисту оперативно вирішуються структурними підрозділами органів виконавчої влади Чернігівщини у встановленому порядку.
З початку мобілізації в області призвано 5 тисяч військовозобов’язаних. Проте, це не межа, в області готові відмобілізувати стільки, скільки буде потрібно для завершення АТО. Сьогодні військовослужбовці з Чернігівщини несуть службу у гарячих точках на сході у складі батальйону Національної гвардії, зведених загонах МВС України, а також на кордонах країни.
В області створено два батальйони територіальної оборони – 13-й і 41-й.
41-й батальйон територіальної оборони закінчив додаткове бойове злагодження і підготовку та направлений за рішенням вищого керівництва для виконання військового завдання в зону проведення антитерористичної операції.
13-й батальйон територіальної оборони вже місяць виконує бойові завдання на блокпостах на Сході країни.

Значним випробуванням для виконавчої влади стала виборча кампанія. В області були створені всі умови для проведення чесних, прозорих і демократичних виборів. Вибори відбулися беззаперечно на всіх 1104 виборчих дільницях, з яких 1058 – звичайні, 46 – спеціальні та 2 – спеціальні на тимчасовій основі. Для забезпечення охорони громадського порядку та безпеки було задіяно 2208 працівників міліції. Протягом виборчого процесу фактів порушення громадського порядку, перешкоджання діяльності міжнародних спостерігачів, виборчих комісій тощо зафіксовано не було.
У списки виборців було включено 867308 осіб, своїм правом волевиявлення скористалося 558 727 громадян, що становить 64%.
Загалом суспільно-політична ситуація в області у ході виборів була спокійна, стабільна і керована. Випадків конфронтації не спостерігалося. Обласна державна адміністрація виконала покладені на неї функції щодо організації та технічного забезпечення проведення виборів в регіоні.

Не менш важливим напрямком залишається посилення уваги до розвитку економіки регіону, яка навіть у сьогоднішніх складних умовах повинна працювати стабільно. З цією метою за дорученням голови облдержадміністрації було розроблено економічні паспорти районів, які використовуватимуться для усунення перешкод для підприємницької та інвестиційної діяльності.
На відміну від облради, ці документи можна побачити на офіційних ресурсах виконавчої влади.
Ці паспорти також передані новопризначеним головам райдержадміністрацій для практичної реалізації цих заходів.

Про якість роботи виконавчої влади на Чернігівщині говорять насамперед загальнодержавні рейтинги.
Відповідно до постанови КМУ № 650 від 9 червня 2011 року Кабінет Міністрів України постійно проводить оцінку роботи Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
За результатами такої оцінки Чернігівська область у І кварталі 2014 року посіла 5 місце. Оцінка проводилась за 37 показниками, що охоплюють різні напрями діяльності. П’яте місце Чернігівської області забезпечено тим, що по 5 напрямах з 8, за якими здійснювалася оцінка, область увійшла в десятку регіонів-лідерів. Зокрема, за напрямом “Споживчий ринок” область посіла 1 місце, а за напрямом “Рівень злочинності” – 3. Крім того, 7 місце область зайняла за напрямом “Захист прав дитини”, 8 – за напрямом “Житлово-комунальне господарство” та “Державні фінанси”. За напрямом “Інвестиційна та інноваційна діяльність” та “Економічний розвиток” регіон посів 14 та 15 місця відповідно. Найнижче місце (25) область посіла за напрямами “Населення та ринок праці”, що пояснюється найбільшим зменшенням з початку року чисельності населення (на 0,3%, 25 місце), найбільшою часткою штатних працівників, які повністю відпрацювали місячну норму часу і мали нарахування в межах мінімальної заробітної плати (2,0%, 25 місце), незначним на фоні інших регіонів співвідношенням кількості створених робочих місць над ліквідованими (в 1,5 рази, 22 місце).

За підсумками I півріччя 2014 року в економіку області планується залучити близько 1 млрд. грн. капітальних інвестицій, а з урахуванням їх обсягів, що обліковуються органами статистики за місцем реєстрації господарюючих суб’єктів, фактично маємо 1,2 млрд. грн. Провідними сферами в області за обсягами залучених капітальних інвестицій є сільське господарство (27,5%) та промисловий комплекс (49,6%), в якому лідируючі позиції займає переробна галузь.

Нова влада Чернігівщини гостро поставила питання розширення присутності місцевих товаровиробників на ринках області та просування їх продукції за межі Чернігівщини. Проаналізовано присутність в торгівельній мережі продукції місцевих виробників і встановлено, відносно загальної кількості продовольчих товарів, які реалізуються підприємствами торгівлі, в цілому продукція місцевих виробників складає не більше 10 – 15% в залежності від виду товару, у той час, як з інших областей України 60-70%. На нашу думку, чернігівська продукція повинна займати на полицях магазинів області щонайменше 30%, тобто більш ніж удвічі до того, що маємо.

Останній період видався складним для чернігівської економіки, бо закрились російські ринки, а це вдарило по експортоспрямованих на них підприємствах.

До негативу перших ста днів можна віднести значне збільшення загальної заборгованості з виплати зарплати найманим працівникам. З урахуванням економічно неактивних підприємств заборгованість становить 20,4 млн. грн. До 50-ти підприємств-боржників додалося ще 9 нових. Причому зростання заборгованості спостерігається у містах Чернігів, Ніжин та 6-ти районах області. Питання погашення боргів із заробітної плати знаходиться на постійному контролі голови облдержадміністрації. Такий стан справ категорично не влаштовує обласну владу, адже за кожним з цих підприємств – долі людей та промислового потенціалу Чернігівщини.

Важким кроком для нової влади став перехід до жорсткої економії коштів, але дві основні постанови голови ОДА виконуються: № 65 “Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету” та № 79 “Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують органи виконавчої влади”. Керівництво ОДА й надалі працює в режимі посиленої економії. Це стосується як функціонування самого апарату й структурних підрозділів адміністрації, так і витрачання коштів на різноманітні, раніше заплановані заходи. В структурі обласної держадміністрації відбулося скорочення кадрів на 10%, що дозволить заощадити значні суми за рахунок зменшення фонду заробітної плати, канцелярських витрат, оплати телефонного зв’язку тощо. Близько 400 тисяч гривень буде зекономлено завдяки відмові від послуг автотранспорту, ще 100 тисяч – на відзначенні ювілейних та пам’ятних дат.

На жаль, питання економії на сьогодні стосується не лише чиновників, але і всіх жителів Чернігівщини.
У зв’язку з припиненням Російською Федерацією постачання природного газу на Україну підприємствам області суттєво зменшено ліміти на використання газу. Це в свою чергу вплинуло на відключення гарячої води у переважній більшості міст Чернігівщини. Наразі лише жителі Чернігова та Прилук мають можливість користуватися гарячою водою в літній період. Проте, вже з 1 липня, за інформацією представників облтеплокомуненерго, відповідно до затвердженого графіка відбуватимуться профілактичні відключення гарячої води. Наразі ситуація контрольована, розглядаються шляхи та основні заходи щодо сталого забезпечення споживачів регіону природним газом, проводиться інвентаризація всіх можливостей, які можна використати для переходу на альтернативні джерела енергії.
З 1 липня діятимуть нові, суттєво підвищені тарифи на гарячу воду, водопостачання та теплопостачання. Зокрема, послуги Облтеплокомуненерго збільшаться на 42,9%, ТОВ фірми “Технова” – на 46,5%, Ніжинтеплокомуненерго – на 30,8%, а КП “Теплокомуненерго Прилуки” – на 34,7%. Більш ніж у два рази збільшиться плата за водопостачання, причому в окремих населених пунктах, через дуже високу собівартість (50-75 грн. за метр кубічний) постачання води може взагалі припинитися.
Все це говорить, що наступні сто днів можуть бути ще складнішими.

В межах наданих повноважень щодо регулювання цін на них, облдержадміністрацією встановлені граничні рівні торгівельних надбавок (до 15%), рентабельності (до 10%), здійснюється декларування зміни оптово-відпускних цін суб’єктами господарювання, які провадять діяльність з виробництва та реалізації продовольчих товарів.
Не зважаючи на складні економічні умови і політичну ситуацію, проводяться регулярні ярмаркові заходи з продажу сільськогосподарської продукції та харчових продуктів за цінами виробника.

Під урожай цього року сільгосптоваровиробниками області було посіяно понад 200 тис. га озимих культур на зерно, в тому числі озимої пшениці посіяно 162,7 тис. га, жита – 41 тис. га. Ярі зернові культури посіяні на площі 484,4 тис. га, з них кукурудза на зерно – 390 тис. га. Загалом прогнозований загальний обсяг посіву всіх сільськогосподарських культур на 3,1 тис. гектарів більше, ніж в 2013 році.
За прогнозними показниками фахівців, цього року є всі умови перевищити минулорічні показники та зібрати 3,2 мільйони тонн зернових. Торік внесок хліборобів Чернігівщини у загальноукраїнський коровай склав 3,1 мільйони тонн збіжжя.

На сесії обласної ради 17 червня ухвалили розроблене Департаментом екології та природних ресурсів обласної державної адміністрації рішення про розширення мережі природно-заповідного фонду Чернігівської області, яким створюється шість нових заповідних об’єктів – заказників та пам’яток природи – загальною площею понад 900 га. Чернігівщина стала областю з найбільшим природно-заповідним фондом в Україні.

Є питання, яке керівництво області та силові структури не можуть вирішити без допомоги громадськості – це подолання корупції в усіх сферах життєдіяльності області. “Це питання – найбільш наболіле, адже саме корупція не дає змоги розвиватися економіці та підприємництву” – підкреслив Володимир Івашко. Поки що на цьому напрямку позитивних змін небагато. Цей напрямок насамперед потребує уважного вивчення оприлюднених у ЗМІ матеріалів, посилення реальної роботи у цьому напрямку правоохоронних органів та виключення політичного впливу зовні.

Головним результатом роботи влади на Чернігівщині є те, що співпраця всіх гілок влади, військових та громадськості дає позитивний результат – соціально-економічна ситуація на Чернігівщині залишається стабільною та контрольованою, триває посівна, виплата державних та соціальних допомог проводиться вчасно, усі організації та підприємства працюють в штатному режимі.
Щоб інші “100 днів” були більш ефективні чернігівським керівникам потрібно врахувати ті недоліки, які були, більше прислуховуватися до громадськості та використовувати профільних експертів і бути більш рішучими та наполегливими.

 

Останні новини Чернігівщини

В області відпрацьовані заходи із запобігання поширенню коронавірусу

В області відпрацьовані заходи із запобігання поширенню коронавірусу 16:17

26 лютого голова Чернігівської ОДА Андрій Прокопенко провів об’єднане засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій і тимчасової протиепідемічної комісії щодо координації роботи із запобігання занесенню та поширенню на території області випадків захворювання коронавірусом.

Депутати підтримали рішення щодо знесення недобудови

Депутати підтримали рішення щодо знесення недобудови "Дворянського зібрання" на Валу 16:08

27 лютого на засіданні 52-ї сесії Чернігівської міської ради 7-го скликання депутати підтримали питання щодо визначення відповідального управління міської ради, якому буде доручено провести необхідні заходи, пов’язані зі знесенням багаторічної недобудови на Валу, з урахуванням однієї правки.

Щодо захворюваності на ГРВІ та грип. Офіційно

Щодо захворюваності на ГРВІ та грип. Офіційно 12:55

Епідемічна ситуація щодо захворюваності на грип та ГРВІ як в Україні, так і в області відповідає середньорічному рівню для даної пори року.

Капелі бандуристів - 10 років

Капелі бандуристів - 10 років 12:48

Своє перше десятиліття відзначив один з найунікальніших бандурних колективів України — Капела бандуристів імені Остапа Вересая Чернігівського обласного філармонійного центру фестивалів та концертних програм.

Затвердили бренд міста

Затвердили бренд міста "Ніжин-завжди різний" 12:16

26 лютого на черговій 68 сесії Ніжинської міської ради VII скликання було прийнято важливе рішення для громади «Про організаційні заходи щодо визначення бренду міста Ніжина».