Карантин в органах місцевого самоврядування: як працювати не порушуючи?
Чи готові органи місцевого самоврядування до роботи в умовах карантину? Які розпорядчі документи вони мають підготувати, щоб забезпечити власну життєдіяльність, уникнути порушень чинного законодавства, зберегти трудові та соціальні гарантії своїх працівників? Чи "спише" карантин порушення?
Відповіді на ці та інші питання шукали учасники пілотного онлайн-навчання «Особливості управління людськими ресурсами в органах місцевого самоврядування за кризових умов», проведеного 21 квітня.
Цільова аудиторія ‒ керівники та спеціалісти служб персоналу органів Менської, Сновської, Корюківької, Тупичівської, Новгород-Сіверської, Остерської, Любецької, Куликівської, Височанської, Носівської, Кіптівської, Хмільницької, Городнянської та Новобілоуської ОТГ області. Всього ‒ 33 учасники.
"Законодавець пропонує органам місцевого самоврядування кілька варіантів організації своєї роботи та реалізації трудових відносин. Головне ‒ чіткий документ ОМС, що регламентує виконання завдань його працівником на робочому місці або в дистанційному режимі", ‒ наголосила експерт зазначеної Програми Ради Європи Наталія Гнидюк. Вона детально пояснила, як місцеві ради, підпорядковані їм організації можуть налагоджувати діяльність працівників за звичним графіком (на робочих місцях з дотриманням санітарних вимог); в режимі дистанційної (надомної) роботи та за визначеним графіком з дотриманням санітарних вимог (гнучкий режим робочого часу).
Йшлося й про організацію засідань місцевих рад за умов карантину. Головна рекомендація ‒ виносити на порядок денний виключно невідкладні питання (зміни до бюджету, ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій тощо), мати завчасно підготовлені та оприлюднені проекти рішень, чітко визначений часовий регламент на їх обговорення.
Пролунали питання про співробітників віком 60+ (як відправити їх на самоізоляцію; чи можна, зберігши виплату 2/3 заробітної плати за таким працівником, взяти на заміну людину за цивільно-правовим договором); як оформлювати відпустку (з допомогою на оздоровлення чи без неї); на яких засадах оформлювати простій технічних співробітників органів місцевого самоврядування, підпорядкованих їм закладів культури та освіти; чи можна проводити конкурси на заміщення вакантних посад, присвоювати ранги працівникам ОМС в умовах карантину.
Чернігівський центр підвищення кваліфікації
Останні новини Чернігівщини
Про готовність громад до надзвичайних ситуації – під час поїздки начальника ОВА на прикордоння 17:35
Начальник Чернігівської ОВА В’ячеслав Чаус разом із своїм заступником Дмитром Синенком працювали в прикордонних районах – Новгород-Сіверському та Корюківському.
З нагоди професійного свята в обласному центрі привітали працівників культури 17:14
Напередодні Дня працівників культури та майстрів народного мистецтва України, що традиційно відзначається 9 листопада, вітали представників галузі.
Сплата податків мобілізованими ФОПами, реєстрація волонтерської діяльності та інші питання до податкової – на зустрічі «Діалог влади та бізнесу» 16:31
Днями у фокусі онлайн-зустрічі – податкова тема. Зокрема, актуальні запити, які цікавлять підприємців: подання звітності у випадку блекауту, допомога податкової мобілізованим ФОПам та оподаткування волонтерської діяльності.
Ніжинські поліцейські скерували до суду обвинувальний акт щодо жінки, яка завдала співмешканцю тяжкі тілесні ушкодження 15:29
Слідчі Ніжинського районного управління поліції завершили досудове розслідування та скерували до суду обвинувальний акт стосовно 29-річної жінки, яка під час конфлікту завдала своєму співмешканцю ножових поранень.
Тимчасові обмеження продовжено: рішення міської комісії з питань ТЕБ та НС 14:17
7 листопада 2025 року відбулося засідання міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.