В Україні почав діяти закон про середню освіту
Новий закон передбачає три адаптаційні цикли навчання – 1-2 класи, 5-6 класи та 10 клас.
Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без жодних конкурсів, при цьому заклад має бути територіально доступним для дітей незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження.
Діти на тривалому стаціонарному лікуванні отримають право здобувати освіту в медзакладах. Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися із заявою до школи. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор.
Для підтвердження знань з предметів, які здобуваються поза закладом, проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА.
Новоприйнятий закон передбачає три адаптаційні цикли навчання – 1-2 класи, 5-6 класи та 10 клас.
Передбачається три моделі вивчення української мови у школах.
Перша модель передбачена для корінних народів України, що не проживають у мовному середовищі своєї мови та не мають держави, яка цю мову захищала б та розвивала. Найперше йдеться про кримських татар.
Для них у першу модель закладено навчання мовою корінного народу з 1 до 11 (12) класу поряд з ґрунтовним вивченням української мови.
Друга модель – для шкіл з навчанням мовою національних меншин, мови яких належать до мов ЄС. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може бути різне, але основи такі:
материнською мовою, поряд з вивченням державної, вони навчатимуться у початковий школі;
у 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має викладатись українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки у не менше 40% предметів, які вивчаються державною мовою;
зі старшої школи не менше 60% річного обсягу навчального часу в цих закладах має читатися державною мовою.
Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова). Там початкова школа також буде мовою меншини разом із вивченням української, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою.
Щодо роботи вчителів. Перший рік роботи молодий вчитель проходитиме педагогічну інтернатуру. В її межах отримає наставника, який буде зобов’язаний надавати консультації молодому фахівцю та допомагати йому стати успішним вчителем. Наставник отримуватиме додаткову 20% надбавку.
Вчителем може стати людина з будь-якою освітою, а не тільки з педагогічною.
Також документом передбачається, що обов’язкове переведення вчителів-пенсіонерів на строкові контракти має відбутись до 1 липня 2020 року.
Відповідний закон нардепи прийняли 16 січня 2020 року.
Останні новини Чернігівщини
На Чернігівщині працює шість Центрів ментального здоров’я 17:46
Повномасштабна війна в Україні значно підвищила потребу в якісній підтримці психічного здоров’я.
Material TechStartUp: інноваційна платформа для розвитку майбутніх лідерів 17:14
Конкурс Material TechStartUp став знаковою подією, що підтвердила високий потенціал української учнівської молоді у сфері інноваційних технологій та матеріалознавства.
Патрульні оперативно затримали чоловіка, ймовірно, причетного до хуліганства 16:42
Сьогодні опівночі на лінію 102 надійшло повідомлення про те, що біля одного з магазинів на проспекті Миру чоловік із ножем кидається на людей. На місце одразу направили екіпаж патрульних.
Пошкодження майна в громадському транспорті: звернення до пасажирів 16:09
Шановні громадяни — користувачі громадського транспорту!
Осінній марафон олімпіадних змагань на Чернігівщині 15:48
Осінь на Чернігівщині традиційно щедра не лише на барви, а й на здобутки юних інтелектуалів. Перші дні листопада 2025 року об’єднали сотні талановитих, допитливих і цілеспрямованих здобувачів освіти області на І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології, французької мови та інформатики – предметів, які поєднують логіку, креативність, аналітику й натхнення до пізнання.