Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

Четвер, 24 вересня, 05:41:36

Чернігівщину відвідав Міністр освіти і науки України Сергій Квіт

27.05.2015   08:07Агенцiя

Під час перебування в обласному центрі Міністр освіти і науки України Сергій Квіт відвідав Чернігівське вище професійне училище побутового обслуговування, де зустрівся з педагогічною громадськістю області. У світлі реформування системи освіти України ключовим питанням спілкування стало обговорення проекту Закону України «Про освіту» та «Про професійно-технічну освіту».

Сергій Квіт детально проаналізував основні зміни у сфері професійно-технічної освіти. Міністр освіти і науки України акцентував увагу на важливості налагодження тісної співпраці між ПТНЗ та роботодавцями, що дозволить готувати спеціалістів за тими спеціальностями, які реально потрібні сьогодні на ринку праці. З цією метою в областях будуть створюватись регіональні багатопрофільні центри професійної освіти, що сприятиме оптимізації мережі професійно-технічних закладів відповідно до потреби індустрії. Крім того, паралельно діятимуть ради стейкхолдерів, тобто тих, хто відповідає за розвиток економіки в регіоні і дійсно зацікавлений у випускниках певних спеціальностей.

Також Сергій Квіт наголошував на важливості розвитку дуальної освіти та активного впровадження у освітню діяльність принципу навчання протягом життя.

Освітян у свою чергу цікавили питання щодо видачі випускникам дипломів нового зразка, особливостей функціонування початкової школи та старшої профільної школи в контексті нового законодавства. Крім того, присутні запитували про новації у сфері наукової діяльності, особливості функціонування коледжів, виплати стипендій учням ПТНЗ. Особливе зацікавлення у присутніх викликало питання діяльності сільських шкіл, що є надзвичайно актуальним для нашої області.


Минулоріч було прийнято Закон України «Про вищу освіту». У ньому передбачено чимало змін до звичної системи, про основні з яких студентам та викладачам Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка під час робочої поїздки до області розповів Міністр освіти і науки України Сергій Квіт.

Основну увагу було акцентовано на наданні вищим навчальним закладам академічної, організаційної та фінансової автономії. Тобто, виші мають самостійно розпоряджатися власними коштами, розподіляти години, курси і спеціалізації.

— Навчання має бути побудоване на взаємовимогливості викладачів до студентів та навпаки. Лише за таких умов ми отримаємо якісну освіту, — зазначив Сергій Квіт.

Розповів міністр і про заплановане нововведення щодо розподілу спеціальностей та спеціалізацій. Зокрема, останнє виші формуватимуть та обиратимуть самі.

У планах і скорочення навчального навантаження з 900 годин до 600. Це дасть можливість студентам і викладачам більше займатися науковою роботою.

Впроваджуватимуться дипломи нового зразка. До слова, їх дизайн у кожного навчального закладу може бути різний.

Чималу роль у навчально-виховному процесі вишу відіграє студентське самоврядування. Воно також повинно мати стартовий бюджет, аби брати участь в освітніх програмах та грантових перегонах.

Щодо заохочення найкращих випускників педагогічних вишів їхати працювати у село, міністр відповів так:

— У Законі такого поняття«заохочення» нема. Проте, я вважаю, що стимулом має бути гідна заробітна плата, яка зростатиме з кожним підвищенням кваліфікації. Це спонукатиме самих освітян навчатися протягом життя.

Поспілкувався зі студентами і відповідальний за область від Адміністрації Президента Сергій Березенко, який коротко ознайомив присутніх із діяльністю Ради регіонального розвитку.


Ми повинні докласти максимум зусиль для зміцнення університету, як науково-навчальної інституції. На цьому наголосив Міністр освіти і науки України Сергій Квіт 26 травня під час зустрічі з професорсько-викладацьким складом та студентською молоддю Чернігівського національного технологічного університету.

У зустрічі також взяли участь відповідальний від Адміністрації Президента України за Чернігівську область Сергій Березенко, ректор Чернігівського національного технологічного університету Сергій Шкарлет.

Міністр освіти і науки України розповів викладачам і студентам вишу про реформи, законодавчі новації та шляхи їх реалізації.

Вітчизняну систему вищої освіти, за словами Сергія Квіта, чекає низка позитивних змін, що наблизять її до європейських стандартів.

— Для того, щоб наші університети стали конкурентноздатними на глобальній арені, необхідно ще більше уваги приділяти саме дослідженням. В усіх рейтингах головний критерій якості сучасного університету це результати наукових досліджень, які виражаються в публікаціях провідних видань, наукових базах тощо, — підкреслив урядовець. Наука - це завдання номер один, а навчальний процес має організовується навколо цих досліджень. Саме тому діяльність міністерства спрямовано на те, щоб зміцнювати науковий сегмент в університетах.

Прийнятий новий Закон України «Про вищу освіту», схвалений Урядом Закон «Про науково-технічну діяльність», за інформацією Міністра освіти і науки, направлені на створення в Україні сучасних університетів.

Акцентуючи увагу на імплементації Закону «Про вищу освіту», Сергій Квіт, зокрема зазначив, що він ґрунтується на ідеї університетської автономії.

— Під цим терміном ми маємо на увазі автономію академічну, фінансову і організаційну, — додав він. Цей закон регламентує створення третього циклу освіти, який має прийти на заміну теперішній аспірантурі. Сучасна докторська програма — 4-річна програма, яка окрім наукових досліджень, передбачає активний навчальний процес. У приклад Міністр навів Києво-Могилянську академію, де підготовка відбувається за інтенсивною сучасною системою.

— Я думаю, що ваш університет повинен першим запровадити таку систему в Чернігові, — висловив переконання посадовець.

Велике значення в запровадженні третього циклу освіти, за словами Сергія Квіта, має інтерналізація цілої системи. На його думку, треба збільшувати міжнародний компонент, поглиблювати знання англійської мови, адже йти в науку без цього неможливо.

Окрім цього, закон «Про вищу освіту» передбачає і створення нових структур. Зокрема, мова йде про національну агенцію з якості освіти, що запрацює вже у цьому році.

Під час зустрічі з Міністром освіти і науки чернігівські студенти порушили питання щодо скасування стипендії. Сергій Квіт відзначив, що стипендію треба платити інакше. Отримувати її мають студенти, які показують надзвичайні досягнення в навчанні, науковій роботі і ті, хто цього потребує — для кого це є можливістю вижити. Наразі це питання опрацьовує робоча група, до якої входять представники студентського самоврядування.

Окремий наголос зробив Міністр освіти і науки України на питанні виїзду українських науковців за кордон.

— Якщо ви знаєте англійську мову, маєте хороший рівень знань — ви повинні їхати вчитися і стажуватися на захід. І наше завдання сприяти цьому. Реформування освіти і науки не може відбуватися поза реформуванням цілого суспільства і нашої економіки, — констатував посадовець.

Останні новини Чернігівщини

Виявлено 115 нових випадків COVID-19

Виявлено 115 нових випадків COVID-19 16:41

За даними Управління охорони здоров’я Чернігівської ОДА станом на 23 вересня в області зафіксовано 115 нових випадків COVID-19.

Перші випадки вандалізму з’явились на Чернігівщині

Перші випадки вандалізму з’явились на Чернігівщині 12:32

З моменту офіційного старту виборчої кампанії 5 вересня спостерігачі ОПОРИ фіксували випадки пошкодження політичної реклами на Чернігівщині, а саме 3 білборди заляпані фарбою та розмальований сітілайт виявили представники ОПОРИ в місті Чернігові.

Патрульні допомогли чоловікові, який перебував у безпорадному стані

Патрульні допомогли чоловікові, який перебував у безпорадному стані 12:24

Близько 23-ї години, на лінію 102 надійшло повідомлення, що людина потребує допомоги.

Упродовж минулої доби рятувальниками ліквідовано 5 пожеж, одну людину травмовано

Упродовж минулої доби рятувальниками ліквідовано 5 пожеж, одну людину травмовано 12:16

Минулої доби підрозділи обласного Управління ДСНС 5 разів залучались до ліквідації пожеж, 2 з яких виникли у житловому секторі громадян, 2 в природних екологічних системах та 1 на об'єкті.