Підтримка комунальних підприємств під час війни
Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан в прямому ефірі на UA:Перший розповів про проблеми житлово-комунального господарства громад у період воєнного стану та запропонував законодавчі кроки для покращення матеріального стану комунальних підприємств.

Він перш за все звернув увагу, що під час війни змінилася регіональна політика, адже виникло чотири типи територій: глибокий тил, прифронтові області, населені пункти, які знаходяться під тимчасовою окупацією, та території, де ведуться активні бойові дії. Такий поділ впливає не тільки на місцеву економіку, життя людей, а й на надання основних послуг для забезпечення життєдіяльності громад. Тому Асоціація міст України запропонувала індивідуальні підходи до оплати комунальних послуг на цей період: коли відомо та внесено в реєстр через систему “Дія”, що будинок зруйновано, нарахувань за житлово-комунальні послуги не відбувається, а якщо оселя вціліла - оплата нараховується, але стоїть питання можливості її здійснення. При цьому комунальні підприємства або державні підприємства продовжують забезпечувати життєдіяльність населених пунктів: вивіз сміття, подача електрики, води чи газу. Навіть якщо помешкання закрите, тимчасово покинуте, тепло ж туди подається.
У деяких громадах оплата за комунальні послуги скасована рішеннями органів місцевого самоврядування, але тільки за ті послуги, за які відповідає місцеве самоврядування. Скасування оплати може відбуватися, якщо встановлено, що послуга не надається. Інша справа, коли послуга тимчасово не надавалася - існують механізми перерахунку, пільгового періоду, відповідних дотацій. Тобто кожний муніципалітет підходить до цього питання по-своєму, виходячи із ситуації, яка склалася, але маючи на меті недопущення колапсу комунальної сфери господарства.
Олександр Слобожан підкреслив, що якщо зараз значно впаде рівень оплати за послуги ЖКГ, то у певний момент підприємства не зможуть їх надавати через брак фінансового ресурсу. Комунальні підприємства сьогодні потребують фінансової підтримки з боку держави, і для її забезпечення Асоціація міст України пропонує низку законодавчих дій та відповідних урядових рішень:
Перший крок - списання боргів комунальних підприємств, щоб вони змогли зробити таке списання для людей.
Ми маємо успішну практику таких рішень: минулого року був підписаний меморандум між центральною владою і Асоціацією міст України, за яким різницю в тарифах в обсязі 22 млрд грн було списано, що дозволило не підвищувати ціну на газ.
Другий крок - спрямування цільової субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підтримку сфери комунального господарства.
Такий підхід дозволить комунальним підприємствам не підвищувати вартість своїх послуг до економічно обґрунтованої, адже певним чином їх збитки компенсуватиме держава.
Третій крок - міжурядові угоди в рамках президентської програми відновлення населених пунктів.
АМУ вже безпосередньо бере в ній участь: налагоджує зв'язки між українськими та європейськими муніципалітетами для надання матеріально-технічної підтримки (платформа Cities4Cities), працює з різноманітними донорськими організаціями для поставки в населені пункти обладнання для відновлення пошкоджених об'єктів комунальної інфраструктури
Четвертий крок - податкові преференції для комунальних підприємств, оскільки вони також є платниками податків.
У перший місяць війни центральна влада надала серйозні податкові пільги для бізнесу незалежно від місця розташування (АМУ не підтримувала такий крок через ризик суттєвого зменшення надходжень до місцевих бюджетів), а комунальні підприємства їх не отримали, хоча працюють, надаючи відповідні послуги людям.
Такі чотири законодавчі кроки з фінансової підтримки комунальних підприємств дозволять досягти двох стратегічних цілей: забезпечення надання якісних послуг громадянам та недопущення зростання тарифів на ці послуги у складний період - наголосив Виконавчий директор АМУ Олександр Слобожан.
Останні новини Чернігівщини
До 15 років позбавлення волі засуджено мешканця Чернігівського району за вчинення зґвалтування своєї доньки 17:46
За публічного обвинувачення прокурорів Козелецької окружної прокуратури судом визнано винним 44-річного мешканця Чернігівського району у вчиненні зґвалтування своєї 12-річної доньки (ч. 4 ст. 152, ч. 6 ст. 152 КК України).
“В ніч на Івана Купала” — разом з Академічним народним хором 16:45
Як завжди, неймовірно барвисту і виразну купальську програму запропонували глядачам артисти Академічного народного хору Чернігівського обласного філармонійного центру під керуванням заслуженого діяча мистецтв України Володимира Коцура.
Засуджено мешканця м.Чернігова за розбійний напад на військовослужбовця 16:21
Прокурором Чернігівської окружної прокуратури в судовому засіданні доведено вину 32-річного місцевого жителя у нападі з метою заволодіння чужим майном, поєднаним з погрозою застосування насильства, небезпечного для життя та здоров’я особи, яка зазнала нападу, вчиненому в умовахвоєнного стану особою, яка раніше вчиняла розбій, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 187 КК України.
Ще три громади області розробляють концепти безбар’єрних маршрутів 15:39
На Чернігівщині триває робота над формуванням комплексної мережі безбар’єрних маршрутів. Крім Олишівської селищної ради, дорожні карти таких проєктів намітили також Гончарівська, Коропська та Парафіївська громади.
Засуджено до 10 років позбавлення волі чоловіка за вбивство односельчанина 14:57
Чернігівською окружною прокуратурою доведено вину 54-річного мешканця одного з сіл Чернігівського району та області за фактом умисного вбивства знайомого своєї дружини (ч.1 ст.115 КК України).