Інформ-агенція «Чернігівський монітор»: RSS Twitter Facebook

Інформ-агенція «Чернігівський монітор»

П`ятниця, 19 квітня, 11:23:03

Відстоюючи права та законні інтереси громадян сьогодні – ми виховуємо покоління сумлінних платників податків майбутнього

05.11.2012   13:23

Законодавством України гарантовано право громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, яке забезпечує можливість відстоювання їх прав та законних інтересів громадян.

Кваліфікований, неупереджений, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень в органах державної податкової служби, а також постійний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян – один з ключових напрямків роботи ДПІ у м. Чернігові ДПС.

„Від забезпечення постійного зв’язку між податківцями і громадянами, якості розгляду звернень та індивідуального підходу до кожного громадянина залежить вирішення життєво важливих проблем кожної людини”, – вважає Лариса Сич, заступник начальника ДПІ у м. Чернігові ДПС. Про це і піде наша розмова.

- Як можна охарактеризувати роботу міських податківців у цьому напрямку?

Розгляд звернень громадян – це зворотній зв’язок податкових органів з громадськістю. Саме тому основним і ключовим в організації цієї роботи є своєчасне реагування на проблемні питання, зазначені у запитах громадян, та вжиття заходів щодо упередження скарг на діяльність податкового органу.

Зокрема, за поточний рік надійшло 22 письмових звернення громадян. Як свідчить аналіз їх тематики, більшість з них стосувалися контрольно-перевірочної роботи. Наразі усі одержані звернення розглядаються у чіткій відповідності до закону та з дотриманням визначених термінів.

- Які терміни розгляду звернень громадян?

Відповідно до статті 20 Закону України від 02.10.1996р. №393 “Про звернення громадян” звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

- Яке місце у зверненнях громадян належить скаргам, і як вони впливають на відносини між податківцями та платниками податків?

Зазвичай у скарзі громадяни надають інформацію про невірне, а значить і неефективне застосування податкового законодавства. Нерідко факти, що викладаються у скаргах, можуть свідчити про неврегульованість певних питань у податкових відносинах, наявність суперечностей у нормах тощо. Одним словом, кваліфікований розгляд скарг платників податків допомагає податківцям своєчасно звернути увагу на проблеми та швидко на них відреагувати.

До речі впродовж 2012 року до інспекції скарг від громадян на неправомірні дії працівників не надходило. Також хочу зазначити, що для упередження випадків неправомірних дій з боку податківців при ДПС у Чернігівській області постійно функціонує телефон “довіри” (668522). Інформація щодо даної послуги та номер телефону оприлюднено на інформаційних стендах у інспекції, а також регулярно розміщується у ЗМІ.

- Як часто громадяни спілкуються з керівниками “наживо”?

Протягом року керівниками проведено 58 особистих прийомів громадян. Головним завданням для податківців під час проведення особистих прийомів є – знайти індивідуальний підхід до кожної людини, не обійти увагою жодних деталей у питаннях, що цікавлять громадян та надати їм кваліфіковану допомогу. Цим завжди керуємося у роботі. Для забезпечення прозорості у своїй діяльності інформація з питань організації прийому та розгляду звернень громадян систематично розміщується на сторінках сайтів та оприлюднюється у ЗМІ. Створено тематичний інформаційний стенд, де розміщено графіки прийому громадян посадовими особами та нормативні документи для відвідувачів стосовно особистого прийому громадян.

- За скільки днів до дати особистого прийому посадовими особами ДПС необхідно здійснити попередній запис?

Відповідно до Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян в органах державної податкової служби попередній запис на особистий прийом до керівників органів ДПС, їхніх перших заступників і заступників, керівників структурних підрозділів, закінчується не пізніше ніж за п’ять робочих днів до календарної дати прийому.

Існує таке поняття, як повторне звернення громадян, коли перше надання відповіді не задовольнило заявника, було формальним або неповним. Які форми роботи по упередженню подібних випадків Ви використовуєте?

Перш за все зауважу – повторних звернень від громадян не надходило. Загалом розгляд письмових звернень громадян та організація особистих прийомів проводяться кваліфіковано, неупереджено, об’єктивно і якісно, що само по собі унеможливлює появу повторних звернень від громадян.

Проте робота по упередженню їх виникнення завжди триває. Зокрема, проводиться активна роз’яснювальна робота серед платників податків із застосуванням різноманітних форм та методів. Впродовж року для платників податків було організовано та проведено 47 семінарів, на веб – сайтах міста систематично оприлюднюються податкові роз’яснення та коментарі провідних фахівців. Загалом розміщено 52 матеріали з даної тематики.

Дієву допомогу у роз’ясненні податкового законодавства надають майже 100 волонтерів із числа представників студентської молоді, колишніх податківців. Завдяки цій постійній співпраці добровільних помічників та працівників податкових органів зростає загальний рівень податкової культури та освіченості населення.

Одним словом, міські податківці прагнуть організувати свою роботу зі зверненнями громадян так, щоб отримати від них повну довіру. Лише у такому випадку громадянин, платник податків, завжди сумлінно та добровільно виконуватиме свої обов’язки, а держава ефективно реалізовуватиме свої соціальні функції.

Останні новини Чернігівщини

«Трагедія в Драмі» — прем’єра документального проєкту-розслідування Суспільного 10:50

19 квітня о 19:00 на ютуб-каналі Суспільне Чернігів відбудеться прем'єра документального проєкту «Трагедія в Драмі».

Ярмаркували у Чернігові: яких працівників шукають місцеві підприємства? 10:39

Яку роботу та умови праці пропонують, говорили на ярмарку вакансій етичного бізнесу в Чернігові. Захід відбувся з ініціативи Міжнародної Організації з Міграції (МОМ) за фінансування народу Японії та за сприяння Чернігівської обласної служби зайнятості.

Спільний проєкт міста Чернігова, уряду Німеччини та UNDP в Україні 10:30

Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.

Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові? 10:13

Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу

Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44

Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.

АНОНСИ ПОДІЙ

Всі новини