Автоперевізники повинні працювати прозоро. ВІДЕО
Час від часу автоперевізники області привертають до себе увагу, вдаючись навіть до акцій протесту.
Серед їхніх основних вимог – переведення нелегальних перевізників у правове поле діяльності. Як утримати баланс інтересів автоперевізників, пасажирів і держави? Це питання гостро обговорювали представники бізнесу, котрі надають послуги у сфери автоперевезень, фахівці Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області та громадськість.
- Я хотів би почути від вас конструктивні пропозиції, аби усунути проблеми, - наголосив на початку зустрічі начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області Степан Дусяк.
За 9 місяців цього року фахівці управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС в області провели 26 перевірок у сфері автоперевезень. Порушникам законодавства нараховано сплатити до бюджету більше 16 тисяч гривень фінансових санкцій. Поширені порушення - пасажирам не видають квитки та не оприбутковують готівку в книгах обліку розрахункових операцій. Автоперевізникам нагадали статтю 67 Конституції України, де зазначено, що «кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом».
Разом з тим в.о.начальника ДПІ у м.Чернігові Олександр Марухленко зазначив, що автоперевезеннями в обласному центрі займаються 8 юридичних та 6 фізичних осіб. У той час, як середня зарплата по місту за перше півріччя становить 2 тисячі 615 гривень, на ринку автоперевезень мінімальна - 845 грн., максимальна – 1 тисяча 438 гривень. Якщо б автоперевізники виплачували зарплату середню по місту, то бюджет додатково одержав би близько 4 мільйонів гривень.
На жаль, звітність автоперевізників і реалії – різняться. Приміром, автоперевізники стверджують, що маршрутка робить п’ять-шість ходок на добу. Але факти ставлять це під сумнів.
Перевізники розпочали діалог з оприлюднення своїх проблем – різке подорожчання бензину, запчастин, не компенсується пільгове перевезення пасажирів. Потім поскаржилися, що в перевантажених маршрутках водієві нереально видавати квитки. Не ремонтуються дороги. Не оновлюється парк автомобілів. Нарікали й на високі кредитні ставки. А найчастіше озвучували бажання підвищити вартість проїзду.
На думку автоперевізників, їхні проблеми розпочалися ще у 90-ті роки, коли серед вивільнених на виробництві з’явилося багато бажаючих працювати у сфері громадського транспорту. Відтак ринок став перенасиченим і з’явилася нездорова конкуренція. Це відчувалося і під час розмови. Автоперевізники визнавали, що їхній ринок непрозорий. Але коли йшлося про, так званих нелегалів, то вказували лише на своїх конкурентів.
Своєрідним арбітром у цій розмові виступила громадськість. Вона розглядала роботу автоперевізників у значно ширшому спектрі. Приміром, чи може бути впевнений пасажир, що транспорт технічно справний, а водій пройшов медогляд? Щодо апетитів підвищити вартість проїзду, перевізникам нагадали, що вони надають послуги населенню з мінімальними доходами. До того ж, з подорожчанням квитків, як правило, якість послуг не підвищується.
Громадськість проводила паралель у ціновій політиці та якості послуг з Європою та Грузією. Приміром, у Грузії зарплати і пенсії приблизно на тому рівні, що й в Україні. А вартість проїзду на наші гроші – 1 грн.60 коп.
А щодо оновлення автопарку, генеральний директор Регіонального фонду підтримки підприємництва по Чернігівській області Андрій Лісовий зазначив, що їхній фонд надає на розвиток бізнесу у сферах виробництва і побутових послуг фінансову допомогу на прийнятних умовах – 500 тисяч гривень на 5 років під 14 відсотків річних. Але лише автоперевізники Бахмацького району цим скористалися і купили 4 автобуси.
Представники громадськості були одностайні – автоперевізники мають працювати легально, прозоро сплачувати податки, надавати якісні послуги. А також говорили й про інші проблеми, які хвилюють їх, як пасажирів.
В ході дискусії неодноразово озвучувалася пропозиція – і від контролюючої структури, і від громадськості – провести хронометражі на маршрутах, аби встановити реальну картину перевезень, витрат, прибутків, зарплат і сплачених податків.
Тема актуальна. Думки різні. Розмова тривала більше двох годин. Громадськість налаштована боротися за підвищення культури в громадському транспорті. І підтримує вимогу контролюючої структури, що перевізники мають працювати легально та чесно сплачувати податки.
Щоб зустріч за «круглим столом» була результативною, начальник Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області Степан Дусяк запропонував повернутися до цієї теми через деякий час. І обговорити які з порушених проблем вже вирішені, а які питання необхідно винести на порядок денний. Адже ринок автоперевезень має стати цивілізованим.
Останні новини Чернігівщини
«Трагедія в Драмі» — прем’єра документального проєкту-розслідування Суспільного 10:50
19 квітня о 19:00 на ютуб-каналі Суспільне Чернігів відбудеться прем'єра документального проєкту «Трагедія в Драмі».
Ярмаркували у Чернігові: яких працівників шукають місцеві підприємства? 10:39
Яку роботу та умови праці пропонують, говорили на ярмарку вакансій етичного бізнесу в Чернігові. Захід відбувся з ініціативи Міжнародної Організації з Міграції (МОМ) за фінансування народу Японії та за сприяння Чернігівської обласної служби зайнятості.
Спільний проєкт міста Чернігова, уряду Німеччини та UNDP в Україні 10:30
Наприкінці 2022 року в Україні було розпочато проєкт «Підтримка швидкого економічного відновлення українських муніципалітетів», який фінансується урядом Німеччини. Реалізує проєкт німецька компанія GIZ та Програма розвитку ООН (UNDP) в Україні.
Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові? 10:13
Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».
Надзвичайні ситуації в області за минулу добу 09:44
Протягом минулої доби зареєстровано 3 небезпечні події, а саме: 1 дорожньо-транспортну пригоду та 2 пожежі. Внаслідок цих подій постраждала 1 особа.